Gå til innhold

Sony Vaio Pro, Windows 8, finner fortsatt ikke Windows 8.1 i Windows Store!? :(


andjoha

Anbefalte innlegg

Har ventet tålmodig på denne i flere måneder nå.. Har gjort "alt" av oppdateringer som jeg har lest meg frem til trengs. Har prøvd installere oppgraderingen manuelt ved å laste ned ISO'en som beskrevet i en av sticky'ene her.

Windows 8 var pre-installert på maskinen, ergo jeg fikk ikke med meg noe produktnøkkel ("Den er lagret i BIOS'en"), står det på flere nettsider. Har hentet ut produktnøkkelen med programmet "Magic jelly bean keyfinder", etter å ha sett flere anbefalininger av på mange nettsider. Problemet er bare at når jeg laster ned Windows 8.1 ISO'en, og bruker denne produktnøkkelen - så står det at den er ugyldig. (Står forøverig at den er ugyldig også for ISO'en av Windows 8 - huh!? er jo det jeg bruker her og nå .... )

Får til og med opp påminnelse fra tid til annen på maskinen om at "Windows 8.1 nå er tilgjengelig i windows store" - så går jeg inn for å laste den ned, lite håp om at jeg skal finne den denne gangen... Men neida, bare masse facebook-apps og tv2 sumo og wimp og gudvethva på forsiden.. :(

 

Noen her som sitter med noe tips om hva jeg kan gjøre for å få oppgradert ...? Eller ideer om hvorfor det skal være så himla vanskelig på akkurat denne maskinen ...? :I

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et triks jeg tror vil fungere, er å laste ned .iso filen som er nevnt i andre tråder her på forumet, så fjerner du ei.cfg filen fra sources mappen etter du har lagt .iso filen over på en minnepenn.

Da slipper du å skrive inn noen nøkkel under installasjonen.

 

Etter installasjon går du så å skriver inn Win8 nøkkelen du har for å aktivere, og det skal den i prinsippet godta.

 

Selvsagt, litt risk om den ikke gjør det da.

Lenke til kommentar

Prøv først å kjøre Windows Update og last ned alle oppdateringer som er kritiske/viktige/nødvendige. Etter å ha startet maskinen på nytt, sjekker du Windows Store appen. Direkte på forsiden skal det være en stor "annonse" for gratis oppdatering til Windows 8.1. Se forøvrig disse linkene:

 

Windows 8.1 Upgrade: Step-By-Step (winsupersite.com)

Oppdater til Windows 8.1 fra Windows 8 (microsoft.com)

Hvorfor finner jeg ikke oppdateringen i Store? (microsoft.com)

 

Et triks jeg tror vil fungere, er å laste ned .iso filen som er nevnt i andre tråder her på forumet, så fjerner du ei.cfg filen fra sources mappen etter du har lagt .iso filen over på en minnepenn.

Da slipper du å skrive inn noen nøkkel under installasjonen.

 

Etter installasjon går du så å skriver inn Win8 nøkkelen du har for å aktivere, og det skal den i prinsippet godta.

 

Selvsagt, litt risk om den ikke gjør det da.

 

Dette fungerer for Windows 7. I Windows 8 gjelder det motsatte: Du må opprette filen ei.cfg. Jeg bruker Notepad (Notisblokk) og limer inn følgende tekst:

[Channel]
Retail
[VL]
0

Lagrer filen som ei.cfg og kopierer den til sources-mappen på minnepennen. Har på forhånd overført Windows 8.1 ISO med Microsofts verktøy. Under installasjonen velger du korrekt versjon "vanlig" eller Pro. Du kan også hoppe over inntasting av produktnøkkel, siden Windows 8 nøkler ikke godkjennes under installasjonen av Windows 8.1. Du kan aktivere etterpå. Microsoft gjør det ikke lett...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...