Gå til innhold

Zyxel NBG5715 vil ikke forwarde porter (FTP).


Anbefalte innlegg

Får ikke tilgang til FTP-serveren utenfra. Kun lokalt. Har prøvd å skru av firewall på både router og PC uten at det hjelper. Hva gjør jeg galt?

 

post-18544-0-84411200-1388176045_thumb.jpg

 

Edit: Og før noen gnåler: Ja jeg VET jeg skulle kjøpt Asus! :p

 

Edit2: Feilmelding i klient:

FD_CONNECT - WSAECONNREFUSED: Connection refused
Cannot Connect to Site.
Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skulle kjøpt Apple router! ;p

 

Jeg har opplevd at applikasjonen må være startet før porten faktisk er åpen - selv om port forward allerede er satt opp.

 

 

Du er sikker på at serveren din har fått sub IP .2? Har du prøvd andre porter?

 

Prøv canyouseeme.org for å sjekke om du kommer igjennom fra web.

Endret av r2d290
Gjenopprettet innhold
Lenke til kommentar

Prøv å slå av SPI i routerens brannmur. Prøv også å aktivere/deaktivere UPNP for å se om det har noen effekt. Lønner seg å teste porter med porttester hos portforward.com e.l.

 

Når det gjelder NGT og port 80/21, så har de tjenester (FTP mm) kjørende i routermodem...

Hvis du ikke har satt det i bridge, så vil jeg sterkt anbefale deg å gjøre det.

 

Du kan uansett teste å forwarde andre porter, for å se om det er routermodem som er hovedproblemet.

Får du forwardet port 1000 og ikke port 21, så ligger problemet i routermodem.

Lenke til kommentar

Routeren er i Bridge. Jeg får ikke forwardet noen porter overhodet. Har testa 21, samt satt opp webserver og testa 80 og 8080. Testa også Remote Desktop uten hell. Alt funker lokalt men ikke utenfra.

 

Som om ikke det er nok så klikka linja totalt hos nextgentel. Får pinga gateway og thats it. Alt annet er dødt. Bortsett fra IRC. Er koblet til en Efnet-server og kan chatte med andre. Får ikke pinga serveren jeg er koblet til men de svarer kanskje ikke på ping?

Lenke til kommentar

Hvis Zyxelen din er bridget, så går det selvfølgelig ikke, da den ikke står for routinga.. Da må du forwarde i routeren din istedet, hvis du har det.. Hvis du ikke har egen router etter Zyxelen, så vil du kun få en enhet på nett om gangen, da DHCP serveren i Zyxelen er av grunnet bridgingen....

 

Men prøv å legg til port 20 også til regelen din og bruk både TCP og UDP som protokoll (just in case, selv om FTP kun bruker TCP). Sjekk også at FTP-serveren din har korrekt IP adresse som du forwarder til.. Prøv å reboote Zyxelen eventuelt etter du har lagret...

 

Og litt OT, hvorfor bruker du FTP?

Lenke til kommentar

ZyXEL-en er ikke bridget da det er en ren router. Intenoen er bridget.

Jeg har prøvd TCP, TCP+UDP, port 20, 21, 22, 80, 8080 samt RDP. Ingenting fungerer.

 

FTP er bare for enkel tilgang på filer hjemmefra når jeg er borte. Var også planen å sette opp Apache samt at jeg til tider får bruk for Remote desktop.

 

Edit: Alt fungerer perfekt når PC-en står direkte på nett og ikke på routeren.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Veggen - Splitter - Inteno - ZyXEL NBG5715

 

Jeg er absolutt totalt 100% sikker på at Intenoen er bridget. Alt som kobles på den (maks 3 samtidig) får helt egen IP direkte mot nettet.

 

Programmer og enheter som støtter port-forwarding med uPNP fungerer utrolig nok..... som regel.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Må ha splitter pga. en fasttelefon i huset. Uansett er det ingen problemer til og med modemet. ZyXEL-en får selvsagt offentlig IP som alt annet man kobler rett på modemet. Routeren fungerer også (nesten) knall til all vanlig bruk. XB360, WiiU og PS3-en fungerer (disse støtter uPNP) samme gjør f.eks. uTorrent (som også støtter uPNP).

 

Har også prøvd å skru av uPNP for å se om det hjelper og har prøvd å skru av alt av brannmurer. Testa også siste firmware. Alt uten hell. Tror jeg bare bestiller en Asus-router eller noe.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt (siden du skriver at du får maks tre public IP når du kobler på den), Intenoene til NGT autoaktiverer av og til med TriplePlay konfig (Internett, VoIP og IPTV), og de to IP-ene som egentlig er for VoIP og IPTV (NextTV) så er det enormt lite faktisk tilgang til Internett man kan være heldig å få ut av de, så for å eliminere bort det som problemkilde, bruk kun LAN1 og LAN2 på Intenoen, for LAN3 og LAN4 kan være satt opp med egne vlan som får 'rare' offentlige IP-adresser (som knapt fungerer til noe annet enn NGT sin VoIP og IPTV-løsning).. Hvis det skulle være tilfelle, så bør du koble ifra DSL kabelen og resette til fabrikk på nytt, og så bridge den uten DSL tilkoblet (så den ikke kan hente triplePlay konfig).

 

Kilde: Jobbet for ngt 2.linje teknisk i fire år under studiene og har selv Inteno x5668 med tripleplay (og /29 subnet)..

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Støtter deg fullt ut mtp. Asus! ;) He... Men, selvfølgelig skal Zyxelen støtte forwarding, så det må være noe annet (bagatellmessig) som er gæli... :hmm: Har du f.eks prøvd å endre porten til µtorrent og forwarde den porten for å sjekke om det funker? Pleier å bruke den metoden for å teste når jeg er borti sånt kranglete utstyr...;) (Skru av UPnP seff;) )

 

Skulle gjerne ha tatt en titt selv, for å se på konfigen og utelukke eventuelle feil du kan ha oversett... Send meg Teamviewer ID og passord på PM (hvis du vil), så kan jeg sjekke for deg ;)

Lenke til kommentar

Har prøvd å bytte proter på apache, uTorrent og eMule. På de to sistnevnte funker det kun når uPNP er aktiv. Har satt opp port forwarding et hav av ganger på andre enheter uten problemer. :p

 

Tror det bare blir ny router. Er flere andre "quirks" også med denne routeren. Ubrukelig USB-funksjon, ustabilt og suppetrægt web-interface, fryser innimellom samt nekter av og til å godta nye forbindelser (f.eks. gjester med Wifi på mobilen).

 

Er det detta så er "teh shit" nå?

http://www.komplett.no/asus-rt-ac66u-11ac-ac1750-router/757756

 

Og kjører den 2,4 og 5GHz samtidig?

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...