Gå til innhold

Feature: Analog jul


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare spill for 2, Jon Cato? Jeg lot Twilight Struggle (et helt fantastisk spill) ligge hjemme denne jula, så blir det heller enklere spill med familien i jula, som Dominion, Ticket to Ride, Carcassonne, Village og Lords of Vegas. Hvis man er interessert er det vel fortsatt halv pris på en ganske stor bokkjede med anstendig utvalg av familiebrettspill. Bare hold deg unna Monopol, Risk og TP.

 

Mange gamere har sikkert også fått med seg litt brettspill fra blant annet Penny Arcade (som ofte nevner det) og Shut up and sit down (som var på Penny Arcade TV).

 

Mitt eneste problem med brettspill er at samlingen tar betraktelig mye større plass en like mange dataspill hadde gjort...

Lenke til kommentar

Det er bare så synd at man må til Outland for å finne skikkelige brettspill. Foruten de flotte Carcassonne, Settlers Of Catan, Dominion, Small World og det nye (norskdesignede) Escape: The Curse Of The Temple så er det svært få interessante brettspill hos bokhandlerne. De fleste spill som selges der er tørre spørrespill eller eldgamle, dårlig balanserte og særlig umorsomme spill som Monopol. Og det blir raskt dyrt å kjøpe spill på Outland (eller bestille på nett og betale like my i frakt som spillet koster).

 

 

Skulle gjerne lest artikkelen, men siden jeg fortsatt ikke får lest den selv om jeg har prøvd å whiteliste den i Ghostery, og pause hele Ghostery dropper jeg det.

 

Har du Avast? Jeg deaktiverte Adblock Plus, men Avast sin nye internett-greie blokkerte også Gamer.no. Måtte deaktivere det og.

 

 

 

Artig artikkel, men synd det bare er spill med to spillere, sjelden jeg sitter med den slags når kun to folk er tilstede.

 

AtW

 

Hva slags type spill er du ute etter spesifikt? Ca spillertall? Spillvarighet og mekanikktyngde (aka størrelse på regelboka)? Ønsket tematikk (europeisk handel, fantasy, zombier, Indiana Jones-typ utforsking, samurai/ninja, sci-fi, historisk krig, etc etc)? Samarbeid eller kompetitivt? Kanskje samarbeid med en hemmelig forræder? osv osv.

Kanskje jeg kan hjelpe. Har begynt å bli ganske involvert i brettspill de siste to-tre åra. Her er samlinga mi så langt. :)

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt at brettspill kan være synlig på gamer.no! :-) Dette var en hyggelig overraskelse :-) Selv har jeg fulgt med på TableTop siden de starta opp, og synes det har vært mange gode timer! :-)

 

Men jeg må innrømme at også jeg synes det er litt rart å nevne tospiller-spill som alternativ i jula. Og jeg synes det er litt dumt at når dere først begir dere ut på brettspill, velger dere to kortspill, hvor det ene sannsynligvis er noe de fleste her allerede vet om.

Men jeg håper at dere kanskje kan følge opp med lignende artikler, og at vi ikke må vente til påske? :-) Neste gang setter jeg på ønskelista spill for flere spillere, helt topp om det er spill som kan spille med variert antall, mange spill går fra 2 til 8 spillere for eksempel :-) Magic går egentlig også an å spille flere enn to spillere :-P

Lenke til kommentar

Hva slags type spill er du ute etter spesifikt? Ca spillertall? Spillvarighet og mekanikktyngde (aka størrelse på regelboka)? Ønsket tematikk (europeisk handel, fantasy, zombier, Indiana Jones-typ utforsking, samurai/ninja, sci-fi, historisk krig, etc etc)? Samarbeid eller kompetitivt? Kanskje samarbeid med en hemmelig forræder? osv osv.

Kanskje jeg kan hjelpe. Har begynt å bli ganske involvert i brettspill de siste to-tre åra. Her er samlinga mi så langt. :)

 

Siden du tilbyr deg å hjelpe, så tillater jeg meg å komme med en forespørsel :)

 

Jeg har blitt veldig glad i brettspill de siste par årene, og har særlig brukt tid på Settlers of Catan, Dixit og Mage Knight, samt noen småspill. Elsker alle nevnte spill, og går gjerne til anskaffelse av flere i samme stil. Men jeg blir også litt inspirert når du lister opp temaer og mekanismer.

 

For eksempel skulle jeg gjerne hatt tilgang på et samarbeidsspill med en hemmelig forræder. Jeg har jo spilt ulike varianter av denne sjangeren tidligere (særlig ett spill som jeg ikke husker hva heter, tror det er ganske populært), men vil gjerne ha noe litt mer raffinert enn det jeg er vant med. Er åpen for alle slags settinger i denne kategorien.

 

Ellers av de temaene du nevner er jeg særlig interessert i europeisk handel, fantasy og samurai/ninja, selv om alt du nevner egentlig høres spennende ut.

 

Det er jo noen spill med en tung regelbok som jeg kun spiller med noen få (som regel to andre) utvalgte venner hver gang (type Mage Knight), mens andre spill er gøy å ta fram med folk som kun har spilt Monopol før (Dixit). Om du har forslag i begge disse leirene hadde det vært ypperlig.

 

Kan jo også spørre, siden du ser ut til å være bevandret på området: Hva er favorittbrettspillet ditt? Eller har du kanskje noen jokere du kan anbefale, som faller utenfor noen av de temaene eller sjangrene jeg har vært inne på?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...