Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Midlertidig ansatt, lønn i juleferien


ehs5

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har siden begynnelsen av oktober hatt et oppdrag gjennom et vikarbyrå. Fra 6. januar blir jeg fast ansatt i selskapet oppdraget er hos.

 

Spørsmålet dreier seg om lønnsutbetaling nå i julen. Oppdragsbekreftelsen spesifiserer at arbeidstid er mandag-fredag 8-16. Jeg leverer timelister. Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe hensikt at jeg jobbet i julen, så jeg hadde siste arbeidsdag på fredag 20. desember, og skal tilbake på jobb fredag 3. januar. Selskapet har ikke kontoret åpent julaften og nyttårsaften, så det er i praksis kun 3 dager jeg kunne ha jobbet - så jeg forstår svært godt at det ikke er noe behov.

 

Vil nødigst gå glipp av 2 uker med lønn. Hva har jeg rett til av lønnsutbetaling her? Kan jeg skrive timeliste med 7.5 timer samtlige dager, inkludert helligdagene, julaften og nyttårsaften + de 3 resterende dagene?

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varierer veldig fra byrå til byrå hvorvidt det betales lønn for bevegelige helligdager. Et jeg jobba for tidligere betalte kun nasjonale, men ikke religiøse.

Jeg fikk f.eks ikke for 1.mai et år fordi denne falt på samme dag som Kristi Himmelfartsdag... Lol. Søppelfirma.

 

Det er nok ditt største håp her, om 1 og 2 juledag og 1 nyttårsdag betales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...