Gå til innhold

Moderatorene på Kvinneguiden og andre forum


Line18

Anbefalte innlegg

Hei.

 

På KG er det ikke lov å diskutere jobben som moderatorene gjør, for da blir du sporenstreks utestengt, selv om de av en eller annen grunn har et underforum kalt "ris og ros" (les: "ros eller hold kjeft"). Så da tenkte jeg vi kunne ta en liten diskusjon om det her istedet. Noen som har noen erfaringer fra KG? Hva syns dere i så fall om modererings-praksisen der borte? Personlig syns jeg den er fullstendig latterlig. Alt for ofte skinner moderatorenes egne meninger og overbevisninger igjennom, og det viser seg at de egentlig bare modererer etter eget forgodtbefinnende. Hvis de ikke liker et innlegg, eller en bruker, så tolkes reglene veldig "fritt" for å kunne finne hjemmel for sletting/utestengelse. En regel de f.eks. liker å bruke er "ensidig meningspåvirkning" (som selvsagt aldri gjelder politiske korrekte ståsteder, som f.eks. pro-feminisme).

 

Og det er synd. For det er egentlig et ganske gøyalt forum. Mange aktive medlemmer, mange lett-fornærmelige mennesker å la seg underholde av, samt å stimulere til debatt, men desverre er det svært lite som går igjennom sensuren. Og strafferammene er beinharde: Selv ble jeg utestengt for en måned, utvidet til et halvt år fordi jeg lurte på hvorfor. Det virker rett og slett som de er litt "ruset" på fjollete moderator-makt der i gården, og i så måte minner de litt om "Øyvind" fra VGdebatt (som egenhendig har klart å ødelegge det som en gang var et ganske underholdende forum).

 

Diskusjon.no har jeg ingen erfaring med, men det er er det nok flere av dere andre som har. Hvordan mener dere i så fall modereringen foregår her i forhold til på KG? Er det f.eks. lov å diskutere temaer som går litt utenfor A4-verdenen her? Er det rom for diskusjoner med litt temperatur og uenighet? Eller går det bare i rosetog og kumbaja her også?

 

Er også ganske sikker på at opptil flere av moderatorene på KG er overvektige og har dårlige erfaringer med menn, og at dette har mye å si for hvordan de velger å moderere, hva de syns er "fornærmende" og "stigmatiserende", ja kanskje til og med "blasfemisk", og hva som ikke er det. Ikke at jeg anser det som noen skam å ha noen dårlige erfaringer i livet, noen svake punkter, å lettere lar seg "såre" av noen meninger enn andre, men det er i sånne tilfeller det er viktig at en moderator innehar integritet, og ikke lar sin egen usikkerhet diktere hva som skal være agendaen for alle andre.

 

Noen erfaringer og tanker rundt emnet? Kanskje noen skrekk-historier, til og med?

 

Personlig mener jeg dette er en viktig diskusjon, ettersom internet-moderatorer er de som i praksis sitter på definisjonsmakten av "ytringsfrihet" i det moderne samfunn. Altså må man kunne forvente en viss objektivitet og emosjonell distansering fra egne meninger og følelser. Kort og godt: Man må kunne forvente en viss integritet. Men når man da tar i betraktning at de fleste internet-moderatorer er fullstendig ureflekterte tapere som aldri har tenkt en selvstendig tanke, og som ei heller forstår betydningen av forholdsvis enkle konsepter som f,eks. integritet, så blir jo det hele litt skummelt. Jeg er vel neppe den eneste som har lagt merke til at f.eks. "diskusjoner" i kommentarfeltene til Dagbladet har en tendens til å ende opp som disusjoner mellom ymse rosetog-og-kumbaja-sosialdemokrater på den ene siden, og ymse "slettet innlegg" på den andre. Når sant skal sies er det begrenset hvor interessant, givende og mentalt utviklende det er å lese diskusjoner hvor kun den ene partens argumenter går igjennom sensuren.

 

Og det er jo trist, at potensialet til en fri diskurs som internet tilbyr (egentlig ganske revolusjonerende for menneskeheten), skal stagnere p.g.a lett-fornærmelige PK-mennesker som ikke tåler å bli motsagt, men som allikevel, av en eller annen grunn, blir ansett som skikket til jobben som moderator. Men hva tenker dere? Det er tross alt det mest interessante her. Så for å oppsummere hva jeg er ute etter:

 

1) Erfaringer fra kvinneguiden, vgdebatt, dagbladet og diskusjon.no når det gjelder moderering. Gjerne andre og.

 

2) Tanker rundt moderering og ytringsfrihet generelt.

 

3) Hvor viktig vil du si det er ikke å fornærme noen, i forhold til viktigheten av ytringsfriheten?

 

4) Hva mener du om lover mot "rasistiske", "blasfemiske" og/eller "hatefulle" utsagn?

 

5) I hvor stor grad mener du man, som forumbruker, bør godta at et privateid forum setter sine egne regler, og i hvor stor grad mener du man, som forumbruker, bør kunne forvente at et privateid forum gjør sitt for å ivareta ytringsfriheten?

Endret av Line18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres nesten litt ut som om noen av moderatorene over der har vært uenig med deg.. Blir uansett litt vanskelig å kommentere denne saken da vi kun får servert ene siden her, med mindre du har noen konkrete og detaljerte hendelser å vise til? Hvorfor ble du utestengt i en måned? Og du sier du fikk det forlenget med et halvt år fordi du lurte på hvorfor, men hvordan formulerte du deg når du stilte dette spørsmålet? Nå vet jeg ikke detaljene her, men om du har hatt mangel på folkeskikk inne på kvinneguiden, så er det jo klart at moderatorene der må gjøre noe. Ytringsfrihet eller ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

1) Erfaringer fra kvinneguiden, vgdebatt, dagbladet og diskusjon.no når det gjelder moderering. Gjerne andre og.

Har ikke skrevet selv på andre av de nevnte en diskusjon.no, at kvinneguiden har et dårlig styre har vert kjent lenge, dog har mange av trådene dems underholdningspotensiale da det er mye rare meninger ute å går.
VG og DB inneholder jo stort sett ikke noe konstruktivt, bare "Sånn går det når Jensemann styrer" osv..


2) Tanker rundt moderering og ytringsfrihet generelt.
Ytringsfrihet burde være absolutt enn så lenge det ikke går utover personvern, eller grovt utover enkeltpersoner.


3) Hvor viktig vil du si det er ikke å fornærme noen, i forhold til viktigheten av ytringsfriheten?
Det er helt greit å fornerme grupper, men direkte drittkasting etter enkeltpersoner er ikke altid ok.


4) Hva mener du om lover mot "rasistiske", "blasfemiske" og/eller "hatefulle" utsagn?
Utsagt om raser "rasisme" og religiøse "blasfemisme" er helt ok, da dette er grupper og ikke enkeltpersoner, hatefulle ytringer er ok, så lenge det ikke er enkeltpersoner det rettes mot.


5) I hvor stor grad mener du man, som forumbruker, bør godta at et privateid forum setter sine egne regler, og i hvor stor grad mener du man, som forumbruker, bør kunne forvente at et privateid forum gjør sitt for å ivareta ytringsfriheten?
Man kan i dag gjøre som man vil med egen eiendom, men dersom man sensurerer eget forum motarbeider man ytingsfrihet, dog er det nok mange som ikke er så fan av ytringsfrihet i virkeligheten. "Jeg er for ytingsfrihet, men å si noe jeg er uenig i et missbruk av yttringsfriheten og burde ikke tillates"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Tråden gjenåpnes etter en liten intern diskusjon. Hold dere til temaet, og ikke ta mannen men ballen. Personangrep, dårlig oppførsel vil ikke bli belønnet! Flere innlegg har blitt slettet i fra tråden

Endret av Slettet+3124
La til informasjon
Lenke til kommentar

KG er et håpløst forum. Der er det viktigere å komme med moralistiske utsagn og enkeltord i stedet for å argumentere godt.

 

Poster du at du har vært utro, så vet du akkurat hva slags svar du kommer til å få.

 

Om det skrives tråder om menn med små peniser, så er det helt ok å si at man ikke ønsker å ligge med dem på grunn av det

 

Skriver en mann at han ikke ønsker å ligge med en dame fordi hun er litt feit, så kommer det 500 svar på ett døgn, hvor alle angriper mannen og sier at han er en drittsekk.

 

Om en jente på 18 år ligger med en som er 38 år og skriver om det, så kommenterer alle at jenta alltid blir utnyttet og hun vet ikke sitt beste.

 

Det er heller ikke så interessant med en ydmyk og reflektert kommentar, nei, det er viktigere å bekrefte sitt tidligere syn om at X (alltid) er Y.

 

(Selvfølgelig er dette jeg skriver litt generalisert, men det gir et inntrykk av hvordan ting er der inne).

 

 

Det finnes noen gode postere der inne, men de forsvinner ofte i mengden blant de 1000 andre postene som daglig lages.

Endret av logaritmemannen
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Var veldig mange innlegg som forsvant her nå. Jeg mener diskusjonen mellom to av brukerne her, om "hvordan kvinner er", er 100% relevant for tråden (da dette kan være en forklaring på hvorfor modereringen på KG er som den er). Så moderatorer, det er fint om dere tenker dere litt om før dere sletter ting neste gang. Forumet blir liksom litt "fattigere" for hver gang, men kudos for å la tråden stå, i det minste.

 

Ellers etterlyser jeg dere erfarne brukeres opplevelser med moderatorene her på diskusjon.no. Har som sagt aldri hengt her, så jeg vet ikke hvordan praksisen er her, men det med disse innleggene som bare forsvant fra diskusjonen her var jo ikke akkurat kjempeimponerende...

Endret av Line18
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Krangling og avsporing mellom brukere, tilfører ikke denne tråden noe, utover at den sporer av! Tråder som sporer av (helt eller delvis) blir ryddet, hvis det har gått for langt, blir tråden tilslutt stengt.

 

Du kan lese mere om dette i våre retningslinjer.

 

Og til informasjon; diskusjon rundt moderator-handlinger tas via aktuell moderator på PM, eller i tilbakemeldingsforumet vårt! Dette er fordi det er mest hensiktsmessig, og sekundært for å unngå at tråder går off topic.

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Først av alt. Ta metadiskusjonen i tilbakemeldingskategorien. Vår praksis på forumet er at reaksjonar på moderering (sletting av innlegg osv.) ikkje skal tas i den aktuelle tråden. Hensikten er at tråden ikkje skal bli spora av. I dette tilfelle vart det kanskje litt snodig sidan den aktuelle diskusjonen faktisk var relevant, så eg ser poenget.

 

2) Tanker rundt moderering og ytringsfrihet generelt.

Absolutt ytringsfridom har du ikkje i det offentlege, og eigarane av eit forum kan alltid regulere kva brukarane får lov å skrive. Me streber etter å la brukarane få ytre det dei vil, men innanfor våre retningslinjer. Diskusjonane blir fort usaklege dersom debattantane sporar av med personangrep. Mange blandar ytringsfridom med det å ha lov til å koma med ufinheiter. Me er i hovudsak ute etter å tilby ein plass der brukarane kan få diskutere, ikkje slenge ut kva dei vil.

 

 

3) Hvor viktig vil du si det er ikke å fornærme noen, i forhold til viktigheten av ytringsfriheten?

"Fornærme" er eit omgrep som kan tolkast på mange måtar. Det er gjerne opp til "offeret" om vedkomande kjenner seg fornærma eller ei. I eit diskusjonsforum har du og problemet med at det er tusenvis som les, og det er nok at ein eller to kjenner seg fornærma. Det er ei flytande linje her, men det går fint an å diskutere utan å bevisst gå inn for å fornærme andre. Dersom målet med eit innlegg er å fornærme, så har ein allereie lagt grunnlaget for ein dårleg diskusjon. Difor har me retningslinjer som regulerer dette.

 

 

4) Hva mener du om lover mot "rasistiske", "blasfemiske" og/eller "hatefulle" utsagn?

Igjen er det omgrep som kan tolkast forskjellig, og det avheng veldig av korleis dei vert lagt fram. Rasistiske utsagn er vel - om eg ikkje hugsar feil - ein av dei tinga som er omtalt i loven, under det å krenke andre. Hatefulle utsagn skal det godt gjerast å forsvare etter mi meining. Ta ballen, ikkje spelaren. Blasfemi er vel og nemnd i norsk lov. Det går igjen på korleis ein legg ting fram. Det er lov å uttrykke di misnøye med ein religion, men ikkje håne andre for å tru på den.

 

 

5) I hvor stor grad mener du man, som forumbruker, bør godta at et privateid forum setter sine egne regler, og i hvor stor grad mener du man, som forumbruker, bør kunne forvente at et privateid forum gjør sitt for å ivareta ytringsfriheten?

Så lenge du tar del på forumet så er du underlagt dei reglane. Derosm du ikkje godtar dei kan du enten prøve å få endra på reglane, eller slutte å bruke forumet. Eg ventar ikkje at eit privateigd forum går til store lengder for å forsvare ytringsfridomen. Problemet med Internett er at mange blir ufine og ikkje er i stand til å føre ein diskusjon på same måte som i det verkelege liv. Hadde det vore fritt vilt, så ville dei mest aggresive etter kvart ta over heile forumet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt bruker på kvinneguiden i 4 år nå, og jeg har aldri fått en eneste advarsel engang. Det er lov å mene forskjellige ting der inne har jeg inntrykk av, men selvsagt er det ikke lov å hetse folk. Det er det ikke i følge norsk lov heller.

 

Jeg tror man må trykke av for at man aksepterer reglene før man har blitt medlem der. Så om man ikke aksepterer dem, så har de selvsagt full rett til å sparke deg ut. Det har også blitt diskutert reglene der inne av flere brukere, så det er bare å starte tråd om det der inne uten at du blir sparka ut (og selvsagt må du følge de gjeldende reglene når du starter den tråden også som alle andre tråder)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ble en gang utestengt fra KG for å ha trollet, å det var med en IP adresse som ikke var min en gang. Å når jeg prøvde å kontakte admin om det, så truet hun bare med lengre utestengelse. Å det var trollet med en IP adresse som jeg hadde brukt på besøk hos noen for 4 mnd siden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei.

 

På KG er det ikke lov å diskutere jobben som moderatorene gjør, for da blir du sporenstreks utestengt, selv om de av en eller annen grunn har et underforum kalt "ris og ros" (les: "ros eller hold kjeft"). Så da tenkte jeg vi kunne ta en liten diskusjon om det her istedet. Noen som har noen erfaringer fra KG? Hva syns dere i så fall om modererings-praksisen der borte? Personlig syns jeg den er fullstendig latterlig. Alt for ofte skinner moderatorenes egne meninger og overbevisninger igjennom, og det viser seg at de egentlig bare modererer etter eget forgodtbefinnende. Hvis de ikke liker et innlegg, eller en bruker, så tolkes reglene veldig "fritt" for å kunne finne hjemmel for sletting/utestengelse. En regel de f.eks. liker å bruke er "ensidig meningspåvirkning" (som selvsagt aldri gjelder politiske korrekte ståsteder, som f.eks. pro-feminisme).

 

Og det er synd. For det er egentlig et ganske gøyalt forum. Mange aktive medlemmer, mange lett-fornærmelige mennesker å la seg underholde av, samt å stimulere til debatt, men desverre er det svært lite som går igjennom sensuren. Og strafferammene er beinharde: Selv ble jeg utestengt for en måned, utvidet til et halvt år fordi jeg lurte på hvorfor. Det virker rett og slett som de er litt "ruset" på fjollete moderator-makt der i gården, og i så måte minner de litt om "Øyvind" fra VGdebatt (som egenhendig har klart å ødelegge det som en gang var et ganske underholdende forum).

 

Diskusjon.no har jeg ingen erfaring med, men det er er det nok flere av dere andre som har. Hvordan mener dere i så fall modereringen foregår her i forhold til på KG? Er det f.eks. lov å diskutere temaer som går litt utenfor A4-verdenen her? Er det rom for diskusjoner med litt temperatur og uenighet? Eller går det bare i rosetog og kumbaja her også?

 

Er også ganske sikker på at opptil flere av moderatorene på KG er overvektige og har dårlige erfaringer med menn, og at dette har mye å si for hvordan de velger å moderere, hva de syns er "fornærmende" og "stigmatiserende", ja kanskje til og med "blasfemisk", og hva som ikke er det. Ikke at jeg anser det som noen skam å ha noen dårlige erfaringer i livet, noen svake punkter, å lettere lar seg "såre" av noen meninger enn andre, men det er i sånne tilfeller det er viktig at en moderator innehar integritet, og ikke lar sin egen usikkerhet diktere hva som skal være agendaen for alle andre.

 

Noen erfaringer og tanker rundt emnet? Kanskje noen skrekk-historier, til og med?

 

Personlig mener jeg dette er en viktig diskusjon, ettersom internet-moderatorer er de som i praksis sitter på definisjonsmakten av "ytringsfrihet" i det moderne samfunn. Altså må man kunne forvente en viss objektivitet og emosjonell distansering fra egne meninger og følelser. Kort og godt: Man må kunne forvente en viss integritet. Men når man da tar i betraktning at de fleste internet-moderatorer er fullstendig ureflekterte tapere som aldri har tenkt en selvstendig tanke, og som ei heller forstår betydningen av forholdsvis enkle konsepter som f,eks. integritet, så blir jo det hele litt skummelt. Jeg er vel neppe den eneste som har lagt merke til at f.eks. "diskusjoner" i kommentarfeltene til Dagbladet har en tendens til å ende opp som disusjoner mellom ymse rosetog-og-kumbaja-sosialdemokrater på den ene siden, og ymse "slettet innlegg" på den andre. Når sant skal sies er det begrenset hvor interessant, givende og mentalt utviklende det er å lese diskusjoner hvor kun den ene partens argumenter går igjennom sensuren.

 

Og det er jo trist, at potensialet til en fri diskurs som internet tilbyr (egentlig ganske revolusjonerende for menneskeheten), skal stagnere p.g.a lett-fornærmelige PK-mennesker som ikke tåler å bli motsagt, men som allikevel, av en eller annen grunn, blir ansett som skikket til jobben som moderator. Men hva tenker dere? Det er tross alt det mest interessante her. Så for å oppsummere hva jeg er ute etter:

 

1) Erfaringer fra kvinneguiden, vgdebatt, dagbladet og diskusjon.no når det gjelder moderering. Gjerne andre og.

 

2) Tanker rundt moderering og ytringsfrihet generelt.

 

3) Hvor viktig vil du si det er ikke å fornærme noen, i forhold til viktigheten av ytringsfriheten?

 

4) Hva mener du om lover mot "rasistiske", "blasfemiske" og/eller "hatefulle" utsagn?

 

5) I hvor stor grad mener du man, som forumbruker, bør godta at et privateid forum setter sine egne regler, og i hvor stor grad mener du man, som forumbruker, bør kunne forvente at et privateid forum gjør sitt for å ivareta ytringsfriheten?

 

Moderatorene på Kvinneguiden er overraskende dårlige. Utgangspunktet deres er at ting skal stå fremfor at ting skal slettes. Det er jo helt feil. Synes moderatorene på KG er inkompetente og evner ikke å tenke selv. En må jo forvente at de bare kan slette ting når det er hetsende og fremmer hatytringer. De skjønner rett og slett ikke hva som ligger i retningslinjene deres, og hva ytringsfrihet innebærer. Det står masse der som ikke skulle ha stått der, de bryter daglig loven og VVP. KG er lite seriøst og inkompetent, og burde endret hele opplegget deres.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg er bruker på KG og diskuterer der en del. Jeg ble en gang utestengt i en måned med begrunnelse ensidig meningspåvirkning og spekulasjoner. Ettersom jeg vedlegger dokumentasjon i 80 prosent av mine innlegg syntes jeg dette var meget spesielt. Mange av innleggene som ble slettet hadde vedlagt dokumentasjon. Når jeg kom tilbake til KG etter utestengelsesperioden kontaktet jeg Moderator og ba dem om saklig begrunnelse på utestengelsen ettersom grunnlaget dems var i strid med regelverket. Jeg lurte på hvorfor dette var ensidig meningspåvirkning og spekulasjoner ettersom det var dokumentert det jeg hadde skrevet. Det tok tre uker med diskusjoner før Moderator kom med en ufrivillig innrømmelse at de ikke hadde undersøkt dokumentasjonen. 

 

Nå nylig har jeg også opplevd at jeg har fått spydige personangrep fra en bruker. De rolige tilsvarene mine har blitt slettet, men ikke personangrepene. Jeg har mange ganger lurt på hvorfor Moderatorene der ikke følger sitt eget regelverk. Istedet kommer de gjerne med stygge trusler. 

Endret av slagelsedt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Merkelig at denne tråden dukker opp igjen. Og KG har aldri vært så mye i vinden før som de er nå (ikke positivt ment!) Leste en artikkel i Dagens Næringsliv for noen få dager siden. De har blitt anmeldt til Datatilsynet for brudd på personvern.

 

Administratorer gikk over fra gjenkjennelige navn til mer nøytrale navn rett før publiseringen i DN. Brukere hat også slått ned i bordet på urettferdig behandling der KG operere utenfor sine egne regler, de lagrer mapper på sine brukeren og vet ip-adresse til brukeren selv om de bytter enhet. Stilles det spørsmål som er i brukernes favør blir man utestengt, uten advarsel, som @Yvonne aka Anglofil (endret navn nå) selv poengterte i et innlegg under Ris og Ros i helgen ikke kom til å skje.

 

Dette lyser arroganse, og dårlige nyheter for Egmont som igjen eier foreldre og barn- forumet og doktoronline. Selv med flere forum klarer ikke KG å operere med de samme reglene.

 

Nå sist har også moderatorer endret innlegg til brukere uten å merke innleggende som moderert eller endret. Slik kan de holde på å stenge ut brukere de ikke liker.

 

Skummelt at personvernsopplysninger blir lagret i mappa di i tre år. Skeptisk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Mizzie skrev (På 15.5.2019 den 9.55):

Merkelig at denne tråden dukker opp igjen. Og KG har aldri vært så mye i vinden før som de er nå (ikke positivt ment!) Leste en artikkel i Dagens Næringsliv for noen få dager siden. De har blitt anmeldt til Datatilsynet for brudd på personvern.

 

Administratorer gikk over fra gjenkjennelige navn til mer nøytrale navn rett før publiseringen i DN. Brukere hat også slått ned i bordet på urettferdig behandling der KG operere utenfor sine egne regler, de lagrer mapper på sine brukeren og vet ip-adresse til brukeren selv om de bytter enhet. Stilles det spørsmål som er i brukernes favør blir man utestengt, uten advarsel, som @Yvonne aka Anglofil (endret navn nå) selv poengterte i et innlegg under Ris og Ros i helgen ikke kom til å skje.

 

Dette lyser arroganse, og dårlige nyheter for Egmont som igjen eier foreldre og barn- forumet og doktoronline. Selv med flere forum klarer ikke KG å operere med de samme reglene.

 

Nå sist har også moderatorer endret innlegg til brukere uten å merke innleggende som moderert eller endret. Slik kan de holde på å stenge ut brukere de ikke liker.

 

Skummelt at personvernsopplysninger blir lagret i mappa di i tre år. Skeptisk!

Er det derfor mitt advarsels poeng utløper 6 August 2026  fra KG ? prøver og få svar på hva jeg har gjort galt men de vil ikke svare 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (På 29.8.2023 den 10.26):

Er det derfor mitt advarsels poeng utløper 6 August 2026  fra KG ? prøver og få svar på hva jeg har gjort galt men de vil ikke svare 

Hvem vet? Det har vært utallige tråder der om brukere som blir straffet grunnet synsing.

Jeg husker moderator (nå Anglofil) snakket opp pedofile der inne i en gammel tråd. Kommer ikke på hva hun het før akkurat nå, og tråden ble moderert etter at jeg varslet om dette. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke tok kopi av det.

Stort sett kan man diskutere så lenge man holder seg saklig. Men om man gjør noe er det mange som mener de kjører for strenge straffer uten helt å ha grunnlag for det. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Entern skrev (12 minutter siden):

Det gjør de aldri 🫥

Fikk advarsel som varte i 3 år jeg også. Fikk begrunnelse for så vidt, en ordentlig smørbrødliste. Noen litt reelle, andre helt uforståelig. Noen er sensitive for selv mild sarkasme der inne, og noen svært så sårbare brukere kjenner evt en eller fler moderatorer. Og nettopp den rapporterings-kåte typen der er den som er størst i kjeften av alle. Klassiker. Så nå må jeg bare svare på politiker-vis; "beklager, tar dette til etterretning."

Men 3 år? Hva er greia, og hva hvis neste er utestengelse midlertidig? 30 år? Vet ikke om jeg gidder å hviske snilt på Thorbjørn Egners vis i tre år for å forhindre utestengelse.. makan.

Du har på KG nevnt noe av egen erfaring til meg der inne..

Altså hilsen P...Y (Rush-fan.)

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Sovna skrev (4 minutter siden):

Fikk advarsel som varte i 3 år jeg også. Fikk begrunnelse for så vidt, en ordentlig smørbrødliste. Noen litt reelle, andre helt uforståelig. Noen er sensitive for selv mild sarkasme der inne, og noen svært så sårbare brukere kjenner evt en eller fler moderatorer. Og nettopp den rapporterings-kåte typen der er den som er størst i kjeften av alle. Klassiker. Så nå må jeg bare svare på politiker-vis; "beklager, tar dette til etterretning."

Men 3 år? Hva er greia, og hva hvis neste er utestengelse midlertidig? 30 år? Vet ikke om jeg gidder å hviske snilt på Thorbjørn Egners vis i tre år for å forhindre utestengelse.. makan.

Du har på KG nevnt noe av egen erfaring til meg der inne..

Altså hilsen P...Y (Rush-fan.)

Ja det er underlig. Før var det 1 år. Jeg hadde litt bråk når jeg var ny der, bestemte meg for å gå «Egner» og året gikk og de gamle advarselspoengene forsvant og så plutselig PANG advarsel og kort tid etter utestenging og det i juletider, var et par drittsekker som hadde stalket meg og rapportert alt som kunne misforstås. Muligens bare én drittsekk.

Og så ble jeg utestengt i 4 måneder for å poste at jeg savnet en annen bruker som var blitt utestengt 🙈

Var det ikke for at jeg har kompiser/venner der som betyr mye for meg hadde jeg forlatt stedet forlengst.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...