Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det voksne liv og dataspill


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk,

 

Jeg ønsker å høre deres objektive mening om voksne mennesker som spiller dataspill. For den litt primitive og konservative generasjonen er meningen ganske klar, så jeg tenker på de som har vokst opp med data (heretter neste generasjon) og vært så privilegerte å fått med seg "hele" løpet.

 

Min visjon er ganske klar på at neste generasjon gjerne tar seg et slag dataspill på kveldingen når ungene har lagt seg eller eventuelt har noe dødtid.

 

Jeg er ikke i tvil om at generasjon etter kommer til å gjøre det samme, men da vil ikke deres "respektive generasjon" være til noe meningsfylt hinder.

 

Så spørsmålet er rett og slett; blir man noen sinne "for gammel" til å spille dataspill? En kan sammenligne dagens teknologiske underholdning med brett- og kortspill... no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ønsker vår objektive mening, sier du?

 

Min mening om dataspill er at det ikke er noe jeg selv finner veldig underholdende, men det er en like akseptabel fritidssyssel som å se TV eller film eller noe annet man liker å underholde seg selv med, uansett hvor gammel man er. Så lenge det ikke går på bekostning av ansvaret for ungene og andre voksne plikter, er det ingenting i veien for å spille litt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes på mange måter at det å spille (online)spill er mer sosialt enn å slenge seg ned i sofaen for å se på TV. Da er man faktisk med på en aktivitet, og man har muligheten til å snakke med andre. Da har man mulighet til å bidra selv i spillet, i motsetning til TVen hvor man kun mottar informasjon uten å kunne gi noe input tilbake selv.

 

Spiller av og til spill med kompiser om kvelden, og hadde vi ikke hatt denne muligheten, hadde vel alle slengt seg ned i hver sin asosiale sofa for å glo TV

 

Man ser nå hvordan den eldre generasjonen klamrer seg til TV-skjermen. Det er ingen skam for dem. Det samme vil gjelde vår generasjon, bare at det blir PC-skjermen istedenfor TVen.

Lenke til kommentar

Jeg synes på mange måter at det å spille (online)spill er mer sosialt enn å slenge seg ned i sofaen for å se på TV. Da er man faktisk med på en aktivitet, og man har muligheten til å snakke med andre. Da har man mulighet til å bidra selv i spillet, i motsetning til TVen hvor man kun mottar informasjon uten å kunne gi noe input tilbake selv.

 

Spiller av og til spill med kompiser om kvelden, og hadde vi ikke hatt denne muligheten, hadde vel alle slengt seg ned i hver sin asosiale sofa for å glo TV

 

Man ser nå hvordan den eldre generasjonen klamrer seg til TV-skjermen. Det er ingen skam for dem. Det samme vil gjelde vår generasjon, bare at det blir PC-skjermen istedenfor TVen.

 

Forskjellen er at når man har fått seg familie så er TV'en noe man kan gjøre sammen med familien. Man kan såklart spille onlinespill sammen, men det er vel ikke like vanlig i alle forhold at begge parter interesserer seg for gaming, som det er vanlig at alle finner et TV-program man liker.

 

Personlig så har jeg ikke noe problem med at voksne gamer, selv om man har kone/mann og barn, så lenge det ikke går ut over familielivet. Jeg har vært gamer tidligere selv, men spiller veldig lite nå etter at jeg fikk barn. Jeg føler ikke jeg har tid. Mannen min gamer en del.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er 41 og spiller alt mulig, men mest counter strike global offensive for tiden. Jeg spiller sammen med folk som har fyllt 30, tre har fyllt 40 og en er 52. Flittig bruk av teamspeak og noen ganger er det 15-20 fulle voksne som har spilling og drittsnakk som sysselsetting.

 

Jeg har vel ca 20timer gaming i uka, men noen av de jeg spiller med ligger på 70timer+(mer enn heltid arbeidsuke)

 

Vi har vært på lan i sverige og norge.

 

Nå er jeg så heldig at min kone er dataguru og driver med nettsteder og nettradio, slik at når barnet sover er det fritt frem å game.

 

Man blir ikke for gammel, man blir bare lei av ulike gamesjangre.

 

GLHF

Lenke til kommentar

Jeg er 50 og føler vel at jeg fikk med meg ganske mye av utviklingen - spiller selvsagt i dag også, og kjenner flere som er eldre enn meg som spiller. En fordel for meg - som har sene kvelder med pils og Leisure Suit Larry på pc som en herlig minne på 80 tallet - er at det skal lite til for å imponere meg :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Jeg spiller alt for lite om dagen men jeg hamstrer spill på Humble Bundle, Steam og GOG så jeg kommer nok ikke til å gå tom de første åra.

 

Har klokka inn ublu mange timer i enkelte MMOer, rundt 6000timer i GW og 4-4500timer i Wow så det er kanskje derfor interessen har dabbet litt av med åra.

 

Men det blir noen timer i uka. Er forøvrig 45. Eldste spiller jeg har møtt var et ektepar i GW hvor han var oppunder 80 og hun rett over 70. Det var besteforeldrene sine det.

Endret av vidarkri
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det galt å være voksen og høre på musikk? Er det galt å være voksen og se film?

 

Jeg mener at spill er et medie som mer enn godt nok kan erstatte film, TV og musikk og det å være en gamer er ikke noe å skamme seg over.

 

Det må bare ikke ta overhånd, men det gjør det jo heller ikke for de aller fleste.

 

Ulempen med spill i forhold til familie/kjæreste/venner etc. er at det er mindre sosialt enn andre medier.

Men alt til sin tid.

 

Tror ikke dama hadde blitt så begeistret om jeg så på tv-serier 6 timer i døgnet heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...