Gå til innhold

Folk som trener for å få store muskler ser latterlig ut.


Sukkertøy

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Hvis du opplever at noen ALLTID skal prate om trening (og det tror jeg er sjeldent), så er det fremdeles unødvendig å trekke tråden mot alle andre som trener. Trekk heller tråden mot andre som mangler sosiale ferdigheter, da det er der problemet ligger.

 

I en virkelighet hvor det å ha en perfekt kropp er akseptert og ønsket, er ikke da en sånn eksemplarisk treningsnarkoman, som er helt og fullt fokusert på nettopp bare det, heller et tegn på ypperlige sosiale ferdigheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

I hvilken verden lever du i der du tror folk flest ser på en treningsnarkoman som kun snakker om og driver med tegning er ønsket? Annet enn av andre treningsnarkomane?

 

Jeg tenker på de tendenser som jeg ser hver bidige dag, både her på nett, og ute på gaten. Vil du si at du ikke får med deg at en av de sterkeste verdiene vi har, er det å se optimalt pen og tiltrekkende ut? Hvorfor bruker ellers folk så voldsomt mye tid og penger på å bli godtatt for sitt utseende??

Lenke til kommentar

Jeg er jente og det dummeste jeg ser er gutter/menn som har store bulkete muskler der man ser at de musklene er fra å stå foran speilet på studioet og løfte vekter. Det er rett og slett turn off!

 

 

Og så kjøper de litt for trange klær, og går i singleter når andre går i t skjorter/gensere bare for å vise dem frem.

 

 

Det er OBVIOUS at de kun trener for å få oppmerksomhet i håp om at folk rundt skal sikle etter dem eller skulle ønske de var dem. Det er jo bare for å virke tøff og sterk..

 

 

Også har de gjerne bilder på facebook og andre steder av dem selv i bar overkropp, at de flexer i speilet med olja inn muskler og forteller om hvor mye de løfta nedpå gymmen.

 

Og særlig er det flere som tar bilde av maten sin og forteller om hvor mye proteiner de gafler i seg hver dag.. Kylling, ris, melk, proteinshake.

 

 

Sorry men dere som gjør dette ser rett og slett teite ut i mine øyne ihvertfall. Og dere ser ikke fine ut og ikke er dere hotte heller. Dere ser ut som desperate oppmerksomhetshorer. Pyntete jålete smågutter som flyr rundt med tupperwareboksen sin full av kylling uten skinn og ris og proteinpulveret sitt fra svenskegrensa. Latterlig.

 

 

 

Det som derimot er fint er sterke mannfolk som har trege muskler som er fra rent hardt arbeid! Som da resulterer i muskler og styrke. Ikke at de aktivt prøver å se sånn ut.

 

 

IKKE FINT:

 

ronnie-magro-jersey-shore.jpg

 

guy-in-the-gym.jpg

 

Fint og HOT og ekte mannfolk:

 

cowboy.jpeg

 

altså, mannfolk som jobber og ikke har tid til å dra ned til PROgym for å stå foran speilet og jåle seg og som blåser langt f i hva de spiser men spiser det kona serverer. Og blir brune fordi de jobber ute i sola, ikke for at de ligger timesvis i solarium innsmurt med en eller annen fjasete kokosnøtt solkrem som skal beskytte deres sarte hud mot solbrenthet... :roll:

Nå tror jeg ikke det er mange nordmenn som blir brune fordi de jobber ute i sola.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tenker på de tendenser som jeg ser hver bidige dag, både her på nett, og ute på gaten. Vil du si at du ikke får med deg at en av de sterkeste verdiene vi har, er det å se optimalt pen og tiltrekkende ut? Hvorfor bruker ellers folk så voldsomt mye tid og penger på å bli godtatt for sitt utseende??

Ja, jeg vil si at jeg ikke får med meg at det er det viktigste. Rundt meg ser jeg for det meste folk med enten runde mager eller tynne armer. Møter svært få som ser ut som de trener mer enn en eller to ganger i uka. Jeg ser også at de få som trener masse på ingen måte er bedre likt og ikke har lettere for å trekke damer.

 

Har du virkelig ikke fått med deg at overvekt er et samfunnsproblem? Selv skal ned 10-15 i løpet av året, jeg driter i hva andre mener, jeg vil ned av helsegrunner og få mer overskudd som jeg hadde sist gang jeg var nede blant de høye 80.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, jeg vil si at jeg ikke får med meg at det er det viktigste. Rundt meg ser jeg for det meste folk med enten runde mager eller tynne armer. Møter svært få som ser ut som de trener mer enn en eller to ganger i uka. Jeg ser også at de få som trener masse på ingen måte er bedre likt og ikke har lettere for å trekke damer.

 

Har du virkelig ikke fått med deg at overvekt er et samfunnsproblem? Selv skal ned 10-15 i løpet av året, jeg driter i hva andre mener, jeg vil ned av helsegrunner og få mer overskudd som jeg hadde sist gang jeg var nede blant de høye 80.

 

Jo, jeg har absolutt fått med meg at mange sliter med overvekt, og at andre sliter med for små pupper, eller for tynne armer, eller for store bein, eller for skakke neser, eller "fritt valg" ..

 

Jeg sikter til at skjønnhetsidealet i dag, er så viktig å oppnå, at det ødelegger livene til mange av oss.

 

Jeg satt å ventet på at du skulle svare, og så gjennom nettavis, blabladet og vgnett - og bare på de tre forsidene, fant jeg 15 digre "annonser" som hamrer inn hva som er "pent nok". Og selv jobber jeg mye med unge mennesker (tenåringer), og jeg får hele tiden høre om hvor vanskelig det er å klare å passe inn i den gjeveste gjengen, den som alle ser opp til, de som er best kledd, har de mest moderne dippedutter osv osv

 

Hva skjer når man ser sånne annonser overalt hvor man ferdes? (spesielt hvis man har litt dårlig selvbilde)

Lenke til kommentar

Godt poeng det ja. Godt mulig jeg ikke ser det siden jeg omgås "intellektuelle", aka folk som verdsetter evner, og jeg ikke leser aviser til vanlig. De er som du skriver fulle av tull og tøys. Men jeg har enda til gode å møte noen som synges det er veldig viktig med store armer på kjæresten som.

Lenke til kommentar

Er litt enig med TS. Disse "sol & bol"-gutta med pomade i håret, hvit, stram t-skjorte og gorilla-armer synes jeg bare er latterlige, og svære muskler er langt fra hot. For meg er de mannfolkas svar på bimbos - damer som har tryna i sminkeskrinet, har bleket hår og extensions.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt enig med TS. Disse "sol & bol"-gutta med pomade i håret, hvit, stram t-skjorte og gorilla-armer synes jeg bare er latterlige, og svære muskler er langt fra hot. For meg er de mannfolkas svar på bimbos - damer som har tryna i sminkeskrinet, har bleket hår og extensions.

Problemet er at TS stiller likhetstegn mellom å trene for å bli større og å være den "typen". Hun overfører absolutt alle fordommer mot sol og bol-gutter på alle som trener for å bli større. Det er hårreisende dumt eller bevisst trolling.

Lenke til kommentar

Problemet er at TS stiller likhetstegn mellom å trene for å bli større og å være den "typen". Hun overfører absolutt alle fordommer mot sol og bol-gutter på alle som trener for å bli større. Det er hårreisende dumt eller bevisst trolling.

Vel, TS får selv svare for hva hun mener, det har ikke jeg tenkt å gjøre.

Lenke til kommentar

Men både Herr Brun og Priim er butthurt fra før av så å få noe annet enn negativt fra dem er nok ikke aktuelt for min del.

 

Og ja, Herr Brun, du har rett i at jeg setter likheter mellom de bole-solariumsguttene og de som trener for å bli større, for hvorfor vil noen trene for å se større og tøffere ut? Hvorfor?

 

Det er jo for å få oppmerksomhet og for å prøve å se tøffe og sterke ut? Det er jo av ren forfengelighet er det ikke?

 

Og samtlige som trener, tar jo også solarium mange av dem, vi har jo Priim som er et eksempel på det, og hvorfor gjør han det? Han prøver å bortforklare det med unnskyldninger om at det er sunt og holder huden ren.. Men vi vet jo alle at det er jo ikke det som er grunnen, det er jo ut av forfengelighet.

 

Og det er mange som han.

Endret av Sukkertøy
Lenke til kommentar

Ja ja ja, det finnes ingen annen grunn til hvorfor man skal trene seg slik annet enn at man vil vise seg for andre, kreft eller ei.

 

Kom igjen... det må folk innrømme her altså.. :roll: Spiller ingen rolle hva slags sippe historie man har.

 

Han der du har på videoen er jo akkurat sånne gutter jeg mener, du hjelper ikke akkurat saken deres for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har mine antagelser på at det sitter folk her på dette forumet som rent helsemessig hadde hatt godt av en tur i ny og ne på et treningsstudio. Undertegnede er vel en av disse. Kanskje ikke av den verste sorten, men ville ikke hatt noe i mot å hatt noe bedre kondisjon.

Lenke til kommentar

Jaja Sukkertøy, dine elleville forsøk på å provosere får meg egentlig mest lyst til å synes synd på deg. Så jeg kan no egentlig bare gjøre meg ganske motbydelig. Så nå skal jeg ta på meg noe treningsklær av den mindre sorten, sette meg i den nye 4-serien min, kan være jeg tar x6'en for den saksskyld og kjører en tur på senteret for å parkere midt på plassen så alle fattige vanlige mennesker skal se på dem, deretter gå inn og dra litt over 200 kg og kaste meg i solariumet, kan være jeg legger ved ett bilde bare for the gagz

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har mine antagelser på at det sitter folk her på dette forumet som rent helsemessig hadde hatt godt av en tur i ny og ne på et treningsstudio. Undertegnede er vel en av disse. Kanskje ikke av den verste sorten, men ville ikke hatt noe i mot å hatt noe bedre kondisjon.

Selvsagt - ingenting er bedre enn å trene/mosjonere og være aktiv, for begge kjønn. Men det er forskjell på å ha en kropp som er i god form, og å pumpe seg til svære muskler.

 

Jeg synes bare ikke det er pent eller hot med svære muskler. På samme måte som jeg ikke synes damer med botox, silikon og kittmaling i ansiktet er pent eller hot. Og når man på FB får disse "stille seg i speilet med bar overkropp og ta selfie med mobilen"-bildene, så blir jeg småuggen. Det er på samme nivå som trutmunn-bilder fra jenter, jeg forstår ikke at folk kan få seg til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Det gjelder de færreste med store muskler også. Det er antakelig ikke flere av de godt trente enn av de utrente som bruker facebook til å vise seg fram i ulike sammenhenger. De fleste som trener seriøst, gjør det for sin egen del.

 

De færreste av de som trener gjør det seriøst, jeg anser ikke min egen trening som spesielt seriøst.

Men det er ikke noe å prøve å stikke under en stol at dem som bygger for volum er mer opptatt av hvordan det ser ut enn hvor effektivt og bra dem faktisk løfter.

Lenke til kommentar

Poenget er ikke å ha størst mulig muskler, folk trener for å forbedre seg selv, sitt selvbilde og dems utstråling. Kanskje du ikke synes det er så jævlig deilig. Men ett jævlig godt eksempel og forbilde for mange ungdom er Zyzz. Ja, du leste riktig Zyzz. Uansett om han tok roids eller ei, så er ikke det poenget. Han var en trist liten gutt som gamet wow og hadde null selvsikkerhet.

 

Se på han idag, død eller ei. Han er en legende, sikkert 10 millioner mennesker veit hvem han er. Han gjorde ikke noe mer spesielt enn å være seg selv.

 

Han kunne være på en festival med 10.000mennesker og han trengte ikke si ett eneste ord men alle som så han husket han. Hvorfor? Fordi han hadde utstråling og karisma uten like, han ga blaffen i hva andre mennesker trodde om han, hva de syntes osv.

 

Uansett om livet hans var kort eller ei, så kan jeg si at han levde ett bedre liv en mange andre på denne jord som kanskje lever til de er 90+.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...