Gå til innhold

Dogecoin: mer enn bare en digital, anonym, uregulert og desentralisert valuta. NB! DogeQT v1.6 er ute!


Anbefalte innlegg

Hvis det skjer, er det som regel setx-verdiene som ikke er angitt. De må stilles inn kun én gang (i et eget CMD-vindu, som deretter lukkes), og deretter skal det ikke være nødvendig å gjøre det igjen. Hvis det likevel ikke går, er eneste muligheten å gå ned til I13 og bruke g2 (to tråder) for å oppnå samme belastning.

Endret av flinx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fordi det er veldig lite omtale i de mediene jeg får med meg. Og "vokser hver dag" som i flere brukere, eller flere coins minet? For det sistnevnte ser jeg ikke på som å vokse.

 

Håper for all del det er liv i dogecoin fremdeles, og at det kun er jeg som ikke har fått det med meg i det siste :-)

Lenke til kommentar

Tenker vel mest på brukere. Det har jo vært en hel hau av veldedigheter(doge4water og nascar som de to største?) via dogecoins og jeg leser stadig om nye sider, nyhetskanaler osv som snakker og tar i bruke dogecoins. Reddit siden er i alle fall mye større nå enn den var for en måned si da jeg ble med.

 

Men det er jo ikke sikker det er tilfelle da, det er bare mitt inntrykk som gjennomsnittlig dogecoin interessert.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Mye av oppstyret har roet seg ned, ja du har en doge sponset bil i Nascar og D4W prosjektet, men det er stort sett det. Verdien har fallt til rund 100 merket og hashraten vell halvert seg fra peak.

 

Er lite prat rundt Doge nå på forumene og stort sett så er det andre currencies som er i fokus.

Lenke til kommentar

Fordi det er veldig lite omtale i de mediene jeg får med meg. Og "vokser hver dag" som i flere brukere, eller flere coins minet? For det sistnevnte ser jeg ikke på som å vokse.

 

Håper for all del det er liv i dogecoin fremdeles, og at det kun er jeg som ikke har fått det med meg i det siste :-)

Det er vanskelig å finne sikre tall på vekst for cryptocurrencies, da man ikke med sikkerhet kan vite hvor mange individuelle brukere en gitt cryptocurrency har. Vekst må nødvendigvis sees i sammenheng med både antall brukere og verdien til cryptocurrencien målt opp mot fiat. En tilnærming kan være å se på volumet målt i dollar som sendes gjennom nettverket per døgn, men mye av dette volumet kan f.eks være daytradere som kjøper og selger store volumer gjennom dagen eller andre slike aktiviteter som ikke representerer aktivitet fra den gjennomsnittlige bruker (f.eks. kjøp og salg av varer og tjenester for små beløp, etc). En annen tilnærming kan være å se på "market capitalization", den totale verdien til alle dogecoins som eksisterer målt mot fiat. Om market cap stiger, betyr det at hver enkelt dogecoin blir mer verdt, og dette kan inngå i definisjonen av vekst. Andre ting man kan se på er søketrender i google, antall subscribers i /r/dogecoin, nyhetsoverskrifter som inkluderer "dogecoin", etc. De fleste trender indikerer at siden februar i år har ting roet seg, og prisen på dogecoin målt mot USD har sakte men sikkert sunket ned til ca 100 satoshi. Spørsmålet om hvorfor det er slik blir litt høna og egget, et det prisnedgangen som får folk til å bli pessimistiske eller er det nedgangen i nyhetssaker og mediablest som påvirker prisen? Jeg har selv sammenliknet litt statistikk tidligere som synes å indikere at når det kommer en prisoppgang stiger også antallet google-søk på den aktuelle currencyen f.eks.

 

Det som slår mange akkurat nå hva gjelder prisen på dogecoin er at prisen holdes kunstig rundt 100 satoshi. Noen pumper inn kapital for å hindre videre nedgang. Hva motivet er har jeg vansker med å skjønne. Men vi nærmer oss en ny halvering, og ved den forrige så vi en voldsom prissoppgang i forkant av halveringen som utvilsomt skyldtes forventningene til hva halveringen ville bety for dogecoin. Hva som skjer denne gang er vanskelig å si, men jeg holder en knapp på en ny oppgang. Det er ikke så usannsynlig å tenke seg at den eller de som nå kunstig holder prisen på 100 satoshi (kunstig etablering av et nytt "floor"), gjør det for å sikre at prisoppgangen som kanskje kommer starter rundt 100 satoshi. Kanskje sitter de selv på doge som ble kjøpt for en høyere pris og ønsker å få prisen opp igjen på et nivå hvor de kan selge seg ut uten tap. Dette er selvsagt bare spekulasjoner, og det er mange motstridene interesser som jobber i markedet både med å presse prisen opp og ned. Slik blir det når det ikke finnes reguleringer, og det er kanskje også noe av det som gjør disse markedene så unike.

 

En annen viktig ting å ha i bakhodet er at når prisen synker så blir det mer og mer attraktivt for tradere med stort volum ("whales") å sette i gang en pump. Som vi alle vet er det en god strategi å forsøke en pump når man forventer en generell oppgang, for å få med seg så mange som mulig i ryggen. Av den grunn er jeg ganske sikker på at det kommer en prisoppgang en uke eller to før neste halvering, som altså er om 20 dager. For de som lurer kommer jeg til å investere litt i forkant av dette, min plan er å se om prisen synker mere denne og neste uke. Holder den seg på 100 eller synker kjøper jeg, det samme gjør jeg om prisen skulle øke med 10-20 satoshi i et tidsrom som indikerer en push. Så får vi se om spådommen holdt vann et par uker fra nå..

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hvordan står det til med Dogecoin for tida? Jeg begynte med Litecoin mining for en stund siden, bare for å teste og fikk litt virtuell valuta sakte men sikkert. Men nå ser det ut som poolen jeg er med i har slått seg sammen med noe Dogecoin greier så jeg får både LTC og Dogecoins utbetalt :) Kan det forøvrig stemme at 16 Dogecoins har en ca verdi på ca 32 kr?

Lenke til kommentar

Hvordan står det til med Dogecoin for tida? Jeg begynte med Litecoin mining for en stund siden, bare for å teste og fikk litt virtuell valuta sakte men sikkert. Men nå ser det ut som poolen jeg er med i har slått seg sammen med noe Dogecoin greier så jeg får både LTC og Dogecoins utbetalt :) Kan det forøvrig stemme at 16 Dogecoins har en ca verdi på ca 32 kr?

 

Dogecoinverdien har mer enn doblet seg den siste uka, men er fortsatt et godt stykke unna der den lå for et halvt år siden. 16 dogecoins er verdt omtrent 3 øre.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har fulgt med på noe som helst nå. Tapte 11 tusen på Mazacoin på starten av året (ja jeg har tilsammen gått inn med 12 000). De 12k jeg har gått inn med er vel kanskje verdt 500-1000 kr i dag :closedeyes:

Hadde en periode hvor jeg presterte å kjøpe høyt og selge lavt. Totalt bomskudd.
De første 3900kr jeg invisterte var på en tid verdt over 20 000kr, da jeg hadde Blackcoins, men istedenfor å selge så satte jeg de rett inn i Mazacoin da Blackcoin begynte å falle. Et par dager etterpå så var de verdt en brøkdel..

Jeg var rett og slett FOR kald.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Det er det som er problemet med dogecoins og all annen internettvaluta. Folk ser på det som en investering. Man regner alltid ut dogeconis til kroner, og man ser på totalavkastningen i kroner. Når man investerer i aksjeselskaper får man ofte positiv avkastning fordi en bedrift vil vokse. Valutainvesteringer, derimot, er mer risikable fordi den samlede verdien av alle valutaene i verden vil være konstant. Derfor fungerer dogecoins mest som et pengespill, hvor man setter inn penger og prøver å selge litt dyrere. Noen vil tape penger, og noen vil tjene, men totalt sett går alle i 0. Etter å ha brukt en del tid og penger på ulike digitale valutaer innser jeg at det finnes mer fornuftige måter å investere pengene sine på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 11 måneder senere...

 

Da har jeg kjøpt beskjedne 39.8k, så får vi se :)

 

Noen som har oversikt over hvor mye dette er verd nå?

 

 

39800 Doge = 0.01955075 BTC = 39,39 NOK

 

Så ikke så mye....

 

Den 12.mars 2014 var verdien på på 39,8k DOGE 0.05785428BTC eller ca 116,6 NOK i dagens btc verdi

Endret av Howard_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...