Gå til innhold

Endelig har forsking bevist atheistnes sinnsykhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Religiøse blir mindre stresset når de tenker på Gud. Riktig.

Ateister blir IKKE mindre stresset når de tenker på Gud. Også riktig. Hvorfor skulle vi bli det? Det er som å si at å tenke på julenissen gjør oss mer avslappet. Nei, det er nok andre ting som gjør en ateist mindre stresset. En god runk, f.eks.

 

Hvordan du kobler dette med sinnsykhet er derimot et spørsmål. Kunne du kanskje forklart litt hva du mener med at ateister er sinnsyke, fordi vi ikke liker å tenke på en av de derre fabel-gudene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nøkkelsetningen er tydeligvis spart til slutt:

 

 

Det er nemlig god grunn til å tro at de vil greie seg like godt i forsøket hvis de ble primet til å tenke på sine egne overbevisninger i stedet for Gud.

 

Hva er egentlig poenget? Alt, og da mener jeg absolutt alt, denne undersøkelsen viser er at tanken på noe du tror på roer deg ned. Dersom en person tror på Vishnu og blir roet ned at tanken på h*n (jeg husker ikke), men stresset av tanken på Gud så er det "bevis" fra forskerne om at Gud ikke eksisterer, men at Vishnu gjør det.

 

Tittelen på tråden burde vært "Endelig har forsking bevist religiøses omtvisting av forskningsresultater".

Lenke til kommentar

Religiøse blir mindre stresset når de tenker på Gud. Riktig.

Ateister blir IKKE mindre stresset når de tenker på Gud. Også riktig. Hvorfor skulle vi bli det? Det er som å si at å tenke på julenissen gjør oss mer avslappet. Nei, det er nok andre ting som gjør en ateist mindre stresset. En god runk, f.eks.

 

Hvordan du kobler dette med sinnsykhet er derimot et spørsmål. Kunne du kanskje forklart litt hva du mener med at ateister er sinnsyke, fordi vi ikke liker å tenke på en av de derre fabel-gudene?

 

AMEN!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig syns jeg tittelen på innlegget "... atheistnes sinnsykhet [sic]" er meget misvisende. At ateister blir mer stresset av å tenke på Gud--som artikkelen på www.forskning.no sa--betyr ikke at ateister er sinnssyke.

 

Det er hele problemet med denne tråden. Det er "nettavis-materiale". Misvisende overskrift som skal dramatisere er rimelig ubetydelig og lite oppsiktsvekkende artikkel-innhold.

 

Hele tråden er ren trolling og vanvittig kjedelig lesing.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke ta dette peronlig men jeg begynner å se en sammenheng her også:

http://www.forskning.no/artikler/2010/august/257531

 

Ja såklart at de som som ikke tror på gamle bronsealder myter og fortellinger er de som er sinnsyke... :roll: Flott at du ser sammenhengen, der er nok du laaaaaaangt foran oss sinnsyke altså...

 

Jøss, les artikelen en gang til, uten jesus briller, og se hva det står... De ville blitt like stresset av å tenke på kaker i den samme situasjonen, eller hva som helst annet som ikke ga dem noe relativitet til det de tenker på... Og gud for en ateist er like relativ og viktig som en fluelort er det for en religiøs...

Lenke til kommentar

haha og hva med de tråder som at dere atheister er overlegne over alle folkeslag?

 

Ateister er ikke en etnisk gruppe, og dermed ikke et eget folkslag. De tilhører m.a.o. allerede de fleste ulike folkslag og kan derfor ikke heves over dem.

 

P.s: "Haha".

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg får lyst til å konvertere og bli ateist, bare av denne tråden alene ..

Hva betyr den nye "h"-en i "Atheist"?

 

Står h-en for "Hindu" - i så fall må jeg kanskje først konvertere til Hinduismen, før jeg kan bli en skikkelig "ateist med h"

 

Hvis dette stemmer, lurer jeg på om jeg kan hurtig konverteres grunnet det faktum at kona mi er like dum som ei gjennomsnittlig ku, men jeg kunne aldri finne på å drepe hellige kyr, og jeg har bodd med kua under samme fjøstak i snart tredve år?

 

Håper det går i orden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...