Gå til innhold

[Løst] Facebook/twitter-integrering på HTC One (sense 5.5) - hvordan fjerne?


iskya

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte meg en HTC One for noen dager siden. Facebook og Twitter har i stor grad tatt over telefonen, og dette irriterer meg. Jeg vil kun ha Facebook og Twitter i appene, uten noen integrering med telefonen for øvrig, og uten alle tillatelsene. Jeg gikk derfor inn i Facebook-instillingene og fjernet HTC fra applikasjoner, så ikke HTC skulle ha så mye tilgang. Da begynner jo HTC å mase igjen om at jeg skal tillate det (og det er ikke noen OK-knapp, man trykker bare neste, så woops har man fått alt sammen igjen).

 

Hvordan kan jeg deaktivere denne sosialemedia-integrasjonen? Jeg har allerede slått av blinkfeed. Jeg er sikker på at mange elsker integrasjon av sosiale medier og mobilen, men for meg er det bare irriterende. Twitter har også integrert seg med kontaktkortet mitt og jeg ser bilde av mitt twitterprofilbildet når jeg trekker ned "gardinen" med to fingre (der man justerer lysstyrke med mer.) Dette vil jeg heller ikke.

 

Jeg leste et sted at man bare kunne installere den vanlige Facebook-appen istedet for HTC-appen, men når jeg går inn i google play ser jeg bare én offisiell Facebook-app, og det står installert, og trykker jeg åpne åpnes den ene appen jeg har (det jeg trodde var Facebook for HTC?)

 

Er det noen som kan hjelpe meg? :)

 

Jeg vil ha Facebook og Twitter som apper på telefonen (på samme måte som jeg hadde på iPhonen min), men jeg vil ikke ha noen utvidet integrasjon mellom dem og kontakter/kalender/operativsystemet for øvrig..

 

edit: jeg har ikke synkronisert kontakter, det er ikke det jeg lurer på heller. Jeg vil bare vite hvordan jeg fjerner den utvidede sosiale medier-integrasjonen og lar Facebook "holde seg" i appen

Endret av iskya
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta valget å installere en egen Android på telefon, (uten HTC Sense) slik at du kun får en ren Android slik det er laget opprinnelig :)
Da får du sjekke XDA-Developers

 

Har du prøve å åpne Innstillinger, bla ned til Apper og se på tab-menyen øverst, du vil se: Nedlastet, På Telefonen osv.. så skal du trykke på "Alle"

Bla ned på den listen til du finner: Facebook for HTC Sense. Trykk på den og deaktiver :)

Lenke til kommentar

Du kan jo ta valget å installere en egen Android på telefon, (uten HTC Sense) slik at du kun får en ren Android slik det er laget opprinnelig :)

Da får du sjekke XDA-Developers

 

Har du prøve å åpne Innstillinger, bla ned til Apper og se på tab-menyen øverst, du vil se: Nedlastet, På Telefonen osv.. så skal du trykke på "Alle"

Bla ned på den listen til du finner: Facebook for HTC Sense. Trykk på den og deaktiver :)

 

Hei

 

Takk, men det løste ikke problemet. På apper heter den bare Facebook og det er visst den offisielle appen (fra google play). Å deaktivere den fjernet Facebook-appen. Den vil jeg gjerne ha (i verste fall får jeg prøve å lage en snarvei til webappen, altså facebook-nettsiden, men hadde foretrukket å ha en offisiell app som ikke tok over mobilen).

 

Kanskje jeg prøver meg med stock android etter hvert. Foreløpig liker jeg sense godt bortsett fra integrasjonen med FB/Twitter. Dessuten ser jeg for meg at google tar enda mer over med stock android? Og at garantien brytes? Kan man installere Sense igjen senere om man angrer?

Endret av iskya
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...