Gå til innhold

Så mye lagringsplass får du egentlig på mobilen (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sikla på flere modeller i år, men fant ut at S3-en holdt en stund til. Jeg heller mer og mer over på at min neste blir en Nexus. En ting er at mobilene kommer stappa med apper du _aldri_ komemr til å bruke (hvor mange bruker egentlig aksje-appen?) Men i motsetning til Windows er det plent umulig å avinstallere dem, og i tillegg skal de oppdateres jevnlig, slik at de bare bruker enda mere plass?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Minnekort i mobil og nettbrett er som oftest ikke noe du kan bruke til hva som helst. F.eks apps eller liknende. De er som regel låst til mediefiler.

Skal du lagre de tredve gigabytene med spill og apps du MÅ ha med på flyet på 16GB-dingsen din, så må du "hacke" litt. Noe som er kjipt med tanke på OS-oppdateringer etc. Da må du huske på å stille tilbake diverse tellere etc så Samsung ikke ser at du har vært slem gutt.

 

De 10 GB du har på en slik 16GB-dings går faktisk rimelig kjapt før det begynner å bli trangt om plassen. Tilogmed små spill og andre apps er fort på en 400+MB. Har en 32GB telefon og skaffet et "16"GB nettbrett. Ble fort trangt om saligheten der...

Endret av BlueShroom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen forklare med enkle ord hvorfor 16GB minnekortet mitt bare har 14,9GB lagringsplass eller hvorfor 120GB SSD'en bare har 111GB lagringsplass?

 

Jeg har akseptert at det er sånn, men jeg og en kollega diskuterte dette idag og jeg skulle prøve å forklare hvorfor. Jeg orker ikke å prøve å gjengi forklaringen min her :-) Men hadde vært greit å kunne forklare kollegaen min på nytt i morgen på en litt mere overbevisende måte :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

for meg er plass på mobilen viktigere en om det er mulig med minnekort eller ikke, for de fleste apper kan ikke være på minnekort, og de som kan det er det fortsatt 5% eller mere av appen på mobilen.... jeg har mye mere GB i apper enn jeg har i musikk, filmer bilder ol...

Lenke til kommentar

Dere burde absolutt hatt med iOS-enheter, og gjerne noen flere WP-telefoner.

[table]

Modell

Kapasitet

Ledig

Oppgitt kapasitet

iPhone 5S iOS 7

32 GiB

26,9 GiB

27,5 GiB

iPhone 4 iOS 7

16 GiB

13,0 GiB

13,5 GiB

[/table]

Noen flere enheter:

 

 

[table]

Modell

Kapasitet

Ledig

Oppgitt kapasitet

iPhone 4 iOS 6

16 GiB

13,3 GiB

[/td]

iPhone 4S iOS 7

32 GiB

27,5 GiB

iPhone 4S iOS 6

32 GiB

27,8 GiB

iPhone 5 iOS 7

32 GiB

27,3 GiB

iPhone 5 iOS 6

32 GiB

27,5 GiB

iPod touch 5 iOS 7

32 GiB

27,3 GiB

iPod touch 5 iOS 6

32 GiB

27,8 GiB

iPad mini (WiFi) iOS 7

16 GiB

13,1 GiB

iPad mini (WiFi) iOS 6

16 GiB

13,4 GiB

iPad 4 (WiFi) iOS 7

32 GiB

26,7 GiB

iPad 4 (WiFi) iOS 6

32 GiB

27,4 GiB

[td]

[/table]

Kilde

 

 

Oppgitt kapasitet er den kapasiteten som iOS rapporterer under Capacity under Settings > General > About.

Endret av havarhen
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Kan noen forklare med enkle ord hvorfor 16GB minnekortet mitt bare har 14,9GB lagringsplass eller hvorfor 120GB SSD'en bare har 111GB lagringsplass?

 

Jeg har akseptert at det er sånn, men jeg og en kollega diskuterte dette idag og jeg skulle prøve å forklare hvorfor. Jeg orker ikke å prøve å gjengi forklaringen min her :-) Men hadde vært greit å kunne forklare kollegaen min på nytt i morgen på en litt mere overbevisende måte :-)

 

Formattering og buffere stjeler endel av plassen.

Her er en forklaring: http://www.howtogeek.com/123268/windows-hard-drive-wrong-capacity/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...