Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Intel RTS2011LC Liquid Cooling Solution


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min stasjonære pc begynte plutseli å bli altfor varm her om dagen. Etter å ha problemer me å starte bf4, restartet jeg pcen og det sto at det var 183 grader i CPU temperatur. Lastet ned Fan Xpert2 etter dette og overvåket temperaturen etter å ha slått av pcen når dette skjedde i 2 timer. Ved idling går den fort fra 30 grader til 60 grader ( har ikke testet lengre enn dette på idling), ved spilling av football manager 14 i 20 min gikk den fra kald ( clean start) til 74 grader.

Ved BF4 spilling stoppet den på 89 grader.

 

Etter dette så tok jeg pcen ned i stua, tok av side deksel og sjekket at alle viftene fungerer. I pcen har jeg 3x noctua vifter og intel rts2011lc liquid cooling solutiin som prosessorvifte. Ved kontroll av disse så kjenner jeg at hele pcen er kald, så kan ikke skjønne hvorfor temperaturen går opp.

 

Vet dere om Intel RTS2011LC Liquid Cooling Solution krever noe slags vedlikehold? om det skal fylles på noe vann kanskje eller noe slikt?

Har hatt denne siden august i fjor.

Har sjekket nettet for en manual for vifta selv man har ikke funnet noe som hjelper.

Vet dere kanskje om noe annen grunn for at jeg sliter med temperatur.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg tviler på at du har mista kontrollen over kjølingen, etter å ha lest innlegget ditt.

Det er ikke noen nyhet at komponenter eldes, får feil og ryker.

 

Nå er det ikke sikkert at CPU er ødelagt, det kan være HK, eller PSU.

 

Du kan gå inn og senke spenningen et par hakk.

 

I got a creeping feeling about thunderstorms and flash of lightning.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...