Gå til innhold

Se hvordan kontrollerene har endret seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ikke noen vits å forandre radikalt noe som funger, men snarere bygge videre på det og forbedre.

 

Dual Shock 4 ser jo ut som en kryssning av Xbox Controller S og Dual Shock 3. Ikke at det er en negativ ting, nei langt i fra.

Nå har jeg ikke prøvd den, men DS4 ser uendelig mye bedre å holde i enn DS3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo ikke noen vits å forandre radikalt noe som funger, men snarere bygge videre på det og forbedre.

 

Dual Shock 4 ser jo ut som en kryssning av Xbox Controller S og Dual Shock 3. Ikke at det er en negativ ting, nei langt i fra.

Nå har jeg ikke prøvd den, men DS4 ser uendelig mye bedre å holde i enn DS3.

 

DS4 er himmelsk! Jeg kan ikke si det nok. Endelig trenger jeg ikke være misunnelig på xbox-spillere.

 

Skjønner ikke at sony ikke endret noe på DS3. Virker som om de mente at dualshock-kontrolleren var perfekt, ergonomisk korrekt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generelt må jeg si at xbox kontrollerne har vært fullstendig overlegne alle alternativer. Dual shock kontrollerne føles ikke som de er laget for menneskehender(før nr 4 som er OK, men ikke bra)

 

Nintendo har vært hit and miss hele veien men får høy gadgetfaktor.(dermed liker jeg det :p)

 

Savner den første og andre xbox kontrolleren mest :p men jeg har store hender så min mening er litt utenom det vanlige(dermed er alle playstation alternativer ubrukelige :p)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere har glemt/tatt feil DS3 (kontrollen til PS3). Den ligner mye på DS2 (nr 3 fra venstre i illustrasjonen deres), men med en PS-knapp under start/select. De to grå i bildet hører begge til PS1 - ble lansert uten L3/R3, før den første Dual Shock kom.

 

Jepp, de har forvekslet PS2- med PS1-kontrolleren (med stick'er) og PS3- med PS2- kontrolleren (med analog/digital knapp)

Lenke til kommentar

Både Sony og MS har bare tatt ideer og visjoner som tilhørte andre og videreutviklet de. Derfor er det egentlig ikks så interssant å se utviklingen av disse selskapenes kontrollere, du ser jo for det meste bare andres ideer i en annen bekledning.

 

Begge bruker for eksempel fortsatt SNES oppsettet for de fire action knappene til høyre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...