Gå til innhold

Firmware-server for Telenors modemer


Anbefalte innlegg

Kom over Telenors server med firmware for de fleste av deres modemer ved et tilfeldig google-søk. Jeg fikk lastet ned og installert en oppdatering til ZyXEL P8702N som enda ikke er lansert via deres current.bin-fil, men som lå i en undermappe.

 

http://stup.telenor.net/zyxel-p8702n/

 

Du kan også gå direkte til rotmappen, og få opp flere modemer.

 

OBS! Jeg fant denne serveren ved tilfeldigheter på google, og kan ikke lastes for at du eventuelt ødelegger modemet ditt ved at en firmware-oppgradering feiler!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt AAJX2 installert siden den 4. des, men jeg har kun fått testet på DSL. Fungerer utmerket her, uten problemer så langt, etter det jeg kan se. Har riktignok ikke mulighet til å få den testet på fiber, så det kan godt være den ikke fungerer optimalt her enda. Telenor har pr. 7.des enda ikke oppdatert current.bin, så du har trolig rett, Zanta.

Lenke til kommentar

hei. Jeg har dette modemet, og opplever problemer der jeg mister nettet på nettleseren(e) fullstendig av og til i korte perioder, og av og til helt til jeg lukker programmet når jeg laster ned (streamer/µtorrent).

Dette startet etter at jeg fikk dette modemet i hus. Er det noe som kan fikses av å oppdatere firmware?
Kjenner flere til dette?
Telenor kundeservice er jo fantastiske, så de forsto ingenting og ba meg ringe Telenor Eksperten, som koster 28kr i minuttet.

Lenke til kommentar

hei. Jeg har dette modemet, og opplever problemer der jeg mister nettet på nettleseren(e) fullstendig av og til i korte perioder, og av og til helt til jeg lukker programmet når jeg laster ned (streamer/µtorrent).

 

Dette startet etter at jeg fikk dette modemet i hus. Er det noe som kan fikses av å oppdatere firmware?

Kjenner flere til dette?

Telenor kundeservice er jo fantastiske, så de forsto ingenting og ba meg ringe Telenor Eksperten, som koster 28kr i minuttet.

 

Har testet dette selv nå, og kan overrasket meddele at jeg har opplevd det samme. Når jeg hadde hatt en torrent på nedlastning i noen timer, og den makset ut linjen, ble nettsider utilgjengelige. Jeg tok torrenten på pause, og nettleseren kunne åpne sider igjen.

 

Jeg bruker AAJX2-firmwaren.

 

Du kan eventuelt prøve å nedjustere innstillinger for maks tilkoblinger i torrent-klienten din. Dvs. antall tilatte tilkoblinger til seeds og peers pr. torrent. Dette vil fortsatt kunne gi gode hastigheter, samtidig som modemet sannsynligvis vil bruke mindre av CPU-en.

Endret av haakon_hassel
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Altså det er en grunn til at det kobler ut når du driver med torrent, det er ikke lovelig det vet dere. så det skjønner godt at dem lar skje når det er ulovlige ting som blir gjort.

 

Det fins haugevis med lovlige torrenter. Jeg bruker ofte torrent til å laste ned installasjonsiso'er etc. Så at det er "ulovlig" er nok neppe grunnen. Det at torrent spammer linjen din med forespørsler er nok mer sansynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...