Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venninner som begynner å bli frekke/ekle


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Respekt til trådstarter for at du ikke finner deg i å bli behandla slik som dette her.

Jeg lærte på barneskolen at man alltid skal heve seg over det og ignorere hvis folk slenger dritt. Jeg er glad jeg aldri gjorde det.

Tusen takk for svar, alle sammen!

Nå har jeg faktisk snakket med guttene og spurt om jeg kan ta med jentene når vi skal henge sammen til uken, og de sa det var greit. Om de fortsatt oppfører seg slik mot meg da også, da skal jeg jammen meg sette ned foten og svare tilbake, slik som noen av dere sier. Tvillingsjel, klarer du å gi et konkret eksempel? Som ikke er altfor slemt...

[La meg ta noen eksempler:


Ja, kjempeflott med eksempler!

"Herregud du klarer jo ingenting! Dette er noe som alle skal kunne, hvor håpløs og treg ER du egentlig? Blir helt flau på dine vegne!"
"Kanskje du kunne tenke på å begynne å bruke posete klær, slik at folk slipper å stirre på deg hele tiden?"
Yes, ting som er blitt sagt i meget frekk tone]


Den første der er litt vanskelig å kontre hvis du ikke har noe konkret å ta henne på. Av erfaring er det likevel effektivt om du i forkant har laget en "greie" ved denne personen. F.eks. at hun er dårlig til å gjøre et eller annet eller har en tendens til å bruke et spesielt uttrykk som er teit (da kan du gjerne herme etter henne med en dum stemme og bruke dette uttrykket; jeg vet at det høres svært barnslig ut, men det er effektivt, og folk synes at det er morsomt hvis du gjør det riktig og ikke er for klovnete når du gjør det).

Bruk gjerne ting som vedkommende ikke kan noe for, som f.eks. høyde, stemme, dialekt, etc., og lag en morsom greie ut av det. Hvis du drar frem denne "greia" hver gang denne personen er frekk mot deg, vil hun etterhvert utvikle en assosiasjon hvor hun forbinder det å være frekk mot deg med ubehaget å få påpekt en feil ved seg selv. Høres kynisk og teit ut, men det er svært effektivt.

Det andre eksempelet er lettere å kontre. Her kan du ta en helt standard hva-med-deg-selv-variant. Gjenta med en teit, men sarkastisk stemme hvor du liksom er begeistret for det gode forslaget: "Ja, eller kanskje du kan skaffe deg klær som passer og gjerne også begynne å trene litt, så får kanskje du litt oppmerksomhet også?".

 

Her blir hun sannsynligvis litt stille eller begynner å fomle med ordene. Da kan du avbryte og si: ".. Eller hva tror du om det?", mens du spørrende ser hun inn i øynene med inntrykk av at du faktisk forventer at hun skal svare deg på spørsmålet du stilte. Her er hensikten å sette henne ut. Når hun så får somlet seg til et svar, avbryter du igjen med å le hele greia bort, og slår hun lett på skuldra og sier at det bare var en spøk.

 

Om du får mulighet til å gjøre noe alá det siste der på et par av de jentene der i de andre jentene og guttene sitt påsyn, så vil mye være gjort. :)

Grunnen til at jeg ikke har sagt noe tilbake tidligere er rett og slett fordi det ikke ligger i min natur å være ufin mot andre, så det føles litt unaturlig for meg. Har opplevd at dette er blitt utnyttet et par ganger tidligere - alltid av jenter.

 

Det å være ufin er en treningssak. Øvelse gjør mester. ;-)

Noe annet jeg lurer på. For meg virker det ikke som om guttene egentlig oppfatter hva som skjer når jentene er slik mot meg, uansett hvor høyt og tydelig de snakker. Det som skjer er at de bare ler og følger opp ved å tulle med meg om akkurat samme ting - men på en vennlig måte! For en kontrast...
Det ligger vel i deres natur å ikke snappe opp slikt? Sånn typisk guttegreie? Hehe.


Takk!


Anonymous poster hash: d99b2...5d2

 

Det tror jeg du kan ha rett i.

 

Du høres ut som en veldig hyggelig jente. Det er ikke rart at du får all oppmerksomheten fra guttene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

....er det Vanessa fra Hotel Cæsar som er trådstarter eller?? Er det...FEKTING du snakker om?

Anonymous poster hash: 2a654...1f5

 

 

+1 :p Nå ser jeg ikke på Hotel Caesar, men det slo meg at innlegget virker like kunstig som en middels sit-com. Selv om det er godt formulert.

 

Selvsagt kan det jo være et ekte innlegg. Men i bunn og grunn spiller det vel egentlig ingen rolle. Kanskje det er et og annet godt tips innimellom svarene som andre (evt. TS) har nytte av.

 

 

Anonymous poster hash: 1bfb8...392

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...