Gå til innhold

Nå har PlayStation 4 bikka 2,1 millioner solgte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Sony har tjent uhorvelig mye på dette ;) (bortsett fra att de taper på hver konsoll...)

 

2 100 000 konsoller * 3500 NOK = 7,3 milliarder :O

 

ikke så mye nei, for Sony tjener bare 18 dollar per hvis man kjøper den i USA, resten går til AMD og andre....

Lenke til kommentar

Kult for Sony. Gode salg i starten er viktige for at utviklere skal tørre å satse på konsollen. Nintendo fikk jo erfare hvor vanskelig det er å holde på tredjepartsutviklerne når masinen ikke selger raskt nok.

 

Når det er sagt spår jeg en nedgang i salg så fort maskinen er å finne på hyllene. Folk var utsultet på å få en ny konsoll, og mange hoppet på toget med en gang. Så fort lanseringshypen legger seg vil jeg tro at mange innser hvor mangelfull maskinen er spillmessig, og salget vil nok roe seg til storspillene begynner å komme.

 

Hvor lang tid det tar er en annen sak. Per nå gleder jeg meg bare til inFamous.

Lenke til kommentar

 

 

Har du kilder for at de taper for hver konsoll? For sist jeg sjekket tjener de (for en gangs skyld) på salg av konsollen, noe de gjorde et bevisst valg på.

http://www.forbes.com/sites/erikkain/2013/09/20/sony-to-take-a-loss-on-playstation-4-sales/

Temmelig vanlig å tape på konsoller solgt i starten.

To grunner til dette, den første er opplagt du tjener på solgte spill og flere konsoller gir mer spill salg.

Den andre er at du kan lansere en kraftigere konsoll til en satt pris noe som gir den lengere levetid så du slipper å lage nye konsoller så ofte.

I tilleg har du selvsagt konkuransen mellom konsoller som fyrer opp under dette.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor folk vil ha denne så tidlig? Eller enda bedre, i det heletatt?

 

Spillene som er ute fikk lunken tilbakemelding, og leser at de også sliter med 60fps? Ja den er liten nok til å stå under TV'en og billigere enn PC, men der stopper fordelene. At folk aksepterer at en ny versjon av en maskin ikke kan dra det forgjengeren kunne er helt uforstårlig for meg...

 

Greit nok at det kan være en kjekk sak å ha, men å være så forbanna ivrig på å få en skjønner jeg bare ikke.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor folk vil ha denne så tidlig? Eller enda bedre, i det heletatt?

 

Spillene som er ute fikk lunken tilbakemelding, og leser at de også sliter med 60fps? Ja den er liten nok til å stå under TV'en og billigere enn PC, men der stopper fordelene. At folk aksepterer at en ny versjon av en maskin ikke kan dra det forgjengeren kunne er helt uforstårlig for meg...

 

Greit nok at det kan være en kjekk sak å ha, men å være så forbanna ivrig på å få en skjønner jeg bare ikke.

 

Kanskje du skal undersøke litt mer hva du snakker om før du begynner å uttale deg her?

 

1 : Oppløsning som spillene kjører på er nå 1980x1050 og er en stor forbedring på PS3 sin oppskalerte versjon , det er også mer AA ,AF og flere partikeleffekter enn på PS3 (Dvs man har støtte for flere standarer som har blitt definert etter PS3 via DirectX og OpenGl )

 

2 : PS4 enheten har dedikerte chips som tar for seg nettverks og multimedia delen, på denne måten vil dette ikke føre til ytelsetap under spilling som var hovedårsaken til at PS3 spillene hadde en dårlig chat funksjon.

 

Revolusjonerende er den ikke med tanke på hva man kan få kjøpt av PC rent komponentmessig, men det vil fortsatt være soleklart at man vil få et godt utvalg av spill på konsoll.

Sånn sett så er det ikke rart at man velger å kjøpe en PS4 når man får

 

Edit : Hovedårsaken til at spillene "lagger" er trolig at man ikke er 100% vant til utviklingen av spill på denne platformen og at det vil ta en stund før man for optimalisert videre.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Nå nei du, Ps2 hadde like mye spill som det er molekyler i sjøen på stranda her nede til launch.

 

Mjå, kjøpte min PS2 i Perth Australia som har befolkning på 2 millioner men det var bare 5 forskjellige spill på hyllene, om det så fantes flere spill gjorde de en dårlig jobb med å distribuere disse til forhandlerne. Trengte ikke noe annet spill enn Armored Core for de neste 3 månedene uansett :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...