Gå til innhold

Total War: Rome 2 blir større


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blant anna grunna sine meir kompakte kart ikkje vil ikkje desse kampane vere fullt så tidkrevjande som før.

 

Vent nå litt. Nå har ikke jeg rørt spillet siden uken etter release, men inntrykket mitt da var at kampene var alt for korte. Er ting faktisk blitt endret på de siste månedene? :O

Lenke til kommentar

Jeg syns det er utrolig frekt av utviklerne å annonsere en utvidelse når spillet fortsatt er overstrødd av bugs og ødelagte mechanics. Det er som om de sier "Vi bryr oss ikke, gi oss mer penger!".

 

Må si meg enig. Spillet er langt fra ferdig. De har patchet det 7 ganger og der er marginalt bedre enn det var ved release. Ai'en er fremdeles stokk dum, og spillet crasher i det uendelige.

Lenke til kommentar

Jeg skal overhode ikke forsvare Rome 2 som produkt, spillet er under enhver kritikk, rett og slett det svakeste TW-spillet ved launch, og på grensen til svindel. (Styr unna!)

 

Likevel vil jeg si til dere som klager på at de slipper mer content før de har fikset bugsene, at disse tingene håndteres av to totalt separate teams. De som lager nytt content er folk som ikke ville hatt noe å gjøre etter launch, annet enn å lage nytt innhold. Det at det ene teamet jobber med nytt innhold påvirker ikke programmeringsteamets arbeid med å fikse bugs, gitt at det er bugs som dreier seg om f.eks. stabilitet og rendering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ventet "lenge" med å skaffe meg Rome 2 pga all kritikken det fikk for å være uferdig ved launch. Så kom det et tilbud og jeg hadde tjent litt peeeng i CS GO. Jeg slo til.

Jeg oppfatter ikke spillet nå som uferdig. Ja AI'en er ikke akkurat hyper-intelligent, men det har den aldri vært i serien. Modderne tar seg av det.

Jeg elsker mangfoldet og de store forskjellene i enhetene i Rome. Shogun 2 ble jeg raskt lei pga manglet variasjon i styrker (alle fraksjoner har så og si identiske). Rome 2 tror jeg at kommer til å bli kos i mange år fremover etter som Modderne får lekt seg med det.

Lenke til kommentar

Jeg skal overhode ikke forsvare Rome 2 som produkt, spillet er under enhver kritikk, rett og slett det svakeste TW-spillet ved launch, og på grensen til svindel. (Styr unna!)

 

Likevel vil jeg si til dere som klager på at de slipper mer content før de har fikset bugsene, at disse tingene håndteres av to totalt separate teams. De som lager nytt content er folk som ikke ville hatt noe å gjøre etter launch, annet enn å lage nytt innhold. Det at det ene teamet jobber med nytt innhold påvirker ikke programmeringsteamets arbeid med å fikse bugs, gitt at det er bugs som dreier seg om f.eks. stabilitet og rendering.

 

Hva så? De vleger selv å dele inn sine ressurser i to teams, det er ikke noen gudegitt begrensing som gjøre at de må ha det slik. De kunne brukt team 2 til bugfixing istedet for expansion.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synd at Creative Assembly valgte å gi ut Rome 2 i en slik forfatning. Jeg tviler litt på at dette spillet noen gang kommer til å bli særlig bra, selv med hjelp fra mod samfunnet.

 

Jeg håper Paradox snart kommer ut med et nytt spill satt til antikken, men kanskje må vi vente mange år før vi får se noe slikt. For de som skulle ha lyst til å spille et strategispill som foregår i antikken eller oldtiden så vil jeg sterkt anbefale "The Ancient Mediterranean MOD" til Civilization 3 og Pie's Ancient Europe til Civilization 4:

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=23420

http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=352646

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

Som TotalWar-fan har jeg alltid likt strategibiten og tar ofte auto-resolve på battles. Men i Rome II hadde de strippet vekk alt og kun fokusert på at du må være general på slagmarken. Da falt jeg av med en gang.

 

Interfacet er jo helt grusomt. Man går vekk fra å gjøre det visuelt pent og fantasifult, og skal nå ha abstrakte iconer... mister totalt innlevelse og oversikt. Jeg skjønner ikke halvparten og ting er bare blitt mer irriterende og tungvindt.

 

Empires har f.eks. masse man kan gjøre på mappen, da er det kun å vente på alle turns som er kjedelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...