Gå til innhold

[Løst] Høy viftestøy fra PS4


TomRay74

Anbefalte innlegg

Jeg opplever veldig mye viftestøy fra min PS4. Her snakker vi ikke om litt, men som en liten støvsuger som kjører på full guffe.

 

Litt som denne her: http://www.youtube.com/watch?v=Ys_v40CkplI#t=18

 

Problemer oppstår relativt kjapt etter man har startet et spill, og nesten alltid dersom man er i et spill og trykker PSHome knappen for å komme tilbake til menyen mens spillet fortsetter i bakgrunnen.

 

Det er såpass ille at jeg lurer på om det kan være et problem med min PS4.

 

Er det andre her som har samme problemet?

 

Legger ved et opptak av min PS4 mens jeg kjørte Killzone.

 

IMG_0227.MOV

 

/Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er et problem, så er det mest sannsynligvis fabrikasjons-feil. Dem kan ha lagt på for lite eller for mye kjølepasta, slik at varmen ikke blir overført godt nok, eller at det er så mye kjølepasta at denne får en isolerende effekt.

 

Ellers kan det nok være at dem har ofret størrelse på kjøler for å få enheten tynn og/eller ha et bra design.

 

Ta kontakt med Sony og/eller forhandler og hør hva de kan gjøre med saken. Hvis det ikke er en fabrikasjons-feil, så får du nok ikke ta dette på reklamasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt kontakt med kundeservice hos Komplett hvor jeg kjøpte PS4'n, men jeg kunne være interessert i å høre hvordan andre opplever viftestøy fra sine PS4 når de har last på den.

 

Kom gjerne med kommentarer/innspill i denne tråden slik at jeg har noe grunnlag å komme med i tilfelle diskusjon med Komplett/Sony.

 

/Tom

Lenke til kommentar

Jeg opplever veldig mye viftestøy fra min PS4. Her snakker vi ikke om litt, men som en liten støvsuger som kjører på full guffe.

 

Litt som denne her: http://www.youtube.com/watch?v=Ys_v40CkplI#t=18

 

Problemer oppstår relativt kjapt etter man har startet et spill, og nesten alltid dersom man er i et spill og trykker PSHome knappen for å komme tilbake til menyen mens spillet fortsetter i bakgrunnen.

 

Det er såpass ille at jeg lurer på om det kan være et problem med min PS4.

 

Er det andre her som har samme problemet?

 

Legger ved et opptak av min PS4 mens jeg kjørte Killzone.

 

attachicon.gifIMG_0227.MOV

 

/Tom

 

Den skal ikke lage så mye støy, min PS4 er veldig stille selv når jeg spiller KZ og da må jeg slå av lyden på TV for å høre at det er litt sus. Jeg har alltid vært var på unødvendig støy og er postiv overrasket over hvor stille min PS4 er.

 

Det jeg kan si med sikkerhet er at den ikke skal høres ut som det klippet du la ved, så ville byttet den ut så snart du har mulighet.

 

En annen ting som du kan sjekke er å legge konsollen ned (ikke høykant), da du blokkerer luftinntak slik den står i klippet ditt. Selv om den kan stå på høykant så har jeg lest at det ikke anbefales.

Lenke til kommentar

Takk for alle innlegg så langt. Jeg har prøvd å ha den liggende, men det hadde lite å si for viftestøyen.

 

Jeg tror det må være noe galt med min, for med den støyen den lager så hadde det definitivt vært lagt merke til i anmeldelser av PS4. Jeg har derimot lest at den er omtrent like støysvak som den orginale PS3, og det kan jeg bekrefte med absolutt sikkerhet at min PS4 ikke er.

 

Jeg tror jeg avventer svar fra Komplett, så får jeg se om jeg får byttet den innen rimelig tid eller om jeg venter til over nyttår når ny batch kommer.

 

Jeg skal få tak i en desibelmåler i dag og måle antall dB fra 1 meter avstand. Jeg oppdaterer denne tråden med mine målinger :-)

 

/Tom

Lenke til kommentar

Problemer oppstår relativt kjapt etter man har startet et spill, og nesten alltid dersom man er i et spill og trykker PSHome knappen for å komme tilbake til menyen mens spillet fortsetter i bakgrunnen.

 

Jeg har faktisk stusset over det samme. Har lest at den skal være nærmest lydløs, men det er den ikke. Opplever samme viftestøy som deg. Min er også stående på høykant, men jeg bruker vertical stand.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

TomRay74 og magnusalex, kan dere sjekke hvor konsollen deres er produsert? Skal stå på undersiden av konsollen, eller på undersiden av pakningen et eller annet sted.

 

Min er made in Japan, men mange har også fått China; spennende å se om det har noe med det å gjøre.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...