Gå til innhold

Spill på plate VS nedlastet


Insomnis

Anbefalte innlegg

Fersk playstation bruker lurer på hvordan dette med spill virker. (PS4)

 

Først og fremst er jo spillene billigere i butikken enn på nett, men aller helst vil jeg jo slippe å bruke plater, så er villig til å betale litt for å slippe det.

 

Men stiller man seg friere med plate?

 

F.eks. kan man ta med plate til kompis og spille hos han ?

 

Hva skjer når man laster ned spill, blir det koblet til bruker og ikke konsoll ? Kan jeg logge inn på en annen konsoll og få tilgang til mine spill der ?

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bor ha fiber 100mb linje hvis du skal gaa for digital only.. ellers saa kan det ta dager og uker for aa laste ned 50gb spill... ogsaa husk at digitale spill trenger dobbel hard disk plass.. det du laster ned er en installering versjon som pakkes ut og installers, deretter fjernest den og du sitter igjenn med det installerte spillet.. saa for et spill paa 50gb, maa du ha 100gb ledig plass paa hard disken.

 

en annen ting digitale spill eier du ikke, du betaler topp dollars for aa leie disse spillene...

Lenke til kommentar

Fersk playstation bruker lurer på hvordan dette med spill virker. (PS4)

 

Først og fremst er jo spillene billigere i butikken enn på nett, men aller helst vil jeg jo slippe å bruke plater, så er villig til å betale litt for å slippe det.

 

Men stiller man seg friere med plate?

 

F.eks. kan man ta med plate til kompis og spille hos han ?

 

Hva skjer når man laster ned spill, blir det koblet til bruker og ikke konsoll ? Kan jeg logge inn på en annen konsoll og få tilgang til mine spill der ?

Ulempe med digitale spill: Spillene er låst til kontoen din å kan ikke lånes bort

 

Fordelen med fysiske spill: Kan lånes bort eller selge videre.

 

Selv foretrekker jeg digitale da jeg er en spill samler (å ville tatt utrulig mye fysisk plass med haugehvis med covere)

Lenke til kommentar

Er det slik at alle PS4 spill kommer på både plate og til nedlasting? Hvordan er erfaringen med dette fra PS3, er det noen som utgir eksklusivt innhold til enten plate- eller disk-versjon av spillet?

 

Funderer litt på hva løsningen min skal bli, mht plate vs. digitalt. Å selge spill blir nesten helt uaktuelt, man får såpass lite igjen for de. Men å kunne låne bort er en annen ting.

 

Siden jeg har unger som holder på å vokse til, blir det også et tema. Ser for meg at det om et par-tre år kan være mer enn en PS4 i hus. Hvordan fungerer det å bruke en konto på flere PS4'er?

 

Jeg vet ikke om det er en mulig løsning, men vil det kunne vært lurt å opprette en "familie" bruker som er den som kjøper spillene? For så å ha en egen bruker til hver av oss fire i familien som vi spiller på? Og da eventuelt har dette på to PS4'er?

 

Om det er mulig med samme konto på flere konsoller, kan man spille nedlastede spill samtidig?

 

Med tanke på levetiden på PS3 vil dette være en reell problemstilling, da alle fire i familien liker å spille og ungene vil om 7 år være 12 og 15....da ser jeg for meg kranglig om konsoll på kveldstid:p

 

Jeg har ikke lest noe runt rettigheter rundt nedlasting av spill, så om noe av det jeg skisserer bryter med rettigheter er ikke det bevisst fra min side.

Liker bare veldig godt netflix sin løsning, hvor vi i dag har en konto med fire brukere som kan se netflix samtidig på sine enheter.

 

*Puh*...det ble litt mange spørsmål:p

Lenke til kommentar

Er det slik at alle PS4 spill kommer på både plate og til nedlasting? Hvordan er erfaringen med dette fra PS3, er det noen som utgir eksklusivt innhold til enten plate- eller disk-versjon av spillet?

 

Funderer litt på hva løsningen min skal bli, mht plate vs. digitalt. Å selge spill blir nesten helt uaktuelt, man får såpass lite igjen for de. Men å kunne låne bort er en annen ting.

 

Siden jeg har unger som holder på å vokse til, blir det også et tema. Ser for meg at det om et par-tre år kan være mer enn en PS4 i hus. Hvordan fungerer det å bruke en konto på flere PS4'er?

 

Jeg vet ikke om det er en mulig løsning, men vil det kunne vært lurt å opprette en "familie" bruker som er den som kjøper spillene? For så å ha en egen bruker til hver av oss fire i familien som vi spiller på? Og da eventuelt har dette på to PS4'er?

 

Om det er mulig med samme konto på flere konsoller, kan man spille nedlastede spill samtidig?

 

Med tanke på levetiden på PS3 vil dette være en reell problemstilling, da alle fire i familien liker å spille og ungene vil om 7 år være 12 og 15....da ser jeg for meg kranglig om konsoll på kveldstid:p

 

Jeg har ikke lest noe runt rettigheter rundt nedlasting av spill, så om noe av det jeg skisserer bryter med rettigheter er ikke det bevisst fra min side.

Liker bare veldig godt netflix sin løsning, hvor vi i dag har en konto med fire brukere som kan se netflix samtidig på sine enheter.

 

*Puh*...det ble litt mange spørsmål:p

Prøv linken under når det kommer til deling av digitale spill:

http://www.ign.com/wikis/playstation-4/How_to_Game-Share_with_Family_and_Friends

 

Alle ps4 spill blir tilgjengelige både digitalt og på plate, utenom ftp spilla og indie spilla som kun vil være tigjengelige digitalt

 

Ftp spill = free to play and download (eller på norsk så er de gratis å laste ned og spille) men man finner ikke så mange barnespill innefor ftp kategorien

 

Som det blir forklart i linken ovenfor så kan man utnytte samme spill på flere konsoller, men man må ha seperat konto, den kontoen man kjøper spilla med må være på alle konsoller, men man må logge på med seperate kontoer, så kjøper man ps+ som trengs for å spille online så vil man kunne bruke dette på feks 2 konsoller for samme pris og samme med spill, vet ikke hvor mange konsoller det er snakk om men vil tro 2 konsoller går greit...

 

Når det kommer til foreldrekontroll så er dette lett å sette opp viss du ikke vil att dine barn skal få tilgang til div spill og filmer osv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

en annen ting digitale spill eier du ikke, du betaler topp dollars for aa leie disse spillene...

 

Dette er et helt meningsløst argument. Du "leier" spill du kjøper på plate også, og slik har det vært svært lenge. Det betyr ingen ting, for uansett hva som står i EULAen vil enhver utgiver som prøver å trekke tilbake lisensen din få et betydelig forklaringsproblem til forbrukerrådet, noe som er grunnen til at dette også ikke skjer til å begynne med.

Lenke til kommentar

 

Dette er et helt meningsløst argument. Du "leier" spill du kjøper på plate også, og slik har det vært svært lenge. Det betyr ingen ting, for uansett hva som står i EULAen vil enhver utgiver som prøver å trekke tilbake lisensen din få et betydelig forklaringsproblem til forbrukerrådet, noe som er grunnen til at dette også ikke skjer til å begynne med.

 

tull prat... digitalt kan dem naar som helst fjerne det fra serveren og du sitter der med ingen ting(det staar i eulaen og forbrukerraadet kan ikke hjelpe deg naar du godtar den)... har du kjøpt spillet paa plate derimot, saa maa dem komme paa dora og ta spill platen fra deg(noe som aldri kommer til aa hende). paa tide du laerer deg forskjell paa hva aa leie digitalt og eie den fysiske gjennstanden er.

Lenke til kommentar

 

tull prat... digitalt kan dem naar som helst fjerne det fra serveren og du sitter der med ingen ting(det staar i eulaen og forbrukerraadet kan ikke hjelpe deg naar du godtar den)... har du kjøpt spillet paa plate derimot, saa maa dem komme paa dora og ta spill platen fra deg(noe som aldri kommer til aa hende). paa tide du laerer deg forskjell paa hva aa leie digitalt og eie den fysiske gjennstanden er.

 

Da er det på tide du lærer deg at EULAer også er like mye tilstede på fysiske disker, og at det er en betraktelig forskjell mellom norsk og amerikansks lovgivning. Du har rett og slett ikke peiling på hva du snakker om her. Du må nok lete veldig lenge (om ikke evig) for å finne et spill hvor du faktisk blir eier av spillet ved å kjøpe det. Alt du får, uavhengig av om du kjøper en fysisk vare eller ikke, er en lisens til å bruke spillet.

 

For ordens skyld: Før du bruker krefter på å svare, bruk noen av dem på litt research, og da snakker jeg ikke om å lese hva noen folk har skrevet på et forum.

Lenke til kommentar

Enkelte spill er inndelt etter sone når det kommer til multiplayer. Det vil si at om man f.eks kjøper en amerikansk versjon av spillet kan man bare spille med amerikanere på amerikanske servere. Demons Souls og Modnation Racer er to eksempler på spill man må ha PAL versjonen for å kunne spille på europeiske servere. Dette gjelder heldigvis veldig få spill, men er veldig kjipt å kjøpe et spill for så å finne ut av at man ikke kan spille med bra ping eller med venner

Endret av BuerN0R
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...