Gå til innhold

Dette svindelprogrammet tar bilder av deg med webkameraet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man skal jo være rimelig idiot om man ikke forstår at dette er "scam", dersom man opplever scenarioet.

 

Programmet ber jo om helt ulogiske ting. Spesiellt den om at du må innstallere en oppdatering er jo ganske passe bak mål.

 

Og hva skal de bruke bilde til? Jo mer de sprer det bilde, jo mer ber de jo om å bli tatt basert på det brødsmulesporet de eventuellt ville ha lagt igjen. Men, dette er nok ikke hensikten, de skal bare skremme deg til å betale.

Lenke til kommentar

Man skal jo være rimelig idiot om man ikke forstår at dette er "scam", dersom man opplever scenarioet.

 

Programmet ber jo om helt ulogiske ting. Spesiellt den om at du må innstallere en oppdatering er jo ganske passe bak mål.

 

Og hva skal de bruke bilde til? Jo mer de sprer det bilde, jo mer ber de jo om å bli tatt basert på det brødsmulesporet de eventuellt ville ha lagt igjen. Men, dette er nok ikke hensikten, de skal bare skremme deg til å betale.

 

Det er ikke alle som har like mye peiling som deg. Det er mange der ute som har lite til ingen peiling på elektroniske produkter.

Sånne folk vil fort kunne bli lurt av sånne virus program

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som har like mye peiling som deg. Det er mange der ute som har lite til ingen peiling på elektroniske produkter.

Sånne folk vil fort kunne bli lurt av sånne virus program

 

Ja det er utrolig hva folk kan bli lurt av. Det forstår jeg. Men likevel er det mange ting der det burde ha ringt en bjelle.

 

 

 

Det herligste er vel når du står i syden, og det kommer en klokke, smykke, bling-bling -selger bort til deg. Høydepunktet er jo når han ser på en kr 3000,- armbåndsur og sier at det bare er dritt, mens han selger klokker hvor batteriet er designet til å vare en uke eller to, som lyser fake lang vei med sine metallarmbånd som ikke lar seg justere lengden på, og han vil kanskje ha 1000 kr eller mange hundrelapper for den, special deal for you, også videre. De fleste vet jo dette er fake produkter.

Liker spesiellt selgere som er pågående og som ønsker å fornærme deg for å fremprovosere et salg.

 

 

Lenke til kommentar

Bakdelen med brukervennlige pc-er, alle kan bruke den, selv de totalt uerfarne. Pappa kan kopiere bilder inn på pc-en, surfe internett osv. Opprette en mappe, flytte en mappe,,det kan han ikke. Han gikk fem på av ett "antivirusprogram" en gang, men da han skulle gi fra seg kredittopplysninger skjønte han heldigvis det var noe muffens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker aldri mitt webcam, så jeg har dekket det med en Post-it-lapp.

Bare i tilfelle.

Om du ikke vil dekorere PCen din med klisterlapper, så kan du alltids bare deaktivere webkameraet fra enhetsbehandling, eller avinstallere det helt om du aldri bruker det.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Det er ikke en hel Post-it-lapp.

Jeg har kun klippet ut ca. en kvadratcentimeter av den limte flaten, og klistret rett over linsa.

Jeg har Mac, forresten. Jeg har ikke sjekket hvordan man deaktiverer webcam, men det er sikkert mulig om man gidder.

 

Webcam er dessuten defekt på min Franken-mac. Jeg har åpnet den så mange ganger, og generellt behandlet den som dritt. Kjøpte den brukt, så jeg uroer meg ikke over riper og bulker.

Den er så solid bygget at den funker uansett. Mulig jeg glemte en kabel sist jeg satte den sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...