Gå til innhold

Sende og motta informasjon fra Python til C++


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å kunne bruke Python og C++ om hverandre.

Jeg er ikke så veldig god eller komfortabel i C++ enda, og vil gjerne få C++ til å sende arguments til et Python script som gjør avansert arbeid og litt web scraping, for deretter å sende resultatet tilbake til C++.

 

Hvordan gjør jeg dette? Hadde vært fint om dere hadde postet både ett script i Python og en liten snutt i C++ som samkjører hverandre.

 

Jeg vil gjerne vite hvordan man kan sende, string, int, float & list(array).

 

Takk for alle svar.

 

-Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spør dere, jeg har ikke så veldig stor kunnskap når det kommer til C++, men ønsker å lære mer, og ser det lett å starte med å lage noen programmer med fin og kompakt GUI, der det faktisk skjer mer enn 'hello world'.

 

C++ med gui og funksjonalitet, mens python gjør det med avanserte arbeidet.

 

-Daniel

Lenke til kommentar

http://stackoverflow.com/questions/49137/calling-python-from-a-c-program-for-distribution

 

Første linken der er http://www.boost.org/doc/libs/1_54_0/libs/python/doc/index.html

"Welcome to version 2 of Boost.Python, a C++ library which enables seamless interoperability between C++ and the Python programming language."

 

Som du muligens kan bruke?

Takk for link!

 

Eventuelt, er det mulig/vanskelig å gjennomføre samme arbeid i C++ som man kan i python?

Nå tenker jeg på syntaxer som; x.replace(), x.find(), x.index(), len(x), list(x), int(x), float(x), str(x)

Og modulen 'Re', der man kan bla gjennom f.eks html og finne en spesifikk linje som inneholder f.eks

<meta name="identifier-url" content=

-Daniel

Endret av Axxxy
Lenke til kommentar
Eventuelt, er det mulig/vanskelig å gjennomføre samme arbeid i C++ som man kan i python?

 

Ja bare at web scraping er en del vanskeligere og gjøre i C++ enn med Python.

Og modulen 'Re', der man kan bla gjennom f.eks html og finne en spesifikk linje som inneholder f.eks

C++ har regex i standar bibliotek,nå er regex og html/xml ofte en dårlig løsning.

Det er derfor parsere eksisterer,utdypet her et av de beste svarene på stackoverflow.

Pyhon har Beautifulsoup, lxml som er naturlige valg når man skal gjøre web scraping.

 

Hvorfor kan du ikke bare gjøre alt i Python?

Vil du lære C++ gjør du det uten og blande inn andre språk som kan være et avansert tema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...