Gå til innhold

BF4 Engineer Class Tråden


Anbefalte innlegg

Synes den store tråden om BF4 er alt for uoversiktlig. La oss dele det litt ned på forskjellige nivåer. I denne tråden holder vi oss til diskusjon rundt klassen engineer.

 

Synes engineer er en ganske så spennende klasse å spille der man har mulighet til å bidra på mange forskjellige måter i spillet.

 

Har selv fått til ganske mange bra skudd mot helikoptre med mine våpen. Det er ikke lenge noen gidder å kjøre helikopter på de maps jeg spiller he he.

 

Hva er egentlig det mest fornuftige primary weapon å gi en engineer. For tiden kjører jeg med hagle, men er usikker på om jeg heller på switche til automatvåpen pga rekkevidde. Som seconday har jeg kun den "siste" pistolen på lista. Legger stadig vekk merke til at mange switcher til pistol når de går i nårkamp og har et par ganger stussa på at de fortsatt står på beina etter to hagle skudd, men jeg dauer etter et pistolskudd.. Hmmm

 

Tanks skills og repair skills med engineer kommer godt med på noen av bretta, men på f.eks veldig innestengte brett som Locker så funger engineer ikke så bra.

 

Hva er deres erfaringer med engineerklassen og tips på bra oppsett på våpen og kombinasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "at de skal gå opp i level" ?

 

http://www.bf4blog.com/battlefield-4-field-upgrades-explained-bf4/

 

Each field upgrade has four levels of progression. The first level is always unlocked by default but to unlock the other three levels, you have to complete squad based objectives or tasks such as reviving squad mates, dispensing ammo, or repairing a vehicle that a squad mate occupies. You will continue to progress through the field upgrade levels as long as your squad sticks together and is alive. If your entire squad gets wiped out you will lose your progress on that bar .

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

Switcher dere til pistol i nærkamp eller bruker dere fortsatt hagla?

 

EDI-boten. Har den overhodet noen funksjon? Surra rundt med den på et brett, men så ikke helt hensikten. Hadde vært utrolig morosmt om den hadde en kniv eller cynaidsprøyte og kunne ta backstab kills... Kommer vel aldri men lov å drømme :-)

 

Går ut i fra at EDI boten kan stå og spotte fienden for andre spillere så de synes på minimapen?

Lenke til kommentar

Spilte på Parcelstrom i går og satt i en båt med med MG: Gikk noe sinnsykt opp i engineer skill. Tre level på en runde.

 

Bruker stort sett tank-upgrade, eller om det heter vehicle-upgrade. Var utrolig artig omgang :-)

 

Synes jeg går mye fortere opp i rank og får mer poeng på conquest maps. Nå skal det sies at jeg er flink til å ta baser og å forsvare.

 

Som engineer så har man to typer miner, en ren antitank og en annen som har en dobbeltfunksjon. Hvordan skal denne minen med dobbeltfunksjon brukes. Er det noen "triks" man kan gjøre med denne?

 

Forsøkte på Siege of shangai i går og stå å kaste miner ned fra et tak og ned på en tanks slik man kunne i BF1942. Det funka dårlig her. Alle minnene min havna på taket der jeg stod. Virket ikke som det var mulig å kaste dem ned på bakken nedenunder. Var litt stressa når det hendte så usikker på om jeg gjorde det rett. Er det noen som kan bekrefte at det IKKE går an å kaste AT-miner fra et tak og ned på bakken under?

 

Hvor lett er det egnetlig for fienden å spotte AT-miner jeg har lagt ned? Er det en spesiell skill eller klasse som kan diss-armere AT miner?

 

Er vel det morsomste spillet jeg har spilt siden BF1942.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

M2SLAM "minene" er det jeg foretrekker å bruke. De er ikke like kraftige som de vanlige minene men de er mye mer anvendelige.

 

* De trigges av bevelgese på et par meters avstand, med en "directional blast".

* De kan kastes et stykke.

* De fester seg på vehicles og på vegger.

 

Så de kan festes på steder så de ikke syns så godt, f.eks på baksiden av en ødelagt buss, på en stolpe i veikanten etc. etc.

 

De fungerer også på grunt vann. Så jeg har knerta en del båter under bruene på Paracell Storm og Resort. :)

 

Hvis du kaster dem direkte på et fiendlig kjøretøy så trigges de først når kjøretøyet aksellererer over en viss hastighet. (eller du kan skyte på de)

 

 

Har en kill på Locker med EOD-bot faktisk, mest for morro skyld.

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

M2SLAM "minene" er det jeg foretrekker å bruke. De er ikke like kraftige som de vanlige minene men de er mye mer anvendelige.

 

* De trigges av bevelgese på et par meters avstand, med en "directional blast".

* De kan kastes et stykke.

* De fester seg på vehicles og på vegger.

 

Så de kan festes på steder så de ikke syns så godt, f.eks på baksiden av en ødelagt buss, på en stolpe i veikanten etc. etc.

 

De fungerer også på grunt vann. Så jeg har knerta en del båter under bruene på Paracell Storm og Resort. :)

 

Hvis du kaster dem direkte på et fiendlig kjøretøy så trigges de først når kjøretøyet aksellererer over en viss hastighet. (eller du kan skyte på de)

 

 

Har en kill på Locker med EOD-bot faktisk, mest for morro skyld.

Men disse minene funker KUN på kjøretøyer ikke sant? Mine på grunt vann var bra tips.

 

Bruker folk noen annet en v40 granater? De får man tross alt flest av....

 

En ting jeg ikke finner ut av er AMMO. På en del brett så er jeg en jævel til å skyte ned fly og helikoptre. Går da sef tom for ammo til dette og hyler på commander så han skal droppe ammo noe som ofte ikke skjer. Finnes det noe faste AMMO reloadstasjon i hjemmebasen på alle brett eller er man avhengig av commander eller at en support-soldat dropper dette så man kan reloade?

Lenke til kommentar

Men disse minene funker KUN på kjøretøyer ikke sant? Mine på grunt vann var bra tips.

 

Bruker folk noen annet en v40 granater? De får man tross alt flest av....

 

En ting jeg ikke finner ut av er AMMO. På en del brett så er jeg en jævel til å skyte ned fly og helikoptre. Går da sef tom for ammo til dette og hyler på commander så han skal droppe ammo noe som ofte ikke skjer. Finnes det noe faste AMMO reloadstasjon i hjemmebasen på alle brett eller er man avhengig av commander eller at en support-soldat dropper dette så man kan reloade?

 

Folk er generelt håpløse til å gi ammo i BF4 og hvis du spiller på public så skal man være ganske heldig om squad'en overhodet holder sammen. Alt for mange som kun bruker squaden kun for å spawne nærmere fienden. Spiller du derimot med et par kompiser og spiller litt taktisk, f.eks en support med ammo (og den greia som stanser innkommende raketter), og en engineer med sraw og en recon som kan lasermerke helikoptere eller tankser med PDL så blir det raskt veldig gøy.

Lenke til kommentar

Synes selv den beste (den ene helt manuelle?) er svak. I BF1942 kunne du lett rævkjøre en tanks, og den gikk i lufta. Her trenger du 4 skudd eller noe. Konge om man er i en tanks, ikke så konge om du er en fiende utenfor.

 

Hvis du treffer helt perfekt så holder det med to raketter (dersom tanksen ikke kjører av gårde eller skyter deg i mellomtiden), men til gjengjeld så er det relativt enkelt for en tanks å stille seg slik at du ikke treffer helt perfekt..

Lenke til kommentar

 

Hvis du treffer helt perfekt så holder det med to raketter (dersom tanksen ikke kjører av gårde eller skyter deg i mellomtiden), men til gjengjeld så er det relativt enkelt for en tanks å stille seg slik at du ikke treffer helt perfekt..

 

Hvor er det perfekt? Eneste effektive er vel C4, noe som er relativt enkelt å unngå om man har en decent gunner som passasjer.

 

Lettere med helier, med mindre de har engineers på seg, da man fort mister alt som heter styring om noen får ett bra treff. Er ikke vandt med ECM jammer enda.

Lenke til kommentar

 

Hvor er det perfekt? Eneste effektive er vel C4, noe som er relativt enkelt å unngå om man har en decent gunner som passasjer.

 

Lettere med helier, med mindre de har engineers på seg, da man fort mister alt som heter styring om noen får ett bra treff. Er ikke vandt med ECM jammer enda.

 

Treff som er vinkelrett på bakenden tar rett over 50%. På sidene er det vel ca 40% om du treffer vinkelrett.

 

C4 er effektivt ja (hvordan en klatt C4 kan være mer ødeleggende enn en panserbrytende hulladning er et mysterium, men antagelig viktig for balansens skyld).

Lenke til kommentar

EDI-boten. Har den overhodet noen funksjon? Surra rundt med den på et brett, men så ikke helt hensikten. Hadde vært utrolig morosmt om den hadde en kniv eller cynaidsprøyte og kunne ta backstab kills... Kommer vel aldri men lov å drømme :-)

Går ut i fra at EDI boten kan stå og spotte fienden for andre spillere så de synes på minimapen?

 

 

 

Les tooltips. :)

EOD botten gjør det mulig å reparere eller ødelegge kjøretøy fra trygg avstand da den er radiostyrt. Det er også mulig å drepe folk med skjærebrenneren eller armere/desarmere MCOMS i Rush spillmodusen.

Særlig mye brukt er den ikke, men den kan være kjekk å bruke som desarmerer i Rush hvis man plasserer den ved siden av en MCOM før fienden kommer for og deretter trekke seg tilbake og bruke den når MCOM'en blir armert. Ikke akkurat mange som legger merke til den i kampens hete om man plassere den godt. :)

Endret av Tørriss
Lenke til kommentar

Omtrent hver gang jeg spiller engineer så skulle jeg ønske at det var et slags delay for å hoppe ut av kjøretøy, kanskje 5 sekunder eller noe lignende (selv 5 sekunder ville vært verdensrekord i å evakurere en stridsvogn). Hvor ofte sløser man ikke bort 5 raketter bare for å oppleve at sjåføren eller piloten hopper ut og stikker av? Jævlig irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Omtrent hver gang jeg spiller engineer så skulle jeg ønske at det var et slags delay for å hoppe ut av kjøretøy, kanskje 5 sekunder eller noe lignende (selv 5 sekunder ville vært verdensrekord i å evakurere en stridsvogn). Hvor ofte sløser man ikke bort 5 raketter bare for å oppleve at sjåføren eller piloten hopper ut og stikker av? Jævlig irriterende.

 

Gjør det til vane å spamme F1, med mindre du kjenner piloten/sjåføren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...