Gå til innhold

PlayStation 4 er lansert i Norge


Anbefalte innlegg

Jeg tok kontakt med GAME i Oslo. Og han jeg snakket med sa at de hadde fått 15 til hele landet, så jeg forholder meg til det han sier. Om han har sagt feil så stemmer nok heller det du sa selvsagt.

Er nok mye usikkerhet rundt om når det gjaldt tall og slikt. Jeg fikk min info fra daglig leder hos GAME Tromsø. Jeg fikk ikke uansett, er vel nr 76 på listen der. Har et ørlite håp om at noen ikke plukker opp sin og jeg får en telefon i dag/morgen. Men at rundt 20 stykker gjør det er vel heller usannsynlig. Jeg har vært innom butikken flere ganger og snakket med dem, og daglig leder har forsikret om at uansett hva de får inn av bundles (omså det er gavekort på intimvoksing eller whatever), så lenge det er snakk om en ps4 konsoll vil de jobbe seg gjennom listen med forhåndsbestillinger og gi de tilbud om å kjøpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Og så har du oss som bestilte fra GAME og ikke får konsollen... - etter (hvertfall i mitt tilfelle) å ha blitt GARANTERT konsollen til lanseringsdato.-

Ettersom de bestilte 15 (!) konsoller til hele landet! Og 5 av de 15 er til vanlig salg, noe de som forhåndsbestilte ikke fikk lov å benytte seg av.

 

Way to go GAME!

 

Jeg vet ikke hvor du har den informasjonen fra, men det der er ikke sant. Jeg så en forumbruker skrive at GAME Trondheim fikk over 60 og alle ble gikk til forhåndsbestillere. Jeg vet at GAME Tromsø hvor jeg har forhåndsbestilt har over 50 som også alle går til forhåndsbestillere. Så 15 til hele landet sliter jeg litt med å tro på.

Jeg tok kontakt med GAME i Oslo. Og han jeg snakket med sa at de hadde fått 15 til hele landet, så jeg forholder meg til det han sier. Om han har sagt feil så stemmer nok heller det du sa selvsagt.

Da har han hatt feil opplysninger, game Trondheim sa 60 stk. Sto der selv i kø, og kan bekrefte at de hadde hvertfall fler enn 15 stk. :-)

Lenke til kommentar

Hvorfor sikrer folk seg en konsoll det ikke finnes spill til?

 

Jeg skjønner ikke denne kåtheta.

 

Fordi leveringene er temmelig rykk/napp, så når det etterhvert kommer bra spill er det greit å slippe å vente to måneder på neste kamel-karavane (eller hva de nå bruker) med maskiner.

Lenke til kommentar

Kunne selv også tenkt meg Super Mario 3d World, men siden det nå slippes ut på lanseringsdatoen til PS4 så venter jeg heller med å kjøpe det til nyåret og da heller håper det er å finne til under 200kr hos amazon / biit.no

 

Har selv fådd bekreftelse at min PS4 er sendt avgårde, men får den ikke i posten før tidligst onsdag / torsdag i neste uke. AC4 Skull Edition var dessverre forsinket så blir endel timer med Call of Duty: Ghosts + å laste ned Resogun, Contrast og demo av Killzone: Shadowfall ;)

Lenke til kommentar

1. Gjette vilt på noe man ikke vet

2. Bruke slutning fra 1 til fanboy-ytring

3. Profit?

 

Du mener virkelig at du foretrekker å ikke en gang ha fått sjansen til å bestille en konsoll, fremfor å faktisk ha en sjanse til å kjøpe en på lanseringsdag?

 

Jeg har ingen kalde harde fakta, men tallene folk har kastet rundt har vært i retning 9000 konsoller i Norge. Ja det er lite, men dersom man virkelig var interessert så var det gode muligheter for forhåndsbestilling tidlig i sommer.

Jeg bestilte i juni(rundt E3) og fikk likevel min shipment utsatt en uke. Dette tydeligvis på grunn av Sony.

Lenke til kommentar

 

 

 

Og så har du oss som bestilte fra GAME og ikke får konsollen... - etter (hvertfall i mitt tilfelle) å ha blitt GARANTERT konsollen til lanseringsdato.-

Ettersom de bestilte 15 (!) konsoller til hele landet! Og 5 av de 15 er til vanlig salg, noe de som forhåndsbestilte ikke fikk lov å benytte seg av.

 

Way to go GAME!

 

Jeg vet ikke hvor du har den informasjonen fra, men det der er ikke sant. Jeg så en forumbruker skrive at GAME Trondheim fikk over 60 og alle ble gikk til forhåndsbestillere. Jeg vet at GAME Tromsø hvor jeg har forhåndsbestilt har over 50 som også alle går til forhåndsbestillere. Så 15 til hele landet sliter jeg litt med å tro på.

Jeg tok kontakt med GAME i Oslo. Og han jeg snakket med sa at de hadde fått 15 til hele landet, så jeg forholder meg til det han sier. Om han har sagt feil så stemmer nok heller det du sa selvsagt.

Da har han hatt feil opplysninger, game Trondheim sa 60 stk. Sto der selv i kø, og kan bekrefte at de hadde hvertfall fler enn 15 stk. :-)

Okei :) Kanskje han tenkte i oslo eller noe. Ikke at jeg fikk konsollen allikevel så uansett hjelper det ikke meg noe særlig :p

Lenke til kommentar

 

Hvorfor sikrer folk seg en konsoll det ikke finnes spill til?

 

Jeg skjønner ikke denne kåtheta.

 

Fordi leveringene er temmelig rykk/napp, så når det etterhvert kommer bra spill er det greit å slippe å vente to måneder på neste kamel-karavane (eller hva de nå bruker) med maskiner.

Jeg så raskt i gjennom lanseringslisten for første kvartal 2014, så kan hende jeg tar feil her, men det var ikke mye der som fristet.

 

Tror ikke de virkelig bra spillene kommer før PS4 har vært på markede i noen måneder. Husker det var ganske hysteri rundt Wii lanseringen, men da hadde man i det minst Zelda som ble lansert samtidig som konsollen

Lenke til kommentar

Og så har du oss som bestilte fra GAME og ikke får konsollen... - etter (hvertfall i mitt tilfelle) å ha blitt GARANTERT konsollen til lanseringsdato.-

Ettersom de bestilte 15 (!) konsoller til hele landet! Og 5 av de 15 er til vanlig salg, noe de som forhåndsbestilte ikke fikk lov å benytte seg av.

 

Way to go GAME!

 

Og for en uke siden skreik og hylte folk over at ingen butikker kunne garantere for folk om de fikk konsoll eller ikke.
Lenke til kommentar

Jeg sto i kø på expert, de hadde tatt inn 5, var 8 i køa. Den andre experten hadde også 5 men de hadde visst rota bort en lapp med forhåndsbestillinger så de kunne ikke selge oss noen (??). Elkjøp hadde 15, Spaceworld 15, Gamestop 10, Obs 6, den andre Obs 5 og Lefdal 5.

 

66 konsoller i hele området Hamar\Brumunddal!

Nå vet jeg ikke hvor mange det bor i området rundt, men til sammenligning tror jeg Halden (en by på størrelse med Hamar, ca 30 000 innbyggere) hadde totalt 8 konsoller til salgs. Lanseringen virker temmelig symbolsk.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Jeg så raskt i gjennom lanseringslisten for første kvartal 2014, så kan hende jeg tar feil her, men det var ikke mye der som fristet.

 

Tror ikke de virkelig bra spillene kommer før PS4 har vært på markede i noen måneder. Husker det var ganske hysteri rundt Wii lanseringen, men da hadde man i det minst Zelda som ble lansert samtidig som konsollen

Du tar ikke feil. Av eksklusive titler er det ikke så mye å skryte av. Samme var jo tilfelle for PS3 også. Men saken er jo den at lanseringsprisene som oftest ligger en del lavere enn den gjør de første månedene og det tar lang tid før den bikker under lanseringspris igjen. Samme var tilfelle for Wii. Jeg kjøpte den for 1995,- på elkjøp på lanseringsdagen. Tok lang tid før man så den noe billigere enn det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hvorfor all den sutringen?

Dette kom vel ikke som en overraskelse at det kom til å være få ps4 til å begynne med, bare forhåndsbestill, fikk min i dag.

Jeg har forhåndbestilt og regner meg føkkings heldig om jeg har en konsoll til påske. Er forbanna på Sony for å pisse på forbrukerne og ikke være åpne og ærlige med leverandørene fra dag én om hvor forbanna få konsoller som faktisk er laget.

Lenke til kommentar

Jeg så raskt i gjennom lanseringslisten for første kvartal 2014, så kan hende jeg tar feil her, men det var ikke mye der som fristet.

 

Tror ikke de virkelig bra spillene kommer før PS4 har vært på markede i noen måneder. Husker det var ganske hysteri rundt Wii lanseringen, men da hadde man i det minst Zelda som ble lansert samtidig som konsollen

Yepp, det er ganske tynt ved lansering, men det er jo normalt for alle konsoller.

 

 

Av oss som møtte opp var det 35 stk. som fikk PS4. Det var vel 7 stk. konsoller utover dette som var reservert av Elkjøp-ansatte, mener jeg at det ble sagt?

Ok, har ikke vært der, har ikke planer om å kjøpe en PS4 før det evt. kommer noen eksklusiver jeg er interessert i, men det ble sagt 38 til avisene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...