Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo bakhjulstrekk & gode piggdekk som gjelder om du først skal herje :)

Er så kjekt å ha innkjøpspris på pigg og mulighet til å skyte piggen selv.

Fy flate for et grep jeg hadde med E30'en når jeg kjørte med 30 mer pigg i hvert dekk enn hva politiet har. :)

Skrevet

Vil anta at Mercedes Benz 190E må være den ultimate herjebilen på vinteren. Relativt gammel bil med kjøreegenskaper som fortsatt er fantastisk i 2012.

Bil som veier 1200 kg, med brekk i midten, ASD, gjerne manuell og helst med 2,3 16v.

Skrevet

Vil anta at Mercedes Benz 190E må være den ultimate herjebilen på vinteren. Relativt gammel bil med kjøreegenskaper som fortsatt er fantastisk i 2012.

Bil som veier 1200 kg, med brekk i midten, ASD, gjerne manuell og helst med 2,3 16v.

E30 og 190E ble jo bygget for å kjøre mot hverandre, så de har mye av den samme teknologien, og er generelt ganske gjevne. Super biler begge to

Skrevet

Mange 80 og 90 talls biler er suverene lekebiler så lenge man får tak i de med en god motor. Hvilken som er best går mest på personlige opplevelser.

Ja. Men ASD er virkelig fantastisk på vinteren.

Skrevet (endret)

Om det er e30, 190e eller b ascona/sierra/e21/240/hiace osv har jo ikke så mye og si, ei heller motor. Så lenge man har 100+hk, 2wd/4wd og ikke veier 2 tonn så skal det gå fint å ligge bredt i 20-70km/h på nysne :)

Endret av Primer4
Skrevet

Nei, det er eneste grunnen til at jeg kunne hatt en, men jeg vil ikke fordi driten ser ikke ut :p Jeg har kjørt gammal volvo en gang, aldri igjen, følte meg som den tampen der jeg satt.. Grøss

Skrevet

Hehe. Men tro meg, det kompenseres fort for når du setter i gang og sladde og da kan faktisk ta sats ned i grøfta for å se om du greier å ta den i sladd..!

Skrevet

Jojo, jeg satt jo bare å lo når jeg understyrte i 1 kmt i autovernet.. Har aldri vært med på en så saktegående krasj før i mitt liv, rææææva dekk og en nedoverbakke med sving, skled under gangfart og knuste blinklyset :p Hadde latterkrampe i ett kvarter :p

• Liker 2
Skrevet

Fine med 240 er at man ikke har dårlig samvittighet etter å ha planta legoklossen i grøfta.

Jeg hadde aldri dette med min 245.

Kunne ikke være mer enig, er så deilig å love-tappe brøytefånner å bare fortsette uten at det gjør noe om bakfangeren blir liggende igjenn :D

Ellers så kjørte jeg 245'en jeg hadde på en bilvekt engang og det var ikke mer enn 1520ish kg med 3 karer, 2 berte, greit med anlegg, bensin, ett par ekstra dekk i bagasjerommet og annet rot, 240 sedan er jo enda lettere igjenn.

Skrevet

Du love-tapper ikke noe som helst med en volvo. Her i g.ården var det voldekt og missbruk av brøytekanter, kantrekker og potensielle juletrær.

mister så mye fart om man treffer ting for hardt :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...