Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mørkerød Mk3 fiesta 1.6 16v tredørs, får den svinbillig, eu ok av kompis, hadde plutselig ikke tilgang på kjørbar bil så må ha noe og fise rundt i de neste 3-5mnd.

Har jo anlegg liggende (Alpine spiller, helix komponentsett, 2xlettdrevne 12'ere og en ok firekanals forsterker) Så får vi se om det blir noe mer (senk/eksos/plastikk/felger) etterhvert. (Kommer ann på hva som dukker opp billig brukt :p )

Endret av Primer4
Skrevet (endret)

åååhåhåhå. Da blir rangeren 1.5-2" høyere og får forhåpentligvis 32" eller 33" på nye felger i løpet av vinteren.

Får du ikke plass til 37/38? :p

Endret av Primer4
Skrevet

åååhåhåhå. Da blir rangeren 1.5-2" høyere og får forhåpentligvis 32" eller 33" på nye felger i løpet av vinteren.

Får du han ikke plass til 37/38? :p

Næ. Ikke uten ekstreme modifikasjoner.

Tenkte jeg skulle ha det innenfor komfor og lovlighets-sonen jeg.

Skrevet

Vurderer sterkt og selge familievogna mi jeg.. Får jobbil med meg hjem fom neste uke, men tanken av og være avhengig av kollektivtrafikk for lengre turer er ganske jævelig.. Alternativet er vel og kjøpe seg en billig bil...

Skrevet

Var kanskje ikke så lett og forstå hva jeg mente.

Begynner i ny jobb neste mnd, og da er jeg så heldig evt uheldig, at jeg begynner jobbdagen hjemmefra og benytter firmabilen. Jeg bor sentralt i Oslo, så parkering osv er jo pes nok med en bil. Og siden jeg nå stort sett bruker privatbilen min til kjøring fra og til jobb, og en og annen helgetur til andre plasser i landet. Så Er det jo greit og slippe og ha billån på 160k som jeg har nå. Og da heller evt kjøpe meg en "helgebil" som så mange andre har..

Skrevet

Kan du ikke få bruke arbeidsbilen til private ting og for 2-3k i måneden?, er jo endel deniros i året men når bensin/servicer/forsikring er dekket er jo regnestykket ikke så ille?

Vet at iallefall sjoførlærere somregel får det alternativet.

Skrevet

Saab som bilprodusent er slått konkurs. Saab har en egen selskap som står for delene til bilene slik at eksisterende biler kan driftes over lengre tid.

Skrevet

Har ingen anelse bortsett fra det er en GM bil. Dvs det er stor sannsynlighet at det er en vectra under karroseriet. Og jeg tror driftsikkereheten er så som så.

Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet (endret)
The 9-3 shares its GM Epsilon platform with the Opel Vectra, and with the Cadillac BLS, which was made on the same assembly line up until 2009 in Sweden

EDIT: det var den nyeste, her er den eldre:

http://en.wikipedia.org/wiki/GM2900_platform

Endret av Slettet-QjT4b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...