Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har søkt litt på problemer rundt Audi B7 1.8 turbo, og det meste er bare noen ventiler og enten injektorer eller tenning ser det ut som, det er ikke noen store feil som dukker opp ofte som jeg har oversett eller? Så også noe om High pressure fuel pump mot kamaksel, men det ser mer ut som noe man må følge med på og bytte når den tid kommer...

Noen med erfaring rundt disse bilene her inne?

Lenke til kommentar

Antall biler på veiene skal ned i Oslo, derfor er det bra med delingssbiler. I følge transportøkonomisk institutt vil en delingsbil erstatte ti privateide biler på veien.

Denne skjønner jeg ikke. Om jeg må kjøre et sted så vil bilen min ta like stor plass på veien som en delingsbil? Jeg forstår rett og slett ikke??

Noen?

 

kilde:
https://www.nrk.no/osloogviken/byradet-vil-ha-faerre-privatbiler-og-flere-delebiler-i-oslo-1.15615843

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Retroman said:

Antall biler på veiene skal ned i Oslo, derfor er det bra med delingssbiler. I følge transportøkonomisk institutt vil en delingsbil erstatte ti privateide biler på veien.

Denne skjønner jeg ikke. Om jeg må kjøre et sted så vil bilen min ta like stor plass på veien som en delingsbil? Jeg forstår rett og slett ikke??

Noen?

 

kilde:
https://www.nrk.no/osloogviken/byradet-vil-ha-faerre-privatbiler-og-flere-delebiler-i-oslo-1.15615843

Gevinsten er hovedsakelig at flere deler på produksjonsutslippet, og at man kan redusere parkeringsareal.

Hadde man vært litt mer kritisk i saltbruken hadde man antagelig fått mye av samme effekten ved økt levetid på bilene.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (18 timer siden):

Tror de mener antallet individuelle biler, ikke nødvendigvis biler i trafikken. Sistnevnte vil nok reduseres noe pga. høyere terskel for å kjøre personbil.

Ja, må nok være det. Ser ærlig talt ikke poenget med å eie en bil i Oslo lenger, så det er en fin ordning med bildeling. Bor selv på landet, og har gitt opp å kjøre inn til Oslo pga mangel på p-plasser og endeløse enveiskjøringer. Kjører heller til Lillestrøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (På 3.10.2021 den 14.41):

og har gitt opp å kjøre inn til Oslo pga mangel på p-plasser og endeløse enveiskjøringer.

Kjenner noen som var i Oslo-området med bobil nettopp. De ville stoppe innom byen på veien hjem og ta seg en titt. De kjørte hjem etter de hadde kjørt rundt i 3 timer og lett etter parkering. Lurer på om utslippene faktisk går ned når de fjerner så mange parkeringer. En burde bygge flere parkeringshus som de har i Bergen, klostergarasjen? 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Heiti said:

Kjenner noen som var i Oslo-området med bobil nettopp. De ville stoppe innom byen på veien hjem og ta seg en titt. De kjørte hjem etter de hadde kjørt rundt i 3 timer og lett etter parkering. Lurer på om utslippene faktisk går ned når de fjerner så mange parkeringer. En burde bygge flere parkeringshus som de har i Bergen, klostergarasjen? 

Da gjorde de dårlig research på forhånd, masse ledige plasser utenfor ring 2 så evt ta kollektiv transport til sentrum.

Er en del parkingshus i sentrum, ulempen at de er altfor trange spesielt til bobil samt at høyden er som regel for liten.

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (1 time siden):

Er en del parkingshus i sentrum, ulempen at de er altfor trange spesielt til biler større enn et bikkjehus samt at høyden er som regel for liten.

:dremel:
 

*edit: prøvde å navigere meg igjennom parkeringshuset nederst i Prinsens gate i en større SUV. Fy faen, aldri mer.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
_Vegard skrev (4 minutter siden):

Første fylling som E39 eier og den dumper en liter eller to bensin på bakken, er dette en typisk BMW "maiden voyage" seremoni?

Sikkert fyllerøret som er rustent eller har hoppet av. Har aldri hørt om det problemet på BMWer før. Uansett så er det en enkel fiks.

Gratulerer. Hadde min E39 i over 5 år, og var storfornøyd.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Sikkert fyllerøret som er rustent eller har hoppet av. Har aldri hørt om det problemet på BMWer før. Uansett så er det en enkel fiks.

Gratulerer. Hadde min E39 i over 5 år, og var storfornøyd.

Regner med det, fikk fylt 25l ca og så rant det ut noe fra under bilen, fylte 35l til uten noe problem etter det 🤔

Takk!

Lenke til kommentar
  • Gavekort klistret denne emne
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...