Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg ser bilder av begge, så synes jeg trimmen på Golf GTI er å foretrekke.

Sett GTI sin frontfanger og bakrutespoiler på R-bilen.

 

edit: kan man ikke ha to separate spoilere i et innlegg? Begge bilene legges inn i samme spoiler..

File:2020 Volkswagen Golf GTi TSi S-A 2.0 Front.jpg

File:VW Golf GTI (VIII) – h 03012021.jpg

 

File:VW Golf VIII R 20210304.jpg

File:VW Golf VIII R Heck 20210304.jpg

Endret av Sydvest
krøll med spoilerne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aaah vekker minner. Jeg var en periode involvert i US import av Dodge via Møller. I rykk og napp kom det div SRT Hemi-modeller, både SRT Crossfire 6, Grand Cherokee 8 og Viper/RAM 10 ble prøvekjørt og det var like koselig hver gang 😊

Den som hadde penger til slik autofil kos, men vi er jo opptatt med å redde kloden her, så slike biler leier jeg derfor heller når anledningen byr seg i USA. Koster jo ingenting for slikt der og du finner de «overalt».

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Norske politikere elsker å straffe alt som er gøy av bil, utenom de lekebilene på strøm naturligvis.

Heldigvis finnes det mye gøy til mer overkommelige priser på bruktmarkedet. Det er bare å søke på SRT på finn så kommer det en haug med interessante modeller.

Eks:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=210665105

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=212330275

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Randeboy skrev (16 minutter siden):

Koster ikke den nesten like mye som Taycan, som er hakket kvassere og mere luksus? 🤔

Bilene er smidd på samme lest, ja, og Porschen er hakket mer premium. Har ikke prøvd Taycan, men sett inni. Og felgene til Taycan med den tynne stripa i bilens farge er verdt det. Men prisen, da: Audien er godt og vel 150.000,- billigere så for noen er dette avgjørende, deriblant kollega. Jeg har knapt råd til Audien så for min del blir det nok også den istedetfor å drikke vann og spise flatbrød for å ha Porscha i garasjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (4 timer siden):

Bilene er smidd på samme lest, ja, og Porschen er hakket mer premium. Har ikke prøvd Taycan, men sett inni. Og felgene til Taycan med den tynne stripa i bilens farge er verdt det. Men prisen, da: Audien er godt og vel 150.000,- billigere så for noen er dette avgjørende, deriblant kollega. Jeg har knapt råd til Audien så for min del blir det nok også den istedetfor å drikke vann og spise flatbrød for å ha Porscha i garasjen.

Lover deg at vann og flatbrød smaker ganske godt om du har Porschen i garasjen.. 🤠

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
SecoY skrev (39 minutter siden):

Lover deg at vann og flatbrød smaker ganske godt om du har Porschen i garasjen.. 🤠

Joa. Men kjerring og unger og sånt.. ☹️ Prioriteringer og forståelse.

Minner meg om en fyr i guttegjengen. Ble slutt med samboer gjennom 4-5 år. De selger leiligheten og deler pengene. Han flytter hjem til mor og far og kjøper seg en AMG cab for boligpenga. Som om ikke det var dumt nok så var det ikke en fet AMG heller, men den lille frisørbilen SLK 55. Han hører det fortsatt av omtenksomme oss.

Lenke til kommentar

Det som er mast riktig å si er at med c1 kan man kjøre større (tyngre) bil. Det er E som gir rett til mer vekt på henger. Å det er et tilleg du kan erverve deg på kl B og. Du har også kl B96 som et mellomtrinn. 

Når det gjelder "campinvognregelen" så er dette gjeldende for alle typer henger ikke bare campinvogn.

Letteste måte å sjekke om du kan dra hengeren eller ikke er via statens vegvesen sin tilhengerkalkulator.

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Tilhengerkalkulator

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg fant ut at det er en dato som avhenger om man må ha CE1 eller ikke. Tok man BE etter 19 jan 2013 kan man ikke overskride 3,5 tonn tillat totalvekt, men om man tok BE før den datoen kan man se bort ifra den begrensningen. Så om man skal overskride 3,5 tonn med BE tatt etter den datoen, må man altså i teorien skaffe C1E for å overskride denne begrensningen, selv om kjøretøyet er registrert som klasse B.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...