Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (På 3.6.2020 den 21.49):

De har gjort mye rett i hvert fall. Tror ikke den blir en storselger, men jeg tror den har stort potensiale som kultstatus.

Har den disponibel en halv dag, så kan dokumentere litt om det er flere som er interessert.

Fantastisk dashbord-skjerm på den i hvertfall. Og kamera som sidespeil, hvis jeg ikke husker feil.

Ja post gjerne dine inntrykk og erfaring her.

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Hansien said:

Nesten lyst å si det er en fordel at det er slikt. Regner med det blir mindre dritt å vaske bort fra falske eksos-stusser. 

Det er i det minste en fordel ved en eventuell påkjørsel bakfra. Jeg vil anta at det er en av årsakene til at MB (og de fleste andre) nå gjør det på denne måten. Eksklusive biler som Bentley er ikke noe bedre de heller... 8 Woeful Fake Exhaust Tips We've Seen Lately

Lenke til kommentar
Hansien skrev (44 minutter siden):

Nesten lyst å si det er en fordel at det er slikt. Regner med det blir mindre dritt å vaske bort fra falske eksos-stusser. 

Synes ikke det er en god tilnærming. Man kan jo si det samme om BMW som pumper motorlyd gjennom høyttalere. Ja, strengt tatt så tillater det bedre støydemping, men det gjør det jo ikke noe mer ekte eller tilgivelig.

Falske eksosstusser er og forblir en uting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3165
FrihetensRegn skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri sett en Crown Vic i Norge før. De er kjent for å være meget slitesterke biler.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=146285149

Det man eventuelt tjener på driftsikkerhet tapes i drivstoffutgifter, så kostnad er neppe et tema for de som kjøper. 
Bil for spesielt interesserte, jeg sliter med å finne en eneste grunn for at jeg ville hatt en.

Aldri sett mye privateide Crown Vics når jeg har vært i USA, de som er på veien er enten taxi eller politibil (som denne).
Avtakeren Taurus var det riktignok en del flere av etter at den kom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...