Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hansien skrev (Akkurat nå):

E46 og E39 er første steg BMW tar i feil retning, dog redder de seg noe inn igjen med M-utgavene på disse modellene. Etter dette har det bare vært tragedie på tragedie av biler frem til nyere årgang igjen. Blir spennende å følge med hvordan veien videre går. Kanskje det til og med blir aktuelt med en ny BMW. Og ikke bare gammel BMW.

Det var en deviasjon. Jeg vil påstå at det var et høydepunkt før E60 og E90, men du kan gjerne ha en annen formening enn meg.

BMW er på vei oppover, de har derimot et svært hull å kravle opp av før de overvinner meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hvor lenge skal egentlig adblue vare? Q7en ble kjøpt med 176k km og nå runda 187k km, ikke fylt eller fått noe varsel om noe så langt. Ellers nylig vært nedover Europa med den i jula, litt annerledes å kjøre enn S8'en med sine 2.7t, selv chippe til 290hk. Ikke noe fartsmonster for å si det mildt, men var en god og komfortabel tur. Lå vel på 12l/100km og stort sett 140-180km/t 850km med til Nederland på natta. 

Lenke til kommentar
On 1/5/2020 at 1:56 PM, Darkbill said:

Hvor lenge skal egentlig adblue vare? Q7en ble kjøpt med 176k km og nå runda 187k km, ikke fylt eller fått noe varsel om noe så langt. Ellers nylig vært nedover Europa med den i jula, litt annerledes å kjøre enn S8'en med sine 2.7t, selv chippe til 290hk. Ikke noe fartsmonster for å si det mildt, men var en god og komfortabel tur. Lå vel på 12l/100km og stort sett 140-180km/t 850km med til Nederland på natta. 

Min lille erfaring med diesel med adblue var med Mercedes C-klasse, der holdt det til man skulle ha service i alle fall. Så ut til å stemme bra med hva som var igjen på tanken. C-klassen skal ha service hvert år/25.000(?) km. Men det er vel en indikasjon på hvor mye som er igjen et sted i menyene på kjørecomputeren? Vil anta det er lagt opp til at man skal slippe å fylle mellom servicene?

Er nok en litt annen kjøreopplevelse med Q7 vs S8 ja...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
liehen skrev (8 timer siden):

Ikke så verst :) https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=166305520

Jeg tenkte på biler av litt nyere dato. 6-serien fra 80-tallet er jo også meget pen.

Synd med 80-talls automat da. Tar nok litt glede ut av de 204 hestekreftene.

Denne var flott, bare pass på å kvitt deg med felgene så fort som fy. Jeg er svak for E28 6-serien.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=168379776

Lenke til kommentar
12 hours ago, Gavekort said:

Synd med 80-talls automat da. Tar nok litt glede ut av de 204 hestekreftene.

Denne var flott, bare pass på å kvitt deg med felgene så fort som fy. Jeg er svak for E28 6-serien.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=168379776

Jeg så ikke at det var automat, det er jo en gedigen nedtur på denne ja. Du tenker på felgene på 6-serien du linket til? Ja, de har jo ikke noe på den å gjøre...

Lenke til kommentar
1 hour ago, liehen said:

Jeg så ikke at det var automat, det er jo en gedigen nedtur på denne ja. Du tenker på felgene på 6-serien du linket til? Ja, de har jo ikke noe på den å gjøre...

Er vel ikke verdens vanskeligste oppgave å bygge de om til manuell da. Eide en Ford Scorpio engang som var ombygd fra automat til manuell.

Brodern eide en E28 før, så har cruiset noen timer i en slik. Var vel en 2.8 liter med manuell og bremsa differensial så man kunne legge dobbel lakris. Føltes litt som å kjøre en buss med det rattet men ellers en rå maskin.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Note to self, start I den enkle enden neste gang man feilsøke lys på en salgsbil. 

 

Sjekket alle sikringer, tatt fra hverandre interiøret i luka osv fordi bremselys konstant var på med motor i gang. 

 

Så viste det seg at det egentlig ikke var relatert til motor, men at japsebiler skrur på lys med motor igang. Det fikk meg til å prøve bare lysbryteren og tenke det er noe feil med lysa bak som sender strøm videre fra baklys til bremselys. Og joda, så er den éne pæra en 'enkel' pære, når det egentlig skal være en kombinert pære med 2 kretser. Så den sendte lys videre hele tida... 

 

Lenke til kommentar

Ja, er det ikke morro da... Ofte ikke så vanskelig som man først skulle tru.

Har jo hatt det morro med litt bil siste tiden selv. Når det som skal være ett enkelt bytte av bærebruer ender opp med gassveis å så og si smelte bolten og hylsa den går gjennom da de har rusta seg så bra sammen takka være det fantastiske veisaltet vi har her.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Gavekort endret tittelen til Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne
  • Gavekort klistret denne emne
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...