Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kremt skrev (10 minutter siden):

Vel, så har man VAG kvalitet også, eller mangel på. Finnes mange eksempler på at nyere ofte er dårligere.

Stemme det. Var bare plassen sin del. Kjører rundt i en 2010 BMW E91 nå, men den blir litt for liten når det kommer en kid til sommeren. Å når man skal kjøpe hus, så har man ikke det største budsjettet til bil, men vil allikevel ha nyeste mulig.

Lenke til kommentar
On 11/13/2019 at 2:42 PM, Randeboy said:

255 er maksimalt anbefalt på en 8,5 felg, det går greit men det blir ballongtilstander på dekket.. 

Tenker du generelt nå, eller med den spesifikke dekkprofilen 255/45 som er nevnt her? Min kommer med tilvalg fra fabrikk med 255/35-19 og har da 8,5" bredde på felg bak. Der er det ingen "ballongtendenser" i det hele tatt. Kan selvsagt endre seg noe med litt høyere dekkprofil.

Lenke til kommentar
23 hours ago, IT-Henrik said:

Vesentlig mindre. Ganske sikker på at V90 , E-klasse og Superb er de med størst bagasjerom (660liter ++).

V90 har mindre bagasjerom enn Passat i antall liter. Den er på størrelse med Audi A6 og BMW 5-serie og har vel 560 liter om jeg husker riktig (noe mindre i T8). I tillegg er baluken svært skrånende, som også stjeler litt plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
liehen skrev (2 minutter siden):

V90 har mindre bagasjerom enn Passat i antall liter. Den er på størrelse med Audi A6 og BMW 5-serie og har vel 560 liter om jeg husker riktig (noe mindre i T8). I tillegg er baluken svært skrånende, som også stjeler litt plass.

Korrekt, må ha sett feil en plass (mente å ha sett det var 700+). 

Lenke til kommentar
liehen skrev (50 minutter siden):

Tenker du generelt nå, eller med den spesifikke dekkprofilen 255/45 som er nevnt her? Min kommer med tilvalg fra fabrikk med 255/35-19 og har da 8,5" bredde på felg bak. Der er det ingen "ballongtendenser" i det hele tatt. Kan selvsagt endre seg noe med litt høyere dekkprofil.

Tenkte generelt ja. En 8,5 tommer bred felg er jo 21-22 cm bred å dekket er da 3 cm bredere. 
255 er det bredeste som er anbefalt på 8,5". 
Dimensjonene kan variere en del fra dekkprodusentene også. 

Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (5 timer siden):

Korrekt, må ha sett feil en plass (mente å ha sett det var 700+). 

Grunnen til at jeg spør etter størst mulig bagasjerom er pga fruen skal absolutt ha denne vognen:
https://www.barnashus.no/emmaljunga-mondial-de-luxe-lounge-pure.html

 

Å hu vil ha en bil hvor hun kun trenger å ta av øvre del å sette siden av understellet i bagasjerommet, å helst plass til noen handleposer/bagger etc.

Lenke til kommentar
sveibuen skrev (2 timer siden):

Grunnen til at jeg spør etter størst mulig bagasjerom er pga fruen skal absolutt ha denne vognen:
https://www.barnashus.no/emmaljunga-mondial-de-luxe-lounge-pure.html

 

Å hu vil ha en bil hvor hun kun trenger å ta av øvre del å sette siden av understellet i bagasjerommet, å helst plass til noen handleposer/bagger etc.

Har dere valgt understellet med normale hjul i stedet så går den rett inn i bilen uten å demontere den. Det gjorde vi. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (8 timer siden):

Har dere valgt understellet med normale hjul i stedet så går den rett inn i bilen uten å demontere den. Det gjorde vi. :)

Er den med de litt mindre hjul? Vi har ikke kjøpt enda, da kiden ikke kommer før til sommeren, men vi vil ha alt klart. (første unge)

Hvilken bil valgte dere?

Lenke til kommentar

Vurderer Polestar 2. Hadde en chat med dem om levering og konfigurering. Siden deres sier ikke så mye om konfig, man velger farge og et par pakker. Skulle kunne velge takstativ og krok ved formell bestilling sa de. Levering starter mai 2020, men jeg mistenker at det gjelder noen få biler, til de som var først ute. Om jeg reserverer nå fikk jeg ingen antydning om leveringstidspunkt.

Andre som ønsker seg denne bilen og har noen bedre mistanker om leveringstidspunkt osv? Er det noe jeg bør tenke over som ikke er nevnt på sidene til Polestar?

Lenke til kommentar
Pop skrev (4 minutter siden):

Vurderer Polestar 2. Hadde en chat med dem om levering og konfigurering. Siden deres sier ikke så mye om konfig, man velger farge og et par pakker. Skulle kunne velge takstativ og krok ved formell bestilling sa de. Levering starter mai 2020, men jeg mistenker at det gjelder noen få biler, til de som var først ute. Om jeg reserverer nå fikk jeg ingen antydning om leveringstidspunkt.

Andre som ønsker seg denne bilen og har noen bedre mistanker om leveringstidspunkt osv? Er det noe jeg bør tenke over som ikke er nevnt på sidene til Polestar?

Noe av det du lurer på er besvart i facebookgruppa "Polestar Owners Club Norway". Meld deg på der. Enkelte som har/‘har hatt’ dialog med polestar representanter  og har får bekreftet/avkreftet ulike ting folk lurer på om bilen, pris, levering osv.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Just now, syar2003 said:

Noe av det du lurer på er besvart i facebookgruppa "Polestar Owners Club Norway". Meld deg på der. Enkelte som har dialog med polestar og har får bekrefter/avkreftet ulike ting folk lurer på om bilen, pris, levering osv.

Takk for tips, melder meg inn med det samme.

Lenke til kommentar
sveibuen skrev (33 minutter siden):

Er den med de litt mindre hjul? Vi har ikke kjøpt enda, da kiden ikke kommer før til sommeren, men vi vil ha alt klart. (første unge)

Hvilken bil valgte dere?

Vi kjørte BMW 5-serie den gangen, en 2013 modell.

Ja man får jo identisk vogn med litt mindre hjul, det gjør det litt enklere i forhold til plass. Den går nok rett inn i Passat, Superb og Mondeo f.eks.  Hadde valgt Superb hadde jeg vært deg. Veldig godt med god plass i baksetet når man skal ha gigantiske isofix-seter der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (10 minutter siden):

Vi kjørte BMW 5-serie den gangen, en 2013 modell.

Ja man får jo identisk vogn med litt mindre hjul, det gjør det litt enklere i forhold til plass. Den går nok rett inn i Passat, Superb og Mondeo f.eks.  Hadde valgt Superb hadde jeg vært deg. Veldig godt med god plass i baksetet når man skal ha gigantiske isofix-seter der. 

Takk for svar! Da har jeg noe å gå etter! Heller mer og mer mot en Superb, gigantisk "premium" bil til en billig peng. Samt fruen sier også at hun kunne tenkt seg SUV lignende, feks Kodiaq, som også er kjempe stor, men fortsatt alt for dyr.
Men superb, 2016 modell til 225 000kr er ikke gale.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=162949979

Er ikke den med mest utstyr, men funker jo. Men vi kommer til å bruke litt tid på å finne den rette

Å fruen kunne også ønsket seg at vi hadde hatt bilen i mange år og at vi kan ha plass til 3 unger i baksetet ? Men der jeg ikke jeg helt enda xD
Tenker at man kan kjøpe en 3 år gammel bil å bytte den ut når den er 5-6 år gammel. Så slipper man et ekstremt verdifall.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Der jeg er i fra, så er det mangel på diesel biler, feks Volvo må importere brukte volvoer fra sverige for å mette etterspørslen da det ikke er nok brukte her i norge.

Så er ikke redd for noe stort verditap på en dieselbil. 

 

Å jeg satser på at idiotiske forslaget til regjeringen om å forby diesel og bensin biler i 2025 forsvinner. Eller så kjøper jeg nok helt ny dieselbil med størst mulig motor i desember 2024. Noe elektrisk tull skal jeg ikke ha så lenge jeg kan kjøre diesel.

 

 

 

 

Har en E91 2010 modell, vil feks barnevognen som jeg har linket til med normalt understell passe i den?

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...