Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

apropos bilpriser. Har alltid trodd at Norge var desidert dyrest på biler, men kikket rundt på bmw.dk og mercedes.dk der var det store prisforskjeller. Litt spesielt eksempel, men S65 amg. I Norge 3 400 000,- i Danmark 4 752 000,- regner du om kronen så havner du på 5 100 000,- Relativt store prisforskjeller. I Sverige 2 164 000,- SEK :p Det er over 3 mill i forskjell

Lenke til kommentar

Der kom Norge godt ut, jeg trodde det ville være større forskjell mellom Norge og Sverige, selv om vi her snakker om en grønn bil.

 

Men danskene tuller fælt, hva er vitsen med å straffe kjøpere av små, miljøvennlige biler på den måten?

 

Du kan gjerne fortsette hvis du vil. Prøv noe enda mindre og enda grønnere, kanskje prisene ender opp like?

Lenke til kommentar

Ja, en Bmw 520d er vell langt ifra en miljøsynder. Bmw lager vell blant de mest effektive motorene. Tviler på at danskene tjener så mye mer enn oss.

 

Edit.

 

Var litt gøy dette.

 

Subaru Forester 2.0X automat

 

Norge: 452 400,-

Sverige: 254 000,-

Danmark:384 900,-

 

Ser ikke helt avgiftspolitikken til Danmark.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Sjekket fort Toyota IQ, og det så ut som den kostet noen få tusenlapper mer i Norge enn i Danmark.

Akkurat Toyota er litt unntak. De får bilene mye billigere fra produsent, slik at de har priser som ligner på de i Norge og i Sverige. Det er derfor import av Toyota fra Danmark lønner seg, bilene uten avgifter og moms er billigere enn i Norge.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

De norske avgiftene tar jo høyt CO2 forbruk og mye HK rimelig hardt, derfor den relativt lette Opelen blir straffet så hardt her i Norge. Og de norske avgiftene er jo ikke lineære, slik at en værstingbil straffes hardt mens mer "normale" biler i mye mindre grad.

Tror derimot danskene har et mindre finmasket system som er type 50-100% mer enn grunnprisen mindre avhengig av type bil. Men fant ikke noen oversikt over hvordan det danske systemet virker med noen minutters gogglesøk.

 

Cobos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...