Gå til innhold

Kastet harddisk med Bitcoins til 46 millioner kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det nokon med litt inngåande kjennskap til BitCoins som kan fortelle noke om korleis slike ting speler inn på "valuttaen" bitcoin?

Ein av dei tinga som skal være bra med bitcoins er at det er satt eit tak for kor mange bitcoins som kan eksistere. Med vanlig valutta så vil slike tap av penger ikkje spele så stor rolle då det kan trykkast opp nye seddler som erstatter dei som har blir øydelagte eller på anna måte blitt utilgjengelige.

Har bitcoins noken liknande funksjonalitet?

Lenke til kommentar

Iogmed at det er satt ett tak på antall bitcoins i omløp... hva skjer når de blir borte, slik som her, eller når de blir konfiskert av myndigheter?.. Har ingen tro på at bitcoins/digital valuta er noe annet enn en midlertidig boble, ihvertfall slik det fungerer idag. Altfor ustabilt.

Ang. Idioten i artikelen så har jeg null sympati når man har så lite kontroll!

Lenke til kommentar

Er det nokon med litt inngåande kjennskap til BitCoins som kan fortelle noke om korleis slike ting speler inn på "valuttaen" bitcoin?

Ein av dei tinga som skal være bra med bitcoins er at det er satt eit tak for kor mange bitcoins som kan eksistere. Med vanlig valutta så vil slike tap av penger ikkje spele så stor rolle då det kan trykkast opp nye seddler som erstatter dei som har blir øydelagte eller på anna måte blitt utilgjengelige.

Har bitcoins noken liknande funksjonalitet?

Den er anonym, en av grunnene til at den er så populær

 

Iogmed at det er satt ett tak på antall bitcoins i omløp... hva skjer når de blir borte, slik som her, eller når de blir konfiskert av myndigheter?.. Har ingen tro på at bitcoins/digital valuta er noe annet enn en midlertidig boble, ihvertfall slik det fungerer idag. Altfor ustabilt.

Ang. Idioten i artikelen så har jeg null sympati når man har så lite kontroll!

Dude, shit happens

Men å si at det er en midlertidig boble er det som jeg kaller idiotisk siden en av mange grunner denne "bobla" ble så kjent er at den bruker P2P connection og ikke en som "Person - Bank - Person" binnestreken viser hvem man sender til. Uansett på grunn av at de bruker P2P så er de som bruker det helt anonyme og derfor er BitCoins også brukt på en god del "drug selling sites" if you catch mah drift..

Folk sa at BitCoins var midlertidig når det først kom ut men det har for det meste bare gått oppover og oppover, so yea....

Endret av TheKrister2
Lenke til kommentar

Er det nokon med litt inngåande kjennskap til BitCoins som kan fortelle noke om korleis slike ting speler inn på "valuttaen" bitcoin?

Ein av dei tinga som skal være bra med bitcoins er at det er satt eit tak for kor mange bitcoins som kan eksistere. Med vanlig valutta så vil slike tap av penger ikkje spele så stor rolle då det kan trykkast opp nye seddler som erstatter dei som har blir øydelagte eller på anna måte blitt utilgjengelige.

Har bitcoins noken liknande funksjonalitet?

 

Den minste enheten i Bitcoin kalles en Satoshi og er så stor: 0.00000001 BTC. Protokollen har kapasitet til å øke dette enda mer om nødvendig.

Lenke til kommentar

Hva var den totale pool'en av Bitcoins de kan grave ut?

 

Jeg lurer på hva størrelsen 7500 er i forhold til helheten. Verdien stiger neppe mye per Bitcoin som en følge av dette uhellet!

 

Det har du nok rett i, men dette er jo ikke første gangen man leser om slike saker. Legg på alle som har glemt wallets her og der med større og mindre summer så utgjør det fort litt. Jeg ser jo bare av min egen lille "testing" at jeg har strødd rundt meg med "rester" på forskjellige kontoer/wallets. Ingen store summer, men mange bekker små osv.

 

Totalen skal ikke overstige 21 millioner BTC.

Lenke til kommentar

Iogmed at det er satt ett tak på antall bitcoins i omløp... hva skjer når de blir borte, slik som her, eller når de blir konfiskert av myndigheter?..

 

Du deler den opp. Om det så bare er en eneste bitcoin igjen i verden, fordi alle har blitt mistet på denne måte opp gjennom årenes løp, så kan man teoretisk sett bare fortsette å dele denne ene bitcoinen opp i mindre deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du deler den opp. Om det så bare er en eneste bitcoin igjen i verden, fordi alle har blitt mistet på denne måte opp gjennom årenes løp, så kan man teoretisk sett bare fortsette å dele denne ene bitcoinen opp i mindre deler.

 

vil då ein som tidlegere da hadde bitcoin før bitcoinsa blei delt opp 3 ganger ha mykje meir enn dei med delene?

Lenke til kommentar

Du deler den opp. Om det så bare er en eneste bitcoin igjen i verden, fordi alle har blitt mistet på denne måte opp gjennom årenes løp, så kan man teoretisk sett bare fortsette å dele denne ene bitcoinen opp i mindre deler.

 

Jeg leser ofte dette. Men som en konsekvens av dette bør alle som kan investere alt de kan i bitcoin, ettersom hver enkelt bitcoin vil øke i verdi når det blir færre av dem. Eller?

Lenke til kommentar

 

kjæresten gikk lei av PC-støyen

 

Well there's your problem.

 

Må være en grei dame når du hiver 46 mill på dynga istede for henne ;)

 

Men hva er dette for en IT kar når han ikke har backup?

 

Jeg kastet meg sent på Bitcoin toget, men etter en uke har min 500$ investering allerede blitt 1100$.

 

Er blitt ganske paranoid når det kommer til backup av walleten og nå er det vel bare under madrassen i en USB pinne som gjenstår.

Endret av Omnious
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...