Gå til innhold

Nå kan du filme spilløktene dine med minimalt ytelsestap (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ShadowPlay er et veldig godt tiltak av Nvidia, men foreløpig er det for dårlig. Bildeflyten blir rett og slett ikke jevn. Prøv å slå på vsync med 60 Hz (på et system som klarer godt over 60 fps, selvfølgelig) og ta opp video (helst av en sekvens som har jevne overganger, f.eks. benchmark-sekvensen i Tomb Raider). Hos meg ser det ut til at omtrent hvert 25. bilde blir lagret to ganger, det blir ikke bra (dette med Nvidia GTX 670 og Intel i5 3570K), selv med grafikkinnstillingene satt til 'Normal' i Tomb Raider (1080p). Jeg ser at videoen i testen heller ikke er helt jevn, blinkene som skytes på flyter ikke jevnt bortover (mulig dette også kan komme av at ikke vsync er på). Selv har jeg foreløpig mye bedre erfaring med Mirillis Action, men det koster jo penger...

Lenke til kommentar

ShadowPlay er et veldig godt tiltak av Nvidia, men foreløpig er det for dårlig. Bildeflyten blir rett og slett ikke jevn. Prøv å slå på vsync med 60 Hz (på et system som klarer godt over 60 fps, selvfølgelig) og ta opp video (helst av en sekvens som har jevne overganger, f.eks. benchmark-sekvensen i Tomb Raider). Hos meg ser det ut til at omtrent hvert 25. bilde blir lagret to ganger, det blir ikke bra (dette med Nvidia GTX 670 og Intel i5 3570K), selv med grafikkinnstillingene satt til 'Normal' i Tomb Raider (1080p). Jeg ser at videoen i testen heller ikke er helt jevn, blinkene som skytes på flyter ikke jevnt bortover (mulig dette også kan komme av at ikke vsync er på). Selv har jeg foreløpig mye bedre erfaring med Mirillis Action, men det koster jo penger...

Du sammenligner en beta med et ferdig betalingsprogram?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått prøvd det litt men ble utsatt for en del små fps stutter som eg slet med da eg var i AMD/ATi hjørnet. Opptakeren tar heller ikke opp min egen stemme fra Skype o.l men den tar opp kompisene mine sine stemmer.

Fikser de det så blir dette helt fantastisk. Spesielt med tanke på ShadowPlay og hvor utrolig lite plass et klipp blir i forhold til det som er spilt inn via Fraps. ShadowPlay er egentlig det beste med dette. Ikke alle som har plass til å spille inn hele sekvenser hele tiden i tilfelle det skjer noe ekstraordinært :-P

Lenke til kommentar

Bra test og artig ny grafikk :)

Joda, grafikken er pen, men jeg skulle gjerne hatt den i et annet format enn javascript og for hardwares del bør den ligge på deres servere, ikke hos infogr.am eller eu.jifo.co eller hvor det nå ligger. En siste ting er at aksen burde være konstant når man bytter mellom de ulike kortene så man lettere ser hvordan de yter i forhold til hverandre. I akkurat dette tilfellet hadde det vært greit med et 3D søylediagram med en rad (x) for med og uten shadowplay, en rekke (y) med de tre ulike kortene, og en z-akse med fps. Beklager at jeg virker som en surpump nå, men jeg prøver bare å være konstruktiv og har til og med lurt inn et superlativ: pent. :)

Lenke til kommentar

Du sammenligner en beta med et ferdig betalingsprogram?

 

Ja, er det noe problem med det? Slik ShadowPlay er nå, er det ikke bra nok for meg (det plager meg veldig å se på video som hakker slik). Jeg håper (og tror) Nvidia kommer til å fikse dette, men det er da ikke noe i veien med å peke på svakheter med beta-versjonen? Hvis ingen gjør det, er det mindre sannsynlig at det blir rettet opp. Ved å sammenligne med Mirillis Action! ser man tydelig at dette er et problem.

Lenke til kommentar

Hei alle! Takker for tilbakemeldinger; er det interesse for å sammenlikne med for eksempel Fraps, Twitch eller andre tar vi gjene imot tips på hva dere helst vil se :)

 

 

 

Bra test og artig ny grafikk :)

Joda, grafikken er pen, men jeg skulle gjerne hatt den i et annet format enn javascript og for hardwares del bør den ligge på deres servere, ikke hos infogr.am eller eu.jifo.co eller hvor det nå ligger. En siste ting er at aksen burde være konstant når man bytter mellom de ulike kortene så man lettere ser hvordan de yter i forhold til hverandre. I akkurat dette tilfellet hadde det vært greit med et 3D søylediagram med en rad (x) for med og uten shadowplay, en rekke (y) med de tre ulike kortene, og en z-akse med fps. Beklager at jeg virker som en surpump nå, men jeg prøver bare å være konstruktiv og har til og med lurt inn et superlativ: pent. :)

Hei, og takk for gode innspill! Vi driver og ser litt på forskjellige løsninger for å lage gode grafer, vurderer funksjonalitet, og den vi bruker her er en av de vi er mest fornøyde med til nå - men det hjelper å se hva leserne synes om dem også :)

 

Tidligere har kun vi brukt dem i oppsummeringssaken for jakten på den beste spilloppgraderingen (nummer 7 i den rekken), men den gang fungerte de ikke så bra på mobiler - og det skal være fikset nå. Når vi ender med å bestemme oss for en type vil vi også få puttet dem på våre egne servere, men denne typen tilbakemelding tar vi til oss når vi pusler videre med saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, er det noe problem med det? Slik ShadowPlay er nå, er det ikke bra nok for meg (det plager meg veldig å se på video som hakker slik). Jeg håper (og tror) Nvidia kommer til å fikse dette, men det er da ikke noe i veien med å peke på svakheter med beta-versjonen? Hvis ingen gjør det, er det mindre sannsynlig at det blir rettet opp. Ved å sammenligne med Mirillis Action! ser man tydelig at dette er et problem.

 

Det er viktig å påpeke svakheter, men å slakte en rimelig ålreit tjeneste totalt fordi den ikke er like bra som en gammel betalingsløsning er for dumt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det fungerer ganske ålreit og koster deg mindre plass og fps enn fraps. Ikke akkuratt dårlig. For en beta er dette veldig bra, en alfa er mye mye myeeee mer upolert.(men er klart de fleste i dag vet jo faktisk ikke hva beta og alfa faktisk er da)

Så vidt jeg forstår, så er FRAPS noe dritt sammenlignet med xsplit, OSB, FMLE eller FFsplit. Så det skal ikke så mye til vis FRAPS er målestokken.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg forstår, så er FRAPS noe dritt sammenlignet med xsplit, OSB, FMLE eller FFsplit. Så det skal ikke så mye til vis FRAPS er målestokken.

 

Fraps var bare et eksempel. Selv har jeg brukt dxtory som er ganske mye bedre, men filene er fortsatt massivt mye større enn shadowplay og krever mer av maskinen å bruke. Shadowplay er LANGT fra ferdig men det er da bare beta, krever ikke full polish av en tidlig beta :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...