Gå til innhold

[Løst] Hjelp til oppgradering av stasjonær pc


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tenkte jeg skulle oppgradere pc'n min som jeg kjøpte sommer 2011. Jeg trenger hjelp til å velge kompenter som jeg burde bytte ut.

Mitt bruk er veldig allsidig, men det er ikke min økonomi. Jeg spiller litt Leage of legends og noe små spill, ingen store kraftige fps spill. Ellers bruker jeg pc'n som alle andre.

Her er mine komponenter.

 

ASUS RADEON HD6870 DIRECTCU 1GB GDDR5 PCI-E DVI/DP

CORSAIR GS 600W ATX12V 2.3 / EPS12V PSU

ASUS P8P67 PRO B3.1 P67 S-1155 ATX

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ CL9 (2X2GB)

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK

 

Jeg tenker å øke min spillopplevelse noe bedre i Leage of Legends og har tenkt å prøve litt Rift. Jeg ønsker ikke å bruke mer penger enn nødvendig. Mine tanker er å øke Minne. Har gått over til Windows 8.1, og merker at det bruker mye av mitt minne. Pc'n lager også mer bråk, så den har vel greit av å ha litt nyere komponenter i pc'n. Takker på forhånd. Jeg kommer ikke til å bytte ut alt med en gang, det blir kanskje en komponent i månenden fremover.

 

edit: På minne burde det ikke gå over 700 kr, skjermkort ikke over 1500 kr, cpu og hovedkort vet jeg kan leve litt lenger. Trenger ikke noe mer harddisk plass.

Endret av Jonas 90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Kjøp 4GB ekstra minne og resten i skjermkort. Prosessoren trenger du ikke å bytte ut på noen år enda.

 

Takk for hurtig svar. Det var slik jeg tenkte anngående minne.

 

Minne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=505886

 

Du får ikke vesentlig mer skjermkortytelse ved å legge 1500kr i det. Legg 2500kr i et r9-280x isteden.

 

Resten trenger ikke oppgraderes. Rens for støv. Evt. bytt vifter som bråker (mer enn før).

 

Jeg regnet med at et skjermkort jeg brukte 1100 kr på i 2011, skulle være betydelig dårligere enn et skjermkort til 1500 i 2013. Får vel spare...

Endret av Jonas 90
Lenke til kommentar

Bra du sa det mobile999. For 70% så er det for meg verdt å kjøpe ett nytt kort til den prisen. Jeg skal klare å finne et skjermkort selv, da det sikkert er hundrevis av andre som spør om skjermkort her på forumet.

 

Ved kjøp av ram, så kan jeg bare kjøpe samme type som jeg har, slik at jeg får 8gb, sant?

Lenke til kommentar

Ved kjøp av ram, så kan jeg bare kjøpe samme type som jeg har, slik at jeg får 8gb, sant?

Ja (såsant maskinen selvfølgelig kjører 64-bit operativsystem). Er det dessuten ikke den jeg linket til over?

 

Av andre skjermkort jeg kan tenke meg passer deg, er kommende Nvidia 750Ti.

 

Hvor ser du dette hen?

Jeg har brukt http://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...