Gå til innhold

Microsoft vil forene Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ja, selvsagt vil de gjøre det de skulle ha gjort helt fra starten av.

Jeg er ikke så sikker... men det spørs litt hva som egentlig menes med "I framtiden blir tre operativsystemer til ett".

 

Forskjellige enheter har ulike fordeler og ulemper, et felles system vil søke å utjevne dette. Da får en ikke utnyttet fordelene til den enkelte enhet. Jeg frykter at resultatet blir et slags "minste felles multiplum" som ikke egner seg spesielt bra til noe som helst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

det vanskligste med å slå dem sammen er at de kjøre på forsjellig arkitektur....

 

men kommer ikke til å kjøpe ny windows før man kan skru metro systemet HELT av og at man har en ordentlig start knapp uten å måtte laste ned noen ting som helst....

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg vil anta at et slikt operativsystem vil tilpasse seg enheten du bruker, men ha mange fellestrekk. Hvis det gjøres på en fornuftig måte som fører til en god brukeropplevelse er det positivt, men det er utvilsomt mange utfordringer.

Husk at det heter "tenkt å" og ikke "tenkt til" i denne sammenhengen. "Tenkt til" sier noe om en egenskap en genstand er laget for. "Tenkt å" dreier seg om noe man vurderer.

 

det vanskligste med å slå dem sammen er at de kjøre på forsjellig arkitektur....

men kommer ikke til å kjøpe ny windows før man kan skru metro systemet HELT av og at man har en ordentlig start knapp uten å måtte laste ned noen ting som helst....

Hva med knappen som kom med Windows 8.1? Er ikke den bra nok? Høyreklikk på den for å få opp avanserte innstillinger, vestreklikk for å få opp flisene. Jeg savner i hvert fall ikke startknappen, men det dreier seg kanskje mest om tilvenning og personlig smak :)

Endret av StigtriX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Ifølge bilde får vi startknapp jipi jipi :)

Ligner VELDIG på Windows 7 det der ^^ Men får jo håpe da

tror nok det bare er et konsept bilde og ikke sånn det kommer til å bli,

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at et slikt operativsystem vil tilpasse seg enheten du bruker, men ha mange fellestrekk. Hvis det gjøres på en fornuftig måte som fører til en god brukeropplevelse er det positivt, men det er utvilsomt mange utfordringer.

 

Husk at det heter "tenkt å" og ikke "tenkt til" i denne sammenhengen. "Tenkt til" sier noe om en egenskap en genstand er laget for. "Tenkt å" dreier seg om noe man vurderer.

 

 

 

 

det vanskligste med å slå dem sammen er at de kjøre på forsjellig arkitektur....

 

men kommer ikke til å kjøpe ny windows før man kan skru metro systemet HELT av og at man har en ordentlig start knapp uten å måtte laste ned noen ting som helst....

 

Hva med knappen som kom med Windows 8.1? Er ikke den bra nok? Høyreklikk på den for å få opp avanserte innstillinger, vestreklikk for å få opp flisene. Jeg savner i hvert fall ikke startknappen, men det dreier seg kanskje mest om tilvenning og personlig smak :)

Flisene fylles med to skjermsider med legacy og konfigurasjons programmer om du instalerer office og sql server 2012 som begge er designet for win 8.
Lenke til kommentar

Ja, selvsagt vil de gjøre det de skulle ha gjort helt fra starten av.

 

De kunne ikke gjøre det før. Glippen mellom systemkrav og mobil hardware var for stor tidligere. Derfor først Windows Phone i flere omganger, før Windows RT var klart.

 

 

Ifølge bilde får vi startknapp jipi jipi :)

 

Bildet viser Windows 7.

 

 

Ikke noen stor overraskelse, men gjør ikke det usikkerheten med å binde seg til Win Phone eller Win RT enda større?

 

AtW

 

Jo. Hver generasjon har vært mer eller mindre starta fra scratch siden Windows Phone 7. Men RT-apps vil virke i Windows, det er i RT-kjernen Microsoft har mulighet til å få lock-in så det er der de vil satse.

 

Jeg frykter at resultatet blir et slags "minste felles multiplum" som ikke egner seg spesielt bra til noe som helst.

 

I don't mind - kompromissene kommer med mange fordeler også. Det jeg er redd for er at desktop'en skal slankes ytterligere sånn at minste felles multiplum ikke blir godt nok egnet for PC/"entusiast"-bruk. Noe jeg mener allerede holder på å skje med Windows 8.x.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge bilde får vi startknapp jipi jipi :)

 

Startknappen er allerede tilbake i Windows 8.1 men startmenyen (som du mest sansynlig kjenner den) er ikke. Microsoft går ikke bort fra metro. Metro er kommet for å bli. Den gamle startmenyen får du ikke tilbake uten å bruke ett program vedsidenav. Som W8, Classic Shell eller W8.

 

-Adrian B. Hoffsten

 

PS: Bildet er av Windows 7 ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg vil anta at et slikt operativsystem vil tilpasse seg enheten du bruker, men ha mange fellestrekk. Hvis det gjøres på en fornuftig måte som fører til en god brukeropplevelse er det positivt, men det er utvilsomt mange utfordringer.

 

Husk at det heter "tenkt å" og ikke "tenkt til" i denne sammenhengen. "Tenkt til" sier noe om en egenskap en genstand er laget for. "Tenkt å" dreier seg om noe man vurderer.

 

 

 

 

det vanskligste med å slå dem sammen er at de kjøre på forsjellig arkitektur....

 

men kommer ikke til å kjøpe ny windows før man kan skru metro systemet HELT av og at man har en ordentlig start knapp uten å måtte laste ned noen ting som helst....

 

Hva med knappen som kom med Windows 8.1? Er ikke den bra nok? Høyreklikk på den for å få opp avanserte innstillinger, vestreklikk for å få opp flisene. Jeg savner i hvert fall ikke startknappen, men det dreier seg kanskje mest om tilvenning og personlig smak :)

Flisene fylles med to skjermsider med legacy og konfigurasjons programmer om du instalerer office og sql server 2012 som begge er designet for win 8.

Ikke med 8.1. Der må du aktivt legge applikasjoner på startskjermen. Ut over dette legges applikasjonene på "programskjermen", sveip opp fra startskjermen eller trykk den lille pilen nederst til venstre. Denne er kategorisert etter mappene du vill fått på startmenyen.

 

Jeg har brukt W8 i over ett år, og har ikke savnet startknapp eller meny en eneste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skremmende - eller glimrende - ettersom hva de mener med det. Hvis det er snakk om et OS som tilpasser seg enheten det kjører på, er det glimrende, hvis det er snakk om at windows på PC skal bli enda mer likt windows på mobil (nei, du er bare vant til et program oppe av gangen på mobilen, så flere samtidig på PCen blir bare forvirrende og flytt hendene opp fra skrivebordet for å ta på skjermen mens du jobber) er dette ikke bra i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I don't mind - kompromissene kommer med mange fordeler også. Det jeg er redd for er at desktop'en skal slankes ytterligere sånn at minste felles multiplum ikke blir godt nok egnet for PC/"entusiast"-bruk. Noe jeg mener allerede holder på å skje med Windows 8.x.

 

Jeg ser overhode ikke at det holder på å skje, eller har skjedd med W8. For min del er startknapp/meny/skjerm ikke direkte avgjørende for om OS'et er egnet for entusiastbruk.

 

Faktisk kan jeg si det motsatte. Jeg betrakter meg selv om powerbruker +, og som entusiast har jeg både stasjonære, bærbare og tablet-PC'er (helix og Surface pro), og jeg bruker nå W8 likt over alle disse enhetene. Til dels inklusive RT-brettet også.

 

Så jeg har ikke noe problem med å dra i andre enden av skalaen. Windows ble mye bedre med W8 totalt sett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...