Gå til innhold

– Microsoft vurderer å redde Winamp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visst har vi brukt både Windows 98 og Winamp. Og lastet ned på (dobbel :hm: )ISDN. Husker ikke hvorfor den kom til kort, men jeg mener andre spiller hadde betre flere funksjoner.

Mener det også var noe med "virus"/kompabilitet å gjøre. Den fadet i alle fall ut.

 

Jeg skjønner ikke helt hva Microsoft vil med den nå? Den har kanskje noen patenterte funksjoner som man er ute etter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva Microsoft vil med den nå? Den har kanskje noen patenterte funksjoner som man er ute etter.

 

Å kjøpe opp en såpass godt kjent merkevare som WinAmp må da være god business. De vil nok gjøre sin egen vri med den og få til noe bra, husk at WinAmp er kjent blant så å si alle nettbrukere med mer enn et par års netterfaring.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes AOL ødela den gode gamle Winamp-opplevelsen for min del. Men jeg har ennå mindre tiltro til at Microsoft skal gjøre den noe bedre. Jeg regner med at den ærverdige mp3-spilleren blir gjort om til wma-only-spiller, får mer reklame og så mange koblinger til Microsofts lukkede programvareunivers som de klarer å stappe inn. Til slutt syr de det vel sammen med mediaplayeren og har effektivt avlivet en konkurrent gjennom oppkjøp, forkrøpling og sammenslåing.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke helt hva Microsoft vil med den nå? Den har kanskje noen patenterte funksjoner som man er ute etter.

 

Å kjøpe opp en såpass godt kjent merkevare som WinAmp må da være god business. De vil nok gjøre sin egen vri med den og få til noe bra, husk at WinAmp er kjent blant så å si alle nettbrukere med mer enn et par års netterfaring.

Tja.. når var sist Microsoft fikk til noe bra? ;)

Lenke til kommentar

Noen burde opprette et "software museum", som vi alle kunne besøke. På nettet selvfølgelig.

 

www.oldversion.com - Alle nye og eldre versjoner av free- og shareware programmer.

 

www.archive.org/details/software - Museum for gamle spill, manualer, shareware, TOSEC-arkivet og annet.

 

www.abandonia.com - Spill ikke lenger beskyttet under opphavslover (forlatt software)

 

Finnes langt flere, men archive.org har jobbet godt for å slå sammen flere etablerte arkiv og biblotek med gammelt godteri.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...