Gå til innhold

App: NRK Nett-TV for Samsung Smart-TV


Anbefalte innlegg

 

Sitter på 70/70 fiber med 3ms så her er ikke problemet. På PC får jeg mye bedre kvalitet å mister aldri forbindelsen. Hender den bufrer men det er alt. På appen mister jeg forbindelse i tide å utide.. Netflix, viaplay å andre nettbaserte tjenester går som en drøm uten noen form for problemer. Men denne appen skaper problemer...

 

Du bruker mest sannsynlig ikke HLS strømmen på PC, men flash, så det forklarer at det kan oppleves forskjellig.

Avspilling med appen fungerer utmerket her hos meg nå, men det har vært perioder med problemer tidligere, og da har NRK faktisk gått ut og informert om dette selv. Se tidligere i denne tråden.

 

Ja kan jo selvfølgelig være at samsung har elendig støtte for den avspillingen :S Kjipt! Men uansett som alle andre nevner her: all heder å ære til deg for denne appen!! Forstår ikke hvorfor ikke NRK har en app til tver! Jeg hadde gladelig betalt dem 50kr mnd for å ha appen :) Så takk for at du er til å bruker tid på denne appen!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for en super app! Den fungerer som en kule, men jeg får ikke oppdatert. Jeg er fremdeles på 1.3.0, selv om TV-en påstår at den laster ned og oppdaterer. Har prøvd å slette appen og legge den til på nytt, men får bare 1.3.0. Alt gjøres selvsagt med develop-kontoen.

 

Samsung UE46F6345

 

Det var rart! Kan det være noe caching i nettet mon tro? Har i såfall gjort noen endringer på serveren som bør medføre at det bør fungere nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes menyene virker mye kjappere etter oppdateringen, men det er kanskje bare innbilning? Søk virker fint, og tastaturet er kjapt og oversiktlig. Radio er også nytt, er det ikke?

 

Fint at søk fungerer bra! Har ikke gjort noe med menyene generelt, men de avhenger jo av reponstiden på tv.nrk.no, så det kan jo ha skjedd forbedringer der.

 

Det viste seg enkelt å støtte radiokanelene også, så jeg la de inn. :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

La inn din NRK nett-TV applikasjon på min Samsung UE46D7005 i helga (tror det er en 2011 modell).

Fungerer utmerket !

STOR takk skal du ha for utviklings-jobben.

Mye enklere dette enn å koble PC til TVn :)

 

____

GAu

 

 

 

Synes menyene virker mye kjappere etter oppdateringen, men det er kanskje bare innbilning? Søk virker fint, og tastaturet er kjapt og oversiktlig. Radio er også nytt, er det ikke?

 

Fint at søk fungerer bra! Har ikke gjort noe med menyene generelt, men de avhenger jo av reponstiden på tv.nrk.no, så det kan jo ha skjedd forbedringer der.

 

Det viste seg enkelt å støtte radiokanelene også, så jeg la de inn. :)

 

 

 

Hei igjen Marius,

 

Statusrapport fra min smart-TV (Samsung UE46D7005) etter App-oppdatering til ver 1.3.2:

  • Ingen lyd fra radio-kanalene.
  • På TV kanalene vises en text-linje ('loading from:' + en NRK nettadresse) i toppen av skjermen, som ikke forsvinner.
  • Indikator for fremdrift / total tid står konstant på 0000
  • Ser ut som undertexter generelt er borte (må bekreftes)

For min TV virket gamle ver 1.2.0 egentlig bedre :huh: (men den fant vel ingen serier... :hm: )

 

Finnes det noen mulighet for å laste eldre versjoner (etter behov for funksjonalitet) ?

 

 

beste hilsen,

 

____

GAu

Lenke til kommentar
Hei igjen Marius,

 

Statusrapport fra min smart-TV (Samsung UE46D7005) etter App-oppdatering til ver 1.3.2:

  • Ingen lyd fra radio-kanalene.
  • På TV kanalene vises en text-linje ('loading from:' + en NRK nettadresse) i toppen av skjermen, som ikke forsvinner.
  • Indikator for fremdrift / total tid står konstant på 0000
  • Ser ut som undertexter generelt er borte (må bekreftes)

For min TV virket gamle ver 1.2.0 egentlig bedre :huh: (men den fant vel ingen serier... :hm: )

 

Finnes det noen mulighet for å laste eldre versjoner (etter behov for funksjonalitet) ?

 

 

beste hilsen,

 

____

GAu

 

 

>Ingen lyd fra radio-kanalene.

Spørst om 2011 TV ikke støtter lydkodek på radiostrømmene.

 

>På TV kanalene vises en text-linje ('loading from:' + en NRK nettadresse) i toppen av skjermen, som ikke forsvinner.

Har forsøkt på en fiks av dette nå, start appen og se om linjen er borte. Du trenger ikke reinstallere/oppdatere app, bare starte den på nytt hvis den allerede kjører.

 

>Indikator for fremdrift / total tid står konstant på 0000

Jeg bruker de (eneste) mekanismene som Samsung tilbyr for å hente ut fremdrift og total tid på strømmen. Ser at total tid står på 0 hos meg også ved avspilling fra arkivet (fungerer på direktesendinger). Det må være noen endringer i strømmen fra NRK som gjør at det plutselig oppfører seg forskjellig. Jeg får uansett ikke gjort noe med dette (og du ville også opplevd samme problemet med eldre versjon av app).

 

>Ser ut som undertexter generelt er borte (må bekreftes)

Fungerer her, testet på Derrick nå.

 

> Finnes det noen mulighet for å laste eldre versjoner (etter behov for funksjonalitet) ?

Nei, ikke uten at jeg ruller den ut for alle.

 

Hilsen Marius

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Har fått testa ver: 1.3.2 litt mer i kveld, etter at du muligens har gjort noen endringer.

 

For ikke å framstå som en total sutrekopp, vil jeg gjerne starte med å takke for at du tar deg tid til å lage denne appen og i tillegg drive en enkel form for 'customer support' :)

 

Ny status:

  • Fortsatt ingen radiolyd. Kan godt være som du sier, at min TV ikke støtter dette. Uansett ingen krise, har jo flere radioer i huset med lyd :yes:

 

  • En enkel text-linje øverst på skjermen (hvit text på svart bunn) vises dessverrre fortsatt konstant. Nå blir den stående å vise: 'starting playback of: https://nordon19b-' ....etc....

 

  • Fremdriftsindikatoren viser fortsatt kun 0000. Men det er som du sier, bare ved spilling fra arkivet. Direktevisnings appen har ikke dette problemet.

 

  • Undertexten er fortsatt fraværende hos meg. Fant ingen visbar episode av 'Derrick', men kikket på deler av siste avsnitt av en engelsk serie: 'Broadchurch'. Burde vel vært text der antar jeg :hmm: Dette er forresten også et problem kun ved visning fra arkivet, direktevisnings appen har undertext.

 

Har naturligvis ingen oversikt over hvilke kode-endringer du har gjort mellom oppdateringene, men på min 2011 Samsung modell synes det som om den best fungerende versjonen var: 1.2.2 (ikke 1.2.0 som tidligere påstått, husket feil).

 

Kan evt endringer i NRK-strømmen forårsake flere av disse problemene ?

Så var detaljene bare utrolig samstemte i den perioden ver 1.2.2 funket på sitt beste (størstedelen av januar) :hm:

 

Litt trist hilsen,

 

____

GAu

Endret av GAu
Lenke til kommentar

> En enkel text-linje øverst på skjermen (hvit text på svart bunn) vises dessverrre fortsatt konstant. Nå blir den stående å vise: 'starting playback of: https://nordon19b-' ....etc....

-Skal gjøre et nytt forsøk på å fjerne denne, sier fra når det er klart.

 

> Fremdriftsindikatoren viser fortsatt kun 0000. Men det er som du sier, bare ved spilling fra arkivet. Direktevisnings appen har ikke dette problemet.

-Er det fremdrift eller total tid som er 0:00:00? Hos meg vises fremdrift alltid riktig, mens total tid er 0:00:00 ved avspilling fra arkivet.

 

>Undertexten er fortsatt fraværende hos meg. ...

-Hvis det er slik at fremdrift er 0:00:00, så forklarer det også at tekst ikke vises. Teksten hentes basert på fremdrift.. (Direktesendinger har hardkodet tekst)

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

Hei,

 

Har ikke vært hjemme og sett TV på ei stund, men i går (søndag) lyktes det :)

 

Min TV har følgende versjon, FW: T-Infolink2011-1015

 

 

____

GAu

 

Ok, det var som forventet. Har du oppdatert og testet nyeste versjon nå?

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Lastet ned ny app versjon 1.3.3 i går kveld, og det ble en delvis suksess.

Ny status:

  • Den single, hvite textlinja på toppen av skjermen (starting playback of....) er borte :) Skyldes sikkert en god program-endring fra deg.
  • Undertexten er fortsatt fraværende (testet et par ulike steder i arkivet under 'nytt')
  • Framdrift- / total timer viser fortsatt 0:00:00 / 0:00:00 ved visning fra arkivet. Sikkert en sammenheng med fravær av undertext. Snodig, for dine spole-intervaller på ±30 sek og ±10 min virker helt glimrende. Forstår ikke helt hvordan det går i hop med en fremdrift-timer som stadig viser 000

 

Please keep up the good work :thumbup:

 

____

GAu

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Lastet ned ny app versjon 1.3.3 i går kveld, og det ble en delvis suksess.

Ny status:

  • Den single, hvite textlinja på toppen av skjermen (starting playback of....) er borte :) Skyldes sikkert en god program-endring fra deg.
  • Undertexten er fortsatt fraværende (testet et par ulike steder i arkivet under 'nytt')
  • Framdrift- / total timer viser fortsatt 0:00:00 / 0:00:00 ved visning fra arkivet. Sikkert en sammenheng med fravær av undertext. Snodig, for dine spole-intervaller på ±30 sek og ±10 min virker helt glimrende. Forstår ikke helt hvordan det går i hop med en fremdrift-timer som stadig viser 000

 

Please keep up the good work :thumbup:

 

____

GAu

 

Flott at den hvite linja ble borte. Har tekst fungert hos deg på avspilling fra arkivet før?

Lenke til kommentar

Hei Marius,

 

jeg jobber i teamet som lager tv.nrk.no / radio.nrk.no hos NRK. Veldig kult at du har tatt deg tid til å lage en App for Samsung ! Jeg skal teste denne på jobb mandag. Bare sånn til informasjon, så er vi igang med et prosjekt på å støtte en del smart-tv'er (Samsung, men også en hel del andre) og spillkonsoller for nett-TV, men det er nok ikke ferdigstilt i 2014 dessverre - og etterspørselen etter en slik app er jo helt klart der. I mellomtiden er det jo veldig kult at du leverer når NRK ikke er på ballen! :)

Hadde vært veldig kult om du hadde lagt ut kildekoden på Github slik de som har laget XMBC- og Plex-NRK plugins har gjort. Hvis du ønsker, så kan jeg godt gi et lite headsup dersom vi gjør en del endringer i løsningene våre. Regner med at det er en del screen scraping av HTML involvert?

Angående det dårilge søket vi har, så er jeg helt enig i det flere her skriver. Det tar vi tak i nå i vår, men alle bitene er ikke helt på plass enda. Det kommer dog.

Keep up the good work!

/John

Endret av John Korsnes
Lenke til kommentar
...

 

Hei John

 

Veldig hyggelig at du vil ta deg tid til å teste appen! Greit å vite at dere er i gang med apps til Smart TV. Det er, som du sier, helt klart en stor etterspørsel for NRK app til TV.

 

Har planer om å legge ut koden på Github, har startet som smått på det. (Kildekoden som ligger linket på nettsiden min nå er utdatert.)

Veldig fint hvis jeg kan få heads-up på endringer i nettsidene. Det er mye rå og brutal parsing av HTML ja.

 

Det som selvfølgelig hadde vært genialt, var om NRK kunne begynt å tilgjengeliggjort noen API'er. Det trenger ikke å være alle på en gang, de trenger heller ikke å være uforanderlige. Det er uansett bedre enn HTML, selv om de endres like ofte :)

 

Har også noen andre spørsmål, hvis du har anledning til å svare:

Tenker dere å benytte HLS for TV?

Er det planer om å øke bitraten på HLS-strømmene noe (maks 2500kbit fra arkivet, er lavt for TV)?

Regner med at mobilappene benytter WS, er de beskyttet, eller er det mulig for andre å bruke de?

 

Takk for tilbakemeldingen!

 

Hilsen Marius

Endret av mthoring
Lenke til kommentar

Et n00b-spørsmål:

Må appen lages separat for smart-TVer fra Sony, Samsung, LG osv..?

Er ikke dette litt mer standardisert, som Android-apps?

Apper kan jo kjøres på alle Android-telefoner, enten det er Samsung, Sony, LG, HTC...

 

Jeg kunne gjerne tenke meg en NRK-app på hytta, men TVen er ikke smart.

DVD-spilleren skranter, og jeg vurderer derfor å kjøpe meg en Blu-ray, men ikke nødvendigvis fra Samsung.

Må jeg kjøpe Samsung for å kunne bruke denne populære appen?

 

Foreløpig kobler jeg TVen til laptopen via en HDMI-kabel.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...