apoe4 Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. januar 2014 Hei Jeg har forsøkt mange ganger nå, men får opp samme melding. Kunne ikke koble til serveren. Prøv igjen senere. Hei Tror du må ta noen bilder av skjermen som viser hvordan du går fram og av feilmeldingen, hvis jeg vi skal komme noe videre.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Du kan forsøke å skrive inn 085.252.240.252 Ikke gjør det, skriv adressen inn slik den står i veiledningen: 85.252.240.252 (to tall i første boks, så tre tall for resten), påse at du har skrevet inn riktige tall i hver boks.. Endret 7. januar 2014 av mandela Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 7. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2014 Har installert appen på en D8005 (tror det er en 2011 modell) og appen virker fint med et lite unntak. Dersom jeg stanser avspilling i nett-tv appen og prøver å bla i oversikten med en gang avspilling har stanset opplever jeg ofte at appen blir hengende med "laster" på skjermen i noen sekunder før noe skjer med appen og TV rebooter. Dersom jeg venter litt fra avspilling stanser til jeg begynner å bla i oversikten går det bedre. Jeg vet ikke om det er nettforbindelsen som er for dårlig til hurtig skiftende oppgaver. Sitter med en 2 mb forbindelse fra altibox. Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2014 Har installert appen på en D8005 (tror det er en 2011 modell) og appen virker fint med et lite unntak. Dersom jeg stanser avspilling i nett-tv appen og prøver å bla i oversikten med en gang avspilling har stanset opplever jeg ofte at appen blir hengende med "laster" på skjermen i noen sekunder før noe skjer med appen og TV rebooter. Dersom jeg venter litt fra avspilling stanser til jeg begynner å bla i oversikten går det bedre. Jeg vet ikke om det er nettforbindelsen som er for dårlig til hurtig skiftende oppgaver. Sitter med en 2 mb forbindelse fra altibox. Det kan være en nettlinjen og/eller eldre TV muligens. Appen stopper videoavspilleren for deretter å vise menyen, så er ikke noen opplagt feil der. Har lagt ut en oppdatert versjon der jeg har lagt inn en 1s forsinkelse før meny vises etter at avspilling har blitt avsluttet, se om det hjelper... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 9. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2014 Må man logge inn på nytt som developer for å oppdatere appen, eller skjer det automatisk? Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2014 Må man logge inn på nytt som developer for å oppdatere appen, eller skjer det automatisk? Man må logge inn som nytt som developer. 1 Lenke til kommentar
GHADBANDIT Skrevet 11. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 Dæven mann! Du vet du har laget noe NRK ville brukt 23000 konsulenttimer og 249 millioner lisenskroner på? Nesten litt irritert over at det ikke går an å betale for denne! Takk fra hele familien! Superenkelt og eksemplarisk gui, kunne ikke kommet på en bedre måte å gjøre det på. Men støtter forslaget om søkefunksjon. Umulig å gjøre den verre enn NRKs egen ihvertfall:) 1 Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Dæven mann! Du vet du har laget noe NRK ville brukt 23000 konsulenttimer og 249 millioner lisenskroner på? Nesten litt irritert over at det ikke går an å betale for denne! Takk fra hele familien! Superenkelt og eksemplarisk gui, kunne ikke kommet på en bedre måte å gjøre det på. Men støtter forslaget om søkefunksjon. Umulig å gjøre den verre enn NRKs egen ihvertfall:) Bare hyggelig. Fint at du liker GUI'et, selv om det er enkelt. Tanken var at det skulle være raskt å implementere men likevel kjapt og brukervennlig. Jeg vurderte et par alternativer før jeg endte på slikt det er. (XBMC NRK App var inspirasjon). Tviler litt på at jeg får tid til å implementere søkefunksjon, men det er i hvertfall øverst på listen. Endret 11. januar 2014 av mthoring 1 Lenke til kommentar
eriknj Skrevet 14. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2014 Tusen takk for to fantastisk nyttige apper. Jeg har imidlertid et problem med streamingen i appen "NRK Nett-TV": Hvis jeg skal se på et program som ikke er direkte må programmet laste/buffre på nytt omtrent hvert 4-10 sekund. Det rare er at det imidlertid fungerer utmerket å streame dirkte TV fra den samme appen; "NRK Nett-TV". Jeg har en Samsung Smart TV UE40EH5005, og bruker den nyeste versjonen av "NRK Nett-TV"-appen Lenke til kommentar
Frenk Skrevet 15. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2014 Jeg har samme problemet med buffring hvert 5-10 sekund når jeg ser på programmer som ikke er direkte. Har 50/50 fiber og direkte fungerer utmerket. Jeg har en UE55ES8005. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 15. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2014 Samme her, og samme modell som han over. Innbiller meg at det gjelder direkte også, men en stund siden jeg testet. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 16. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 Fantastisk app! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 16. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Samme problem som de over angående avspilling fra arkivet. Hadde det ikke for en ukes tid siden, selv om jeg også da brukte samme versjon. UE46F6515 Endret 16. januar 2014 av Saftis Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Jeg har samme problemet med buffring hvert 5-10 sekund når jeg ser på programmer som ikke er direkte. Har 50/50 fiber og direkte fungerer utmerket. Jeg har en UE55ES8005. Det var merkelig. Jeg brukte appen i går kveld, for å se en episode Mammon fra arkivet, og det gikk helt greit. Gjelder problemet alt innhold i arkivet? Det kan i såfall skyldes endringer/problemer hos hostingleverandør (for NRK). Selve avspilleren er innebygd i TV (app kaller denne med URL til strøm, og ber den starte avspilling), så er ikke noe jeg får gjort hvis det er problemer med streaming pga. koding på videostrøm. Endret 16. januar 2014 av mthoring Lenke til kommentar
Frenk Skrevet 16. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 Jeg har testet tre ganger på forskjellige tidspunkt. Første gang på ettermiddag/kveld. Da hadde jeg problemer og fikk ikke sett episoden. Andre gangen var ei helg tidlig på dagen. Dette gikk helt fint. Sist gang var på ettermiddag/kveld igjen og da gikk det ikke. Kan de ha noe med tidspunkt som er værre enn andre? Dette gjaldt serier Norske Naturperler. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 16. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2014 Det kan være en nettlinjen og/eller eldre TV muligens. Appen stopper videoavspilleren for deretter å vise menyen, så er ikke noen opplagt feil der. Har lagt ut en oppdatert versjon der jeg har lagt inn en 1s forsinkelse før meny vises etter at avspilling har blitt avsluttet, se om det hjelper... Jeg har dessverre ikke hatt anledning til å få oppgradert appen siden jeg nå befinner meg 40 mil unna TV det gjelder. Men hun som eier TV er strålende fornøyd, og har benyttet appen flittig de siste dagene til å se på ting i arkivet til NRK og har ikke merket noen til streamingproblemene som andre rapporterer om. Lenke til kommentar
kroskal Skrevet 19. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2014 Når jeg skal lage meg "develop" konto får jeg bare opp at det allerede finnes konto med det navnet. UE46ES5705 Noen tips? Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2014 (endret) Når jeg skal lage meg "develop" konto får jeg bare opp at det allerede finnes konto med det navnet. UE46ES5705 Noen tips? Prøv å logge på med develop og blankt passord.. Endret 19. januar 2014 av mthoring Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 19. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2014 Har ikke hatt problemer med bufring de siste dagene, tror det lå en nå slettet melding på nrk sin facebook-side om at Telenor hadde problemer med noen mediaservere forrige uke, kanskje det var problemet vårt. Fikk bufring på nettbrettet også. Lenke til kommentar
kroskal Skrevet 19. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2014 Når jeg skal lage meg "develop" konto får jeg bare opp at det allerede finnes konto med det navnet. UE46ES5705 Noen tips? Prøv å logge på med develop og blankt passord.. Det fungerte Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå