Gå til innhold

Tips til kjøp av tastatur, headset, mus?


Anbefalte innlegg

Hei!
Har en bror som skal bygge seg PC, og i den anledning vil han gjerne kjøpe seg diverse gamingutstyr, slik som mus, tastatur, musmatte, og headsett.


Det han har sett på er fra Razer. Mus Abyssuss (299kr), Tastatur Arctosa(449kr), Spex musmatte (100kr), Kraken Pro Analog Headset (595kr).
Noen som vet noe om disse, evt har forslag til annet utstyr (i noenlunde samme prisklasse)?

Vet at mekaniske tastatur er i vinden, kanskje han heller burde slengt på noen hundrelapper for å komme i dette? Er vel rød/svart Cherry MX som er best til gaming slik jeg har forstått det?


Han har fått for seg at det beste en kan kjøpe er fra Razer. Slik jeg har forstått det leverer de mye bra utstyr, men regner med at det må finnes noen gode motkandidater? Skal sies at dette ikke er område jeg har så mye kompetanse på :p

Takker for alle tips

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har han alt bygd seg pc? Jeg kan jo komme med noen forslag på de enkelte.

Headsett: Logitech G 35 er et veldig godt headsett, jeg bruker det selv og er godt fornøyd! Eneste minus er at kabelen er litt "krøllete".

Tastatur vil jeg si er noe av det viktigste i gamingriggen din, jeg bruker Razer blackwinodow ultimate, det ligger på ca 1000kr og er helt fantastisk syntes jeg, det er mekanisk og du kan stille på lyset i tastaturet. Eller så har logitech også mange gode tastaturer som G710+mechanical:og nå er faktisk g 510 på slag på komplett, løp og kjøp :D

Mus er litt hipp som happ, ham må nesten prøve, de han syntes er gode i hånden "passer" for han :) Logitech og Razer er de beste der etter min mening, presomlig liker jeg logitech g 5 eller 400 :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare sånn angående G 35, jeg vil anbefale broren din å prøve headsettet før han kjøper noe. En ting er at det skal være god lyd i det, men faktum er at han kommer mest sannsynlig til å ha det på time inn og time ut. Jeg har selv hatt g930 (trådløs versjon av G 35), jeg hadde det i ett års tid, men fikk veldig vondt av å ha det på ørene over lengre tid.

Før jeg kjøpte G930 hadde jeg Siberia V2, som jeg vil anbefale med tanke på komfort, store myke klokker som går over ørene istedet for å ligge å trykke oppå ørene.

Kan også slenge inn at jeg har G710+ som Slabure anbefaler og er veldig fornøyd med det. Veldig solid tastatur, uten for mye "dill dall".

Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar Slabure og Norish! :)
Jeg skal sjekke ut forslagene, og videreformidle de, så får vi se hva det blir til. Må være innenfor rimelighetenes grenser, for han ønsker det i julepresang av familien.

Han har spart opp til PC selv, og vi tenkte å begynne å bygge i desember/januar ;)
Om dere har noen tips til delene i selve pcen, så har jeg en tråd under tips til kjøp av pc-tråden.

Takker igjen!

Endret av chrisc124
Lenke til kommentar

Bare sånn angående G 35, jeg vil anbefale broren din å prøve headsettet før han kjøper noe. En ting er at det skal være god lyd i det, men faktum er at han kommer mest sannsynlig til å ha det på time inn og time ut. Jeg har selv hatt g930 (trådløs versjon av G 35), jeg hadde det i ett års tid, men fikk veldig vondt av å ha det på ørene over lengre tid.

 

Før jeg kjøpte G930 hadde jeg Siberia V2, som jeg vil anbefale med tanke på komfort, store myke klokker som går over ørene istedet for å ligge å trykke oppå ørene.

 

Kan også slenge inn at jeg har G710+ som Slabure anbefaler og er veldig fornøyd med det. Veldig solid tastatur, uten for mye "dill dall".

 

Lykke til :)

Ja, det er selvfølgelig smak og behag! jeg legger ikke så veldig merke til at de trykker, men er enig at de kunne vært "lettere" på ørene :)

Tusen takk for svar Slabure og Norish! :)

Jeg skal sjekke ut forslagene, og videreformidle de, så får vi se hva det blir til. Må være innenfor rimelighetenes grenser, for han ønsker det i julepresang av familien.

 

Han har spart opp til PC selv, og vi tenkte å begynne å bygge i desember/januar ;)

Om dere har noen tips til delene i selve pcen, så har jeg en tråd under tips til kjøp av pc-tråden.

 

Takker igjen!

Hvor mye penger tenker du å legge i pc'n?

Lenke til kommentar

Ja, det er selvfølgelig smak og behag! jeg legger ikke så veldig merke til at de trykker, men er enig at de kunne vært "lettere" på ørene :)

 

Jeg tror G930 også er litt tyngre enn G35, men ja det er smak og behag, så det kan derfor være lurt å ta seg en tur i en fysisk butikk slik at du kanskje kan få testet litt hvordan de føles på akkurat ditt hodet. :)

 

Forøvrig så merket jeg faktisk ikke skikkelig hvor ubehagelige de hadde vært på meg før jeg kjøpte meg nye hodetelefoner siden G930'en ble ødelagt. Valget falt da på Beyerdynamic DT770, men de er i en litt annen priskategori.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har mye utstyr, og kan dele litt av mine erfaringer. Jeg må også si at Razer generelt er overpriset og litt som en slags "Beats by Dr. Dre" i gamingverdenen. Men de selger også en del bra.

 

Når det kommer til headet ville jeg gått for Logitech G35 hvis du ikke har lyst å bruke alt for mye penger og vil ha et bra headset til all PC bruk. Hvis du har litt mer penger til råde, ville jeg gått for Sterlseries Siberia Elite. Veldig god lyd, utrolig komfortabel og ser også veldig bra ut.

 

Når det kommer til tastatur, ville jeg gått for Logitech G710+. Dette er et utrolig bra mekanisk tastatur. Byggekvaliteten er helt utrolig, tastene er deilige å trykke på, og den har masse nyttige mediaknapper og maktotaster. Tastaturet ser også utrolig bra ut, og det har veldig sterk justerbar hvit bakgrunnsbelysning.

 

Når det kommer til mus, ville jeg gått for Steelseries Rival, Razer Deathadder 2013 eller Logitech G400s. Disse musene har de beste sensorene på markedet og er også komfortable og ganske billige. Jeg har alle tre, og foretrekker Steelseries Rival, men jeg liker også Deathadder. Rivalen er i min mening mer komfortabel, og har mer tilfredsstillende musknapper (mer "crisp"). Den har også en litt bedre sensor og bedre byggekvalitet. Deathadderen min har etter 5 måneder begynt å dobbelklikke når jeg bare trykker en gang. Dette er visst utrolig vanlig med denne musen, og jeg vil derfor ikke anbefale den hvis du ikke er villig til å gå igjennom noen returprosesser eller kjøpe en ny etter en stund.

 

Musmatten jeg sverger til er Steelseries QCK Mass. Denne er ganske stor, behagelig, gir god kontroll og er ganske tykk

 

TL;DR

 

Headset: Logitech G35 eller Steelseries Siberia Elite (dyrere, men bedre)

 

Tastatur: Logitech G710+

 

Mus: Steelseries Rival

 

Musmatte: Steelseries QCK Mass

Endret av maxvons
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har mye utstyr, og kan dele litt av mine erfaringer. Jeg må også si at Razer generelt er overpriset og litt som en slags "Beats by Dr. Dre" i gamingverdenen. Men de selger også en del bra.

 

Når det kommer til headet ville jeg gått for Logitech G35 hvis du ikke har lyst å bruke alt for mye penger og vil ha et bra headset til all PC bruk. Hvis du har litt mer penger til råde, ville jeg gått for Sterlseries Siberia Elite. Veldig god lyd, utrolig komfortabel og ser også veldig bra ut.

 

Når det kommer til tastatur, ville jeg gått for Logitech G710+. Dette er et utrolig bra mekanisk tastatur. Byggekvaliteten er helt utrolig, tastene er deilige å trykke på, og den har masse nyttige mediaknapper og maktotaster. Tastaturet ser også utrolig bra ut, og det har veldig sterk justerbar hvit bakgrunnsbelysning.

 

Når det kommer til mus, ville jeg gått for Steelseries Rival, Razer Deathadder 2013 eller Logitech G400s. Disse musene har de beste sensorene på markedet og er også komfortable og ganske billige. Jeg har alle tre, og foretrekker Steelseries Rival, men jeg liker også Deathadder. Rivalen er i min mening mer komfortabel, og har mer tilfredsstillende musknapper (mer "crisp"). Den har også en litt bedre sensor og bedre byggekvalitet. Deathadderen min har etter 5 måneder begynt å dobbelklikke når jeg bare trykker en gang. Dette er visst utrolig vanlig med denne musen, og jeg vil derfor ikke anbefale den hvis du ikke er villig til å gå igjennom noen returprosesser eller kjøpe en ny etter en stund.

 

Musmatten jeg sverger til er Steelseries QCK Mass. Denne er ganske stor, behagelig, gir god kontroll og er ganske tykk

 

TL;DR

 

Headset: Logitech G35 eller Steelseries Siberia Elite (dyrere, men bedre)

 

Tastatur: Logitech G710+

 

Mus: Steelseries Rival

 

Musmatte: Steelseries QCK Mass

Helt enig med alt det gearet. Har prøvd det meste selv. Vil bare hive inn at Logitech G430 er noe av det bedre til sin prisklasse men ville heller valgt G 35 siden det er så billig for tiden. Mus ville jeg personlig valgt enten Sensei eller Deathadder. Vil også si til TS at jeg har testet Abyssus og personlig synes jeg den er noe av det verste jeg har brukt. Den føles veldig billig og er veldig merklig form for meg vertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...