Gå til innhold

Tilbakelevering av førerkort


steinrawr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rekommandert brev. Trolig får du og skrevet ut et midlertidig førerkort hos statens vegvesen om førerkortet ditt ikke er på plass når du har lov til å kjøre igjen.

 

En ting til som kan være greit å vite: hvis du får beslaglagt førerkortet den 5. og får 3 måneder sperrefrist, har du da lov til å kjøre igjen den 5. tre måneder senere, eller må du vente til den 6.?

Lenke til kommentar

Jeg fikk tilbake lappen noen dager før gjeldende dato.

om du får lappen i posten 4 dager før du har lov å kjøre, skal du ikke kjøre før de 4 dagene har gått. .

 

Blir du tatt for å kjøre før tiden blir dette det samme som å kjøre uten førerkort. Du har lappen i hånden, men ikke lov å kjøre på papiret.

 

*edit* kom i posten på vanlig måte, som våpenkort og alt annet politiet sender utc;)

Endret av DeathByDigital
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HVordan er det når du har mistet førerkortet i et annet fylke enn du bor i, blir førerkortet sendt ditt lokal politikontor og oppbevart der? mistet førerkortet mitt for 3 måneder den 27 august i år, og det betyr at jeg har sonet straffen min ferdig, og bota har jeg også betalt godt innenfor betalings fristen, men per idag har jeg fortsatt ikke mottat førerkortet mitt (ber samboeren min åpnet alt av post som kommer til meg i disse dager), og siden jeg er bortreist på jobb har jeg ikke mulighet til å hente det eller behov for førerkortet mitt enda, men jeg kommer hjem om 2 dager og da vil jeg ha lappen min ASAP!

 

hvro skla jeg henvende meg først?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

E det noen så vett om politiet sender ut førerkortet i posten sjølv om du bor i det samme fylket og samme kommune som politiet tok beslag i? eg bur i haugesund og førarkortet mitt skal være på politistasjonen i haugesund, men lurer på om eg må henta det der sjølv eller om eg får det i posten?

 

Hva er mest sansynlig? :)

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Jeg fikk i nndrat førekortet i 3 måneder. Fikk beskjed at det ble levert ut pånærmeste trafikkstasjon. Kontaktet dem ca. 1 uke før fristen var ute, fikk der beskjed at alle inndratte førkort ble sendt til Harstad og trafikkstasjonen. Jeg måtte selvmelde fra at tiden nærmet seg, meldte i fra til dem at datoen for tilbakeleveringen var den 02.06.2020. Den 02.06. Kom men ingen førekort kom. Sjekket opp og fikk beskjed om jeg kunne legge inn førekortappen og bruke den og den gjelder kun i Norge eller bestille midlertidig kjøreseddel på trafikkstasjonen måtte bestille time hos dem p.g.a. korona. Det tok 2 dager og ringe til trafikkstasjone for å få time. Det gikk ennå 12 dager til før jeg fikk førkortet  i posten. Har ikke myndighetene noen ansvar selv? Vet eller ikke om jeg har noen prikkbelastning etter beslagget eller prøvetid etterpå. Som jeg har forstått så skal prikkene slettes etter førekortbelastningen. Til etterretning så ble jeg målt i fotoboks i 50 km. jeg hadde oversett fartsreduserigen og ble målt til 76km.t. Hadde ikke prikker fra før.

 

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...