Gå til innhold

Vi har bedt GTA-skeptikeren spille Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en stor GTA-fan siden vi fikk installert en piratkopi av eneren på klassepc'n første året på ungdomsskolen, må jeg dessverre si meg helt enig i artikkelen. Los Santos er nydelig, resten av spillet er ikke i nærheten av å være like gjennomført.

 

Min teori er at spillet ble tvunget ut før neste generasjons spillekonsoller kom i salg. Det er for mange feil og manglende funksjoner til å være et ferdigutviklet spill.

Lenke til kommentar

Forstår hva du mener. Har samme følelser ovenfor sports spill. har ikke noe problem med GTA, men FIFA serien er for meg helt utrolig kjedelig og ensformig.

 

Greier ikke å spille det tross flere forsøk. Er like kjedelig å se på.

 

det kommer vel ikke som noen bombe at eg ikke er noen stor fotball entusiast heller. hehe

Lenke til kommentar

Flott vri! Fint at ein liten info-boks setter preferansane. :)

 

Elles liker eg spillet knalle godt, ok historie, stor frihet og tolkninger av di som lever litt på kant med samfunnet er ikkje heilt ute å sykler(les tafse-trikset osv).

 

GTA V kunne godt teke oss med djupare ned i mørket, enda litt nærmere virkelighetens kvardag. For mange mennesker er kvardagens galskap ein kamp om overlevelse , ein kvardag di fleste ikkje vil vite om og som er lettast å oversjå eller påstå ikkje eksisterer. Muligens ville det skapt for store overskrifter og enda meir kvalme for nokon.

Lenke til kommentar

 

Stod det noe om at dere planlegger å begynne med dette?

Jepp, dette er begynnelsen på en ny artikkelserie der skribenter hos oss prøver spill eller spillserier de ikke liker, eller trodde de ikke likte :-)

Helt super idé! Jeg kommer til å lese -alle- slike anmeldelser jeg ser dere legger ut - for hva er vel et bedre kvalitetstegn enn at en som i utgangspunktet er negativ til en spillserie / et spill - snur på flisa og faktisk finner ut at spillet er skikkelig bra? Jeg har trua, og kanskje jeg selv kommer til å kjøpe spill jeg selv er skeptisk til. Ett par forslag (hvis noen av dere ikke liker spillserien da): DOTA 2, Diablo 3, nyeste Assassins Creed, Bioshock Infinite, Borderlands 2... Og rett og slett for moro skyld for de som hater skrekk: Amnesia: A Machine for pigs ;-)

Lenke til kommentar

Dette var bra (: For min del er det nok selve spillmekanikken og evnen til å kontrollere spillet lynkjapt som trekker meg inn(Super Meat Boy, Super Mario Galaxy, Hotline Miami, Battlefield på PC, etc.). Jeg har alltid falt fort fra hver gang jeg spiller GTA. For meg er det særlig kontrollene som føles, som godt beskrevet her, seige og upresise..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har ikke sett denne før nå. Gledelig at noen har fått øynene opp for hva GTA egentlig er, en pubertal og rosemalt guttedrøm, uten dybde. Manhunt-historien bekrefter bare det jeg alltid har tenkt, at rockstargutta sitter fast i genitalstadiet og ikke fikk nok klemmer av mamma. Til sist, takk for at du skriver på nynorsk og skriver godt. En fryd å lese.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En anmeldelse er jo bare et individ sin mening om et produkt. Om en leser/ser endel anmeldelser så finner en forholdsvis fort ut om en deler samme smak og meninger med anmelder.

 

Derfor blir jeg like oppgitt hver gang folk bare ser på slutt karakteren og ikke tar seg tid til å lese hva anmelder faktisk skriver og mener.

Lenke til kommentar

GTA V, uansett preferanser så er det beste spillet som har kommet. Fra et teknisk ståsted så burde Rockstar hylles. Dem har klart å lage et fantastisk og variert kart på hele 130 kvadratkilometer fullt av aktivteter og personlighet. I tillegg er grafikken strålende og en spillbarhet der selve bilkjøringen er bedre enn rene bilspill, skytingen er bedre enn fps spill. Bare det å hoppe i fallskjerm i spillet føles fantastisk ut og er veldig morsomt, bare det alene ville kvalifisert til et knallbra spill.

 

Oppi alt dette så har dem klart å lage en historie der man sømløst kan skifte mellom 3 helt ulike karakterer og samtidig en onlinemodus som egentlig er GTA MMO. Jeg føler egentlig det samme som AngryJoe der han nesten river seg i håret over hvor bra jobb Rockstar har gjort her. Og dem har fått det til å fungere på eldgamle konsoller av alle ting.

 

Skal glatt kjøpes på PC i januar nå, sålenge det ikke blir noe tekniske utfordringer så tror jeg det kommer til å ta helt av særlig online.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...