Gå til innhold

Tråden for backere av Elite: Dangerous


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satser på mus og tastatur i første omgang. Ser ut til at det er rikelig med innstillingsmuligheter.

 

Så får vi se hvor lenge det varer før jeg kryper til korset. Gleder meg uansett til å komme hjem fra ferie og sette i gang.

 

Jeg foretrekker ofte mus i mange tilfeller hvor andre foretrekker kontroller eller hva det skal være, så jeg tenker det skal gå fint - det skal i alle fall prøves grundig ut. Jeg greier meg i alle fall fint som pilot i spill som ArmA 3 og Planetside 2, selv om de sikkert er ganske så forskjellig.

Lenke til kommentar

Jeg tror hovedproblemet man møter er behovet for å holde styr på og gjøre flere ting samtidig. Særlig i kamp er utfordringen at man gjerne skal switche kraft mellom skjold, våpen og motor (dette gjør jeg med høyre tommel samtidig som jeg styrer pitch/roll), i tillegg til å justere throttle (venstre hånd på throttle), samt evt. yaw (pedaler) og vertikal/horisontal thrusters (venstre pekefinger).

 

Når det er sagt, så henger jeg på andre forum med folk som mener at dette går som fot i hose med mus og fjøl.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å finne noe å gjøre i spillet...

Bulletin boards gir en eller annen mission i ny og ne, men f.eks den jeg fikk idag er av typen "kill 4 traders". Jaha, hvor finner jeg disse traders da? Jeg har saumfart de to systemene som missionen sier de skal være i, uten å finne noe som helst. Jeg er super n00b og har sålangt funnet en mission som jeg har kunnet fullføre. Noen som kan forklare litt nærmere om hva man gjør i spillet? D er særdeles lite nybegynnervennlig må jeg si. Og spillet virker veldig tomt og til og med litt "kjedelig". Og det er synd, for jeg har lett lenge etter et spill ala Tie Fighter, i et åpent og stort univers..

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å finne noe å gjøre i spillet...

Jeg er også ganske fersk i spillet, men liker at ingen dytter meg i noe retning. Men har sett litt på streamere og det virker som det er en liten kneik man må over i starten for å få med seg alt av info som scanneren viser. Jeg brukte veeeldig lang tid på å komme frem til startstasjonen hvor jeg fikk mitt første oppdrag i går. Sikkert en innstilling på det også, men digg å se alle pingene på scanneren fly forbi når jeg var i "supercruise" på vei bort dit. Liker det jeg har sett så langt. skal prøve å få tjent en slant i kveld også. Tror nok det blir en update som gjør det litt lettere å "finne" andre spillere og fly med dem i nær fremtid. Bruk youtube for tips og triks i starten, masser av info man kan ta til seg der.

Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat spilt E:D med Oculus Rift i et par timer og det er helt klart det som blir den ultimate opplevelsen :wee: Dogfighting blir så mye bedre når du kan snu deg etter målet slik at du ikke mister det av synet bare fordi det beveger seg litt til siden eller over deg.

Første gang jeg prøvde E:D tok det meg litt tid før jeg ble vant til hvordan scanneren presenterer informasjon, men det er er veldig logisk når man ser det i 3D. Du ser hva som er over og under deg uten å måte tolke det basert på søylene. Det ser virkelig ut som et lite hologram av det som er rundt deg :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å finne noe å gjøre i spillet...

Bulletin boards gir en eller annen mission i ny og ne, men f.eks den jeg fikk idag er av typen "kill 4 traders". Jaha, hvor finner jeg disse traders da? Jeg har saumfart de to systemene som missionen sier de skal være i, uten å finne noe som helst. Jeg er super n00b og har sålangt funnet en mission som jeg har kunnet fullføre. Noen som kan forklare litt nærmere om hva man gjør i spillet? D er særdeles lite nybegynnervennlig må jeg si. Og spillet virker veldig tomt og til og med litt "kjedelig". Og det er synd, for jeg har lett lenge etter et spill ala Tie Fighter, i et åpent og stort univers..

Når du får den typen missions, så gå til systemene som er nevnt, og let etter Unitentified Signal Sources. Du må kanskje lete på flere, men til slutt spawner mission greiene der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Bumper denne tråden da jeg forleden dag satt meg ned for å drive med litt utforskning og kom over mitt første sorte hull:
 
QJC0aHc.png

Fløy med normale thrustere helt inntil det (25km) da fikk jeg en advarsel om at jeg var for nærme objektet og kunne ikke fly nærmere (avstanden ble 25 km konstant). Var jo litt merkelig siden jeg tydeligvis beveget meg i forhold til omgivelsene ellers, så jeg dyttet i realiteten det sorte hullet foran meg  :glare:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Singularity, vøtt'... Finnes ikke tid og rom i sorte hull, ikke godt å si hvordan de oppfører seg nær handelses horisonten (event horizon).

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg lurer bare på hvor mye et sort hull hadde gått for på det sorte markedet, hvis jeg hadde fått dyttet den helt til en romstasjon? Jeg kunne godt trengt en liten singularitet i lommeboka mi. Å fly rundt og scanne diverse solsystemer er ikke så profitabelt som jeg først antok. Men det er et fint avbrekk fra tradingen

Lenke til kommentar

Jeg lurer bare på hvor mye et sort hull hadde gått for på det sorte markedet, hvis jeg hadde fått dyttet den helt til en romstasjon? Jeg kunne godt trengt en liten singularitet i lommeboka mi. Å fly rundt og scanne diverse solsystemer er ikke så profitabelt som jeg først antok. Men det er et fint avbrekk fra tradingen

 

Suger litt når du må fly tilbake bare.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

Jeg lurer bare på hvor mye et sort hull hadde gått for på det sorte markedet, hvis jeg hadde fått dyttet den helt til en romstasjon? Jeg kunne godt trengt en liten singularitet i lommeboka mi. Å fly rundt og scanne diverse solsystemer er ikke så profitabelt som jeg først antok. Men det er et fint avbrekk fra tradingen

 

Suger litt når du må fly tilbake bare.

 

Er halveis på vei mot midten av galaksen nå, turen tilbake tror jeg at jeg må dele opp i flere "sessions" :/

Lenke til kommentar

Og ingen plan for å gi eksisterende kunder/backere nøkler enda... amatørmessig.

 

Ikke helt sant.

 

quote_icon.png Originally Posted by Michael Brookes viewpost-right.png
We haven't removed any option - as for providing steam keys for people who already own the game we'll look into it and go from there.

Michael

Lenke til kommentar

 

Og ingen plan for å gi eksisterende kunder/backere nøkler enda... amatørmessig.

 

Ikke helt sant.

 

quote_icon.png Originally Posted by Michael Brookes viewpost-right.png
We haven't removed any option - as for providing steam keys for people who already own the game we'll look into it and go from there.

Michael

 

 

"ikke helt sant"?

 

Hva er forskjellen på "we'll look into it" og det å ikke ha klar en plan for å gi nøkler til eksisterende backere?

Lenke til kommentar

 

 

Og ingen plan for å gi eksisterende kunder/backere nøkler enda... amatørmessig.

 

Ikke helt sant.

 

quote_icon.png Originally Posted by Michael Brookes viewpost-right.png
We haven't removed any option - as for providing steam keys for people who already own the game we'll look into it and go from there.

Michael

 

 

"ikke helt sant"?

 

Hva er forskjellen på "we'll look into it" og det å ikke ha klar en plan for å gi nøkler til eksisterende backere?

 

 

De har planer om å se på saken?

 

smug.jpg

 

Redigert: relevant info

 

 

This type of situation has happened in the past with games that have been added to Steam after the initial launch of the game. There is no limitation from a technical standpoint, this is purely a business negotiation/legal-level discussion between Valve and Frontier. It would most likely require Frontier to share their database of activated product keys with Valve so Valve can use it to properly authenticate existing customers when they go to activate their product key on Steam.

The most recent example that comes to my mind is when SCS Software got Euro Truck Simulator 2 greenlit on Steam. SCS made the necessary arrangements/negotiations/ritual sacrifices to Lord Gaben to allow existing owners of ETS2 the ability to activate their copy on Steam using their original product keys. There was no issuing of secondary keys for use specifically on Steam, so this talk of Frontier having to issue secondary keys to existing customers that could potentially be misused is pure FUD.

I purchased ETS2 originally from Amazon, and was able to activate it on Steam using the same key issued to me at the time of purchase once the game became available on Steam.

Here's proof from SCS for those that need it: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=11&t=165173[1]

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...