Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er noen av telefonen hvor det er god støtte for ROMs? Softwaren som følger med disse telefonene er vel som regel fulle av bloat ware. Kunne tenkt meg en med god hardware, maks 6" ig som lar meg legge inn en custom rom, mens mulig lik Google Pixel.

Er bare å spytte litt ekstra i en Oneplus. Clean Android bare bedre.

Lenke til kommentar

Men de er så store?

Er litt store ja, men de nyere modellene er vel litt smalere så føles ikke så stor ut, også er det veldig lite ramme.

 

OxygenOS er så raskt og fantastisk at det et verdt det.

 

Men du får nok helt sikkert installert LinageOS på Xiaomi sine telefonet f.eks, men kan kanske bli litt krøll med bank apper og slikt som krever så mye sikkerhet i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ikke så mye liv i denne tråden for tiden gitt..

Men jeg fikk meg nettop en ny kinatelefon så kan jo nevne litt om den. Det er en Umidigi Power 3, kjøpt fra bangood.com for 1341 kronasjer.

Batteriet er gedigent (6150mAh) og skjermen er veldig bra. God innsynsvinkel og god oppløsning.

Hovedkamera er helt OK, og vidvinkel og makro fungerer faktisk, men 48MP modusen er "fake" da den bare tar 12MP bildet og forstørrer. Lyden er helt "OK" men veldig tynn lyd i forhold til min Oneplus 6T.

Helio P60, 4GB ram og 64GB lagring er veldig kurrant til prisen.  Scorer ca 170 tusen i Antutu som er meget innafor på en billig kintatelefon.

Ellers veldig rask og god telefon med stock android 10 som jeg fint kunne brukt som en daily driver.

Følger med en case i veldig god kvalitet, og en USB C - USB C kabel for å bruke telefonen som powerbank til andre telefoner, og en 18W hurtiglader (Apple leverer vel fortsatt 5W med sine iPhones?)

https://www.banggood.com/UMIDIGI-Power-3-Global-Bands-6_53-inch-FHD-Fullview-Display-Android-10-6150mAh-NFC-48MP-AI-Quad-Cameras-4GB-RAM-64GB-ROM-Helio-P60-Octa-Core-2GHz-4G-Smartphone-p-1610663.html?rmmds=myorder&ID=61349876284136&cur_warehouse=HK

RZx2pOL.jpg

Alt i alt utrolig imponert, og den virker i grunn veldig overkill til å bare brukes som skjerm i bilen..

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 21.2.2020 den 19.56):

Ikke så mye liv i denne tråden for tiden gitt..

Men jeg fikk meg nettop en ny kinatelefon så kan jo nevne litt om den. Det er en Umidigi Power 3, kjøpt fra bangood.com for 1341 kronasjer.

Batteriet er gedigent (6150mAh) og skjermen er veldig bra. God innsynsvinkel og god oppløsning.

Hovedkamera er helt OK, og vidvinkel og makro fungerer faktisk, men 48MP modusen er "fake" da den bare tar 12MP bildet og forstørrer. Lyden er helt "OK" men veldig tynn lyd i forhold til min Oneplus 6T.

Helio P60, 4GB ram og 64GB lagring er veldig kurrant til prisen.  Scorer ca 170 tusen i Antutu som er meget innafor på en billig kintatelefon.

Ellers veldig rask og god telefon med stock android 10 som jeg fint kunne brukt som en daily driver.

Følger med en case i veldig god kvalitet, og en USB C - USB C kabel for å bruke telefonen som powerbank til andre telefoner, og en 18W hurtiglader (Apple leverer vel fortsatt 5W med sine iPhones?)

https://www.banggood.com/UMIDIGI-Power-3-Global-Bands-6_53-inch-FHD-Fullview-Display-Android-10-6150mAh-NFC-48MP-AI-Quad-Cameras-4GB-RAM-64GB-ROM-Helio-P60-Octa-Core-2GHz-4G-Smartphone-p-1610663.html?rmmds=myorder&ID=61349876284136&cur_warehouse=HK

RZx2pOL.jpg

Alt i alt utrolig imponert, og den virker i grunn veldig overkill til å bare brukes som skjerm i bilen..

Har selv hatt en Umidigi telefon og telefonen var forsåvidt helt grei, men totalt sett så var den vel egentlig ganske crap når alt kom til alt, nevner da dårlig støtte (Lite utvikling i software blant annet) Random crash, oppførte seg ellers rart til tider også, nå er jo dette en par år siden så kan jo hende de har komt seg, men det sto også myye på forumet deres om diverse bugs osv...

Men bra du er fornøyd da :) 

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Dragonlove said:

Har selv hatt en Umidigi telefon og telefonen var forsåvidt helt grei, men totalt sett så var den vel egentlig ganske crap når alt kom til alt, nevner da dårlig støtte (Lite utvikling i software blant annet) Random crash, oppførte seg ellers rart til tider også, nå er jo dette en par år siden så kan jo hende de har komt seg, men det sto også myye på forumet deres om diverse bugs osv...

Men bra du er fornøyd da :) 

Ja forventer ikke så veldig mye oppfølgning på denne, men hittil har den vært dønn stabil for mitt bruk.

Telefonen har Android 10 og fikk faktisk en OTA her om dagen med noe bugfix (men det er kansje første og siste update? )

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
3 minutes ago, frohmage said:

Nei, til din bruk må den jo være konge, så lenge den er stabil. Ser forresten helt konge ut med selvmekka (?) stand i bilen! ?

Ja en 3dprinta holder jeg ordnet meg.

Tesla er litt beskjedne på informasjon jeg føler er viktig (som batteri og motor temperatur) og enkleste for å hente den informasjonen er via en Android app. Så da ble det en ekstra skjerm i bilen.

Og med Tasker så fyres appen opp automatisk hver gang jeg "slår på" bilen.

Og skjermen er mye bedre en forventet. Er overasket over at det faktisk er hull i skjermen til kamera og for prisen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...