Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer etter Windows 8.1


Anbefalte innlegg

Etter at jeg oppdaterte Windows 8 til windows 8.1 så har jeg mistet virusprogramet, det var Avast antivirus free hvis jeg ikke husker feil. Også har hatt jeg problemer med lyd på pc'en min. Jeg har lyd, men den er lav, noe den ikke var før Windows 8.1. Jeg finner heller ikke lenger realtek noe jeg hadde før.

 

Også etter jeg oppdaterte så er mange av valgene jeg hadde under lydkonfigurering borte, hvor jeg kunne justere forskjellige ting. Det meste ligger i linken under. Jeg har det samme headsettet som før oppdateringen og det skal ikke være noe galt med det. Headsettet er Tactic 3D Alpha

 

Acer Aspire V5-551G er pc'en jeg har. PS: jeg er ikke datageni så det kan hende jeg ikke forstår alt hvis noen svarer!

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/get-high-definition-sound-and-music-from-your-computer

 

Hvis det kommer svar så takker jeg på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har Avast på Windows 8 kan du bare avinstallere det med en gang.

 

Win 8 kommer med innebygd antivirus, har du flere vil det fort by på mer problemer enn det løser, kan nesten gi deg en garanti på det ;)

 

Ang. det med lydkonfigurering, dette kan være fordi de har endret programmet, brukte du et 3. parts program til å justere på lyd, eller bare den innebygde windowsfunksjonen?

Lenke til kommentar

Hvis du har Avast på Windows 8 kan du bare avinstallere det med en gang.

 

Win 8 kommer med innebygd antivirus, har du flere vil det fort by på mer problemer enn det løser, kan nesten gi deg en garanti på det ;)

 

Ang. det med lydkonfigurering, dette kan være fordi de har endret programmet, brukte du et 3. parts program til å justere på lyd, eller bare den innebygde windowsfunksjonen?

Jeg brukte vanlig windowsfunksjoner, men etter windows 8.1 ble de funksjonene borte, husker ikke alle som var der, men det var virtuel surround, bass og en god del andre, men de finner jeg ikke igjen lenger.

 

Det var også noe som jeg hadde på lydinnstillinger som jeg ikke lenger finner igjen det var et slags lydprogram med Equaliser og forskjellige instillinger. Det kan hende det var 3. part programmer, men hvis jeg husker riktig fulgte det med på pc'en da jeg fikk den.

Jeg brukte vanlig windowsfunksjoner, men etter windows 8.1 ble de funksjonene borte, husker ikke alle som var der, men det var virtuel surround, bass og en god del andre, men de finner jeg ikke igjen lenger.

 

Det var også noe som jeg hadde på lydinnstillinger som jeg ikke lenger finner igjen det var et slags lydprogram med Equaliser og forskjellige instillinger. Det kan hende det var 3. part programmer, men hvis jeg husker riktig fulgte det med på pc'en da jeg fikk den.

Takker for svar om virusprogrammet :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om lyd 8.1:

 

Høgreklikk Windows-ruta nede i venstre hjørne på skrivebordet: Velg kontrollpanel.

På kontrollpanel kan du velge Lyd eller Relatek.

 

 

(Oppe i hjørne på kontrollpanelet er valg: Vis etter: Velg store ikoner.(lettere å finne frem))

Det er ingen alternativer for Realtek på min nå :\ men det var det før jeg starta windows 8.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...