Gå til innhold

De viktigste spillene fra dagens konsollgenerasjon


Anbefalte innlegg

ja,bayonetta er definitivt det beste innen sjangern har og tilby når det gjelder combos.

Eneste grunnen at de spilla er på lista er på grunn av hvor populære de er. Det vil si at gamer sett de beste etter hvor mange som er solgt.

Jeg er ganske sikker på at lista hadde sett helt annerledes ut dersom vi skulle tatt hensyn til salgstall i vurderingen vår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes The Witcher fortjener en plass. Var det spillet som for alvor satte "verden er ikke sort/hvitt"-tankegangen på kartet. Mass Effect kunne godt vært kuttet ut etter min mening, synes det spillet er middelmådig, hvor karaktergalleri er det eneste jeg ser på som en "reedeming quality" (men tissen til BioWare har jo blitt runka sår siden de slapp ME, så er kanskje bare jeg som er sær)

Og Oblivion > Skyrim ift kriteriene på denne listen. Skyrim er et bedre spill, men det er jo strengt tatt bare Oblivion 2.0.

Endret av Error
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ganske utrolig at folk seriøst sier at spill "mangler" i listen. Aner dere hvor mange viktige spill som kunne blitt lagt til listen da? Tydeligvis. :p Men da måtte jo Gamer lage en bok, ikke en artikkel. :p

Jeg ville forhåndsbestilt:)

Lenke til kommentar

 

 

Savner en Battlefield 1942/2 her

Begge de to spillene kom før dagens konsollgenerasjon startet (desember 2005). Utgangspunktet for artikkelen er spill som ble lansert i samme periode som dagens konsollepoke.

Hvis vi skal flisespikke litt, så er det vel et par spill her som har null forbindelse med selve konsollene. Tenker da spesielt league of legends. Ellers en fin liste :)

Lenke til kommentar

Hvis vi skal flisespikke litt, så er det vel et par spill her som har null forbindelse med selve konsollene. Tenker da spesielt league of legends. Ellers en fin liste :)

Det stemmer. Listen er ikke ment å handle om kun konsollspill, men spill lansert i samme periode som dagens konsollepoke. En markering av den generasjonen som nå avsluttes.

Lenke til kommentar

Nå er det ingen som har sagt at dette er en liste over de beste spillene fra denne generasjonen - utfra en del av postene over virker det som om mange blander kortene. Et spill kan være helt perfekt uten å utgjøre et vannskille av noe som helst slag.

 

 

Nei, nei, og ja. Men som med Halo 3 så har ikke den siste utgivelsen i en serie som hadde sine glansdager på GameCube noe å gjøre på en liste over viktige spill fra denne generasjon.

Spartapus: CoD4 fikk definere retningen til en av de mest populære spillsjangrene i nesten et tiår framover. Det må sies å kvalifisere som viktig. Jamfør også det jeg skrev over om Gears of War. Kvalitet er, som du sier, ikke synonymt med "viktighet". Uncharted er viktig fordi det representerer en tilpasning av Tomb Raider/Action-Adventure-formelen til et publikum som synes det er for vanskelig å gjennomføre plattformingsekvenser manuelt. Det er ganske talende når Tomb Raider-rebooten henter nesten hele mekanikken fra Uncharted.

Wii Sports er viktig fordi det symboliserer Wii-farsotten og er et spill med nesten 100% attach rate blant Wii-eiere. Et av få spill til en gammeldags hjemmekonsoll som nesten alle i dag har spilt eller hørt om.

Fremdeles usikker på hva jeg synes burde være på listen av Oblivion og Skyrim.

 

Ok, disse argumentene er ikke helt tapt bak en stol, men samtidig synes jeg vi senker terskelen ganske mye når en liten justering på en allerede veletablert sjanger er tilstrekkelig for å kvalifisere. Samtidig må man bare innrømme at det siste tiåret ikke har vært de store nyvinningenes tid, og da er man kanskje nødt til å gjøre nettopp det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En haug med album fra Rihanna og Justin Bieber, pluss en eller to fra Coldplay. *gjesp* Joda, viktige de.

 

Hva mener du burde stått på listen da? Du nevner Guitar Hero, men det ble ikke tatt med fordi det var en del av PS2/Xbox/Gamecube-generasjonen. Rock Band fikk ikke mange nok stemmer til å bli med i kåringen.

 

Du har tydeligvis en spillsmak som skiller seg fra den gjengse smak hos Gamer-redaksjonen, så hvorfor ikke komme med noen flere eksempler på hva du mener er viktige spill? Kanskje det kan bidra til å utvide våre personlige spillhorisonter? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vet at spillindustrien er blitt kjedelig piss når spill som Gears of War, Uncharted, Angry Birds, Bioshock og Assassin's Creed blitt omtalt som "viktige". Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Du må gjerne nevne Angry Birds som en trist utvikling, men Bioshock, Uncharted og Assassin's Creed er jo meget bra spill(har ikke spilt GeoW). Den stemningen de har klart å lage i disse spillene er helt enorm.
Lenke til kommentar

Og igjen er det ikke hvor godt man liker spillene som er poenget, men hvilken betydning de har hatt for mediet. Jeg gir fullstendig beng i Angry Birds, men det er spillet som kanskje har bidratt mest til å gjøre mobilen til en viktig spillplattform. Jeg liker Assassin's Creed 2 mye bedre enn eneren, men det var eneren som etablerte gameplay-modellen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...