Gå til innhold

Vi må ta vare på hverandre I Norge


Anbefalte innlegg

I et Land som Norge hvor liksom alt er så flott og godt så glemmer vi alle hverdags tragediene som skjer rundt oss. Hvordan skal et menneske kunne få hjelp når en står der ensom i en dyp tragedie og ser ingen løsning på problemene?

NAV er ikke der for alle de som trenger dem. Noen sjeler løser dette på facebook mens andre som er venne eller familieløs i det ekte liv av en eller grunn, ikke finner noen som helst løsning på sine økonomiske problemer.

Det er så mange i Norge som mangler så alt for mye av det som er forventet for at du skal ha for å en akseptabel sosial status blant dine medborgere.

Det er mange i vårt land som tjener mye penger og bruker de på ting som de ikke trenger.

Det er noe som heter seg at du skal ikke låne eller gi ut mer penger enn hva du tåler å tape.

Så hvordan kan du være til hjelp eller motta hjelp fra anonyme mennesker i Norge?

Jeg har sett for meg ei nettside hvor mennesker kan spørre om hjelp enten økonomisk eller materielt.
En forutsetning for at en sånn side skal fungere er en Kredittvurdering må bli foretatt.
Det er jo ingen som ønsker å donere penger eller gjenstander til noen som ikke har behov eller fortjener det.

Det som er nødvendig her er et kredittvurderings selskap som er villig til å jobbe gratis ved å grønnlyse eller rødlyse mennesker som har behov for å få hjelp.Dette vil være en litt omvendt kredittvuredring, men det er til nytte for de som ønsker å være til hjelp.
Det vil si at de som ønsker eller har behov for hjelp er lettere å finne.
Ønsker du å søke om eller tilby hjelp på denne nettsiden så må du oppgi personalia i sin helhet for bekrefte hvem du er. Dette vil være en stor bøyg for mange, men det vil skille ut de som virkelig ønsker eller har behov for et lite eller stort tilskudd i sin livskvalitet fra andre. Og at de som tilbyr hjelp virkelig mener det!

Utfordringen som jeg ser det er hvordan personvernet her skal beskyttes. For jeg ser ikke for meg at noen med sitt fulle navn og adresse er villig å stå fram såfremt det ikke er ønskelig.

Alt dette må sikres på en trygg og forsvarlig måte for alle parter.
Det er veldig mange utfordringer på ei slik nettside som må løses,men tror dere at en nettside som dette kan fungere og være til hjelp for mennesker i Norge som trenger ei utstrakt hånd i en vanskelig livssituasjon?

Jeg har en ide til hvordan en sånn side skal se ut og hvordan den skal finansieres. Men det krever ganske mye fra veldig mange for at det skal bli til en virkelighet. Dette må bli en velvillighet og veldedighet på et nivå fra alle som bidrar på en måte som Norge aldri før har sett.

Der staten og forsikrings selskapene svikter der skal vi hjelpe! Jeg vil se at terskelen for å be om hjelp her skal være så lav at ingen føler seg som en byrde!
Norge har mange borgere som sliter og ikke ønsker å være en belastning for samfunnet. Det er de jeg håper vil benytte seg av denne nettsiden.

Vurderinger og innspill på dette er veldig velkomment.



Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...