Gå til innhold

NFF - Norges Fotball Fiende!


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Vet ikke om noen av dere fikk med dere NFF sin egen kick-off i dag for Tippeligaen?

Avspark 2014.

 

Der hadde de laget en promo for den nye sesonge som ble vist 3 ganger tror jeg.

I denne promoen ble det brukt bilder fra 100 års kampen til Vålerenga.

BjgYg7jIAAA1ONr.jpg

 

Her er ett screenshot. Denne fyringen ga NFF Vålerenga 80.000,- i bot for.

Mens de bruker det for å promotere Tippeligaen....

Snakk om dobbeltmoral!

 

Litt merkelig at de velger dette også, siden du helt tydelig ser Isko Boys banneret...

Endret av PatSharpX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enhver leder i ett privat selskap som hadde leverer så dårlige tall som Yngve har gjort de siste årene ville fått sparken.

Yngve selv velger å skylde på klubbene for det han ødelegger.

 

- Fotballen har sovet i timen.

 

Klubbene har vært for opptatte av å bruke pengene på det sportslige. De har bare tenkt på det og ikke på å utvikle helhetsproduktet. - Don Hallén

Lenke til kommentar

Reagerte selv på den saken. Synes han tar litt lite selvkritikk på hva NFF har gjort. F.eks så tror jeg at engasjementet rundt landslaget smitter over på klubblagene, og der har NFF så og si alt ansvar.

 

Norsk fotball kommer til å stå på stedet hvil helt til Hallen går av, ikke nødvendigvis fordi at Hallen er den verste fyren vi kan ha (men la det være sagt, jeg synes han er forferdelig), men fordi hele NFF-systemet må endres. Se på hvem som sitter på det faglige ansvar, Semb og Høgmo har begge vært toppidrettssjef og landslagsstrener og Drillo har vært med i to perioder. Det er stolleken der de bytter på roller, og det er idiotisk å tro på en ordentlig endring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Enhver leder i ett privat selskap som hadde leverer så dårlige tall som Yngve har gjort de siste årene ville fått sparken.

Yngve selv velger å skylde på klubbene for det han ødelegger.

 

- Fotballen har sovet i timen.

 

Klubbene har vært for opptatte av å bruke pengene på det sportslige. De har bare tenkt på det og ikke på å utvikle helhetsproduktet. - Don Hallén

 

Hvordan er det mulig å si noe slikt. Om man ikke satser på det sportslige er den vel ingen som vil sponse deg til slutt. Da snakker vi krise.

Hovedfokus til klubbene bør være det sportslig, ikke alt mulig annet dill og dall som spiser opp budsjett. Sportslig fremgang/utvikling gir økt interesse, økt interesse gir mer sponsorpenger.

Lenke til kommentar

Nja.

 

Kommer jo ann på hva man mener er det sportslige. For eksempel så er det greit å kritisere hvis klubbene bare bruker penger på spillerkjøp og lønninger (husk at jeg mener Hallen og co også har en rolle i dette, men isolert sett synes jeg det er greit å kritisere bare fokus på det sportslig), mens "ingen" ressurser går til treningsanlegg, egen stadion eller ungdomssatsing osv.

 

De tre tingene er jo også sportslige ting, og noe av det er etter min mening enormt viktig for klubbene. Og ikke bare for at de resultatmessig skal være med, men også for identitet.

 

Ta Vålerenga for eksempel. Klubben hadde vært veldig tjent med å unngå kjøpet av "sett inn random spiss som har floppa de siste 5 årene og som kosta 5 + millioner" og heller bygget et ordentlig treningsanlegg slik at de faktisk har grønt gress å trene på. Og for å ikke snakke om hvor stort løft Vålerenga hadde fått hvis de hadde hatt en egen bane å spille på. Både økonomisk og med tanke på identitet. Og da hadde sponsorer vært mer villig også.

 

Men enig i at det å fokusere på helt andre ting som mulig Hallen mener med "helhetsproduktet" er feil. Rimibowl, Kisscam, Wifi, justin bieber-billetter, konserter osv er ting som ikke får flere på kamp. Norsk fotball vil aldri bli bedre enn de store ligaene i kvalitet på spillet og så lett som det er få sett de ligaene på TV og i utlandet må man fokusere på det helt elementære tror jeg. Og det blir lokal tilhørighet, stolthet rundt lag/by osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Snippet fra TL-tråden:

 

Nye kamper berammet.

Etter runde 14 har Vålerenga hatt 50% mandagskamper! Mandagskampene de sa skulle utfases...

Vålerenga - Rosenborg er også satt opp samme dag som VM finalen!!

 

Syns det er så trist at NFF, C-More og TV2 gjør alt de kan for at jeg ikke skal komme meg på kamp...

 

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Toppfotball/tippeligaen/2014/TV-kamper-Tippeligaen-runde-14-16/

Lenke til kommentar

At det er samme dag som VM-finalen er egentlig ikke så dumt, kunne vært en fin oppladning til kampen hvis den hadde vært 14/16.00, men å sette den til 18.00 slik at den er ferdig 1 time før kampen starter er ufattelig. Folk er ikke hjemme før halv 9ish hvis man bor relativt greit til...

 

Ikke bare går man glipp 99% av alle nøytrale som vil se en fotballkamp, men går glipp av en haug med halveis fans som hadde kommet og man mister også garantert flere som hadde kommet ellers.

 

Lurer på hva de har tenkt på. Her gjelder det bare å mase til dem på twitter/facebook og prøve å få noen i media til å ta det opp. TV2 hadde sikkert vært keen siden det går utover Cmore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...