Gå til innhold

Kommentar: – Apple er som Nord-Korea


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple er Nord-Korea pga øko-systemet Apple i seg selv. Når de har fanget en kunde med Air f.eks, da er det ikke lenge før personen må ha noe annet Apple-produkt igjen, f.eks iPod eller iPhone osv.

 

Det er sikkert ikke umulig å bruke andre ting attmed Apple produkter, men det er definitivt enklest å bruke Apple attmed Apple.

 

"An Apple a day keeps the doctor away".

 

Apple var fristende før mtp jeg driver med foto og bildebehandling. Det var liksom bygd bra rundt det kreative samfunnet, mens Windows har blitt mer og mer workstation-unfriendly med Win8 i bakhodet. Siste årene har Apple mistet fokuset helt og kun snellet inn kunder for å mette øko-systemet på bekostning av kvalitet og andre ting. Tilogmed hardwaren de putter inn i de flotte overprisede Mac'ene er langt værre enn hva du får på et standard ASUS hovedkort eller i enkelte laptoper.

 

Nå ser det ut som Win8-modellen har komt for å bli, desværre. Win7 var langt bedre på workstation-oppgaver enn hva Win8 prøver å oppnå engang. Når jeg skal velge hardware og OS neste gang så sitter jeg i et dilemma. Skal jeg handle overprisede MACer med dårlig hardware og bra os? Skal jeg bygge selv med kvalitetshardware å bruke et rass-os? Kan bare håpe på at Adobe tar til fornuften å lanserer CC for linux.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple er Nord-Korea pga øko-systemet Apple i seg selv. Når de har fanget en kunde med Air f.eks, da er det ikke lenge før personen må ha noe annet Apple-produkt igjen, f.eks iPod eller iPhone osv.

 

Det er sikkert ikke umulig å bruke andre ting attmed Apple produkter, men det er definitivt enklest å bruke Apple attmed Apple.

 

"An Apple a day keeps the doctor away".

 

Apple var fristende før mtp jeg driver med foto og bildebehandling. Det var liksom bygd bra rundt det kreative samfunnet, mens Windows har blitt mer og mer workstation-unfriendly med Win8 i bakhodet. Siste årene har Apple mistet fokuset helt og kun snellet inn kunder for å mette øko-systemet på bekostning av kvalitet og andre ting. Tilogmed hardwaren de putter inn i de flotte overprisede Mac'ene er langt værre enn hva du får på et standard ASUS hovedkort eller i enkelte laptoper.

 

Nå ser det ut som Win8-modellen har komt for å bli, desværre. Win7 var langt bedre på workstation-oppgaver enn hva Win8 prøver å oppnå engang. Når jeg skal velge hardware og OS neste gang så sitter jeg i et dilemma. Skal jeg handle overprisede MACer med dårlig hardware og bra os? Skal jeg bygge selv med kvalitetshardware å bruke et rass-os? Kan bare håpe på at Adobe tar til fornuften å lanserer CC for linux.

 

Du vet at du kan installere Start8 eller lignende, for at Windows 8 blir nesten helt likt Windows 7?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Apple er Nord-Korea pga øko-systemet Apple i seg selv. Når de har fanget en kunde med Air f.eks, da er det ikke lenge før personen må ha noe annet Apple-produkt igjen, f.eks iPod eller iPhone osv.

 

Det er sikkert ikke umulig å bruke andre ting attmed Apple produkter, men det er definitivt enklest å bruke Apple attmed Apple.

 

"An Apple a day keeps the doctor away".

 

Apple var fristende før mtp jeg driver med foto og bildebehandling. Det var liksom bygd bra rundt det kreative samfunnet, mens Windows har blitt mer og mer workstation-unfriendly med Win8 i bakhodet. Siste årene har Apple mistet fokuset helt og kun snellet inn kunder for å mette øko-systemet på bekostning av kvalitet og andre ting. Tilogmed hardwaren de putter inn i de flotte overprisede Mac'ene er langt værre enn hva du får på et standard ASUS hovedkort eller i enkelte laptoper.

 

Nå ser det ut som Win8-modellen har komt for å bli, desværre. Win7 var langt bedre på workstation-oppgaver enn hva Win8 prøver å oppnå engang. Når jeg skal velge hardware og OS neste gang så sitter jeg i et dilemma. Skal jeg handle overprisede MACer med dårlig hardware og bra os? Skal jeg bygge selv med kvalitetshardware å bruke et rass-os? Kan bare håpe på at Adobe tar til fornuften å lanserer CC for linux.

 

Du vet at du kan installere Start8 eller lignende, for at Windows 8 blir nesten helt likt Windows 7?

Du vet at Win8 er et skall med 2 grensesnitt? Skal jeg dra opp hele listen med forskjeller? Det er ikke rent få. Er ingen hemmlighet at Win8 var bygd mer for nettbrett og touch enn arbeidsstasjon.

Lenke til kommentar

@iStalkPhoto; Windows 8.1 gjør alt Windows 7 gjør, minst like bra, tar kanskje noen timer å lære seg ny shortcuts, men så er det rett frem. Og du kan jo alltids bruke GNU/Linux på selvbygd maskin om du hater både Mac og Windows 8.1.

 

Jeg vet ikke hva du bruker pc til, men da jeg prøvde Win8 med mine programmer og arbeidsvaner så syns jeg det var noe dritt. Min pc er en arbeidsstasjon, ikke en pc til å surfe med eller å nødvendigvis til å spille med. Kun grafisk arbeid, web arbeid osv.

Lenke til kommentar

@iStalkPhoto; Windows 8.1 gjør alt Windows 7 gjør, minst like bra, tar kanskje noen timer å lære seg ny shortcuts, men så er det rett frem. Og du kan jo alltids bruke GNU/Linux på selvbygd maskin om du hater både Mac og Windows 8.1.

 

Dessuten, om du ikke las kommentaren min helt ned.. Jeg kunne gjerne gått over til linux på arbeidsstasjonen, jeg har det på halvparten av mine ordinære pcer her. Problemet er å få Adobe-programmer til å virke "native" i linux uten Wine eller andre halvhjertede løsninger.

Lenke til kommentar

Apple er Nord-Korea pga øko-systemet Apple i seg selv. Når de har fanget en kunde med Air f.eks, da er det ikke lenge før personen må ha noe annet Apple-produkt igjen, f.eks iPod eller iPhone osv.

 

Det er sikkert ikke umulig å bruke andre ting attmed Apple produkter, men det er definitivt enklest å bruke Apple attmed Apple.

 

"An Apple a day keeps the doctor away".

 

Apple var fristende før mtp jeg driver med foto og bildebehandling. Det var liksom bygd bra rundt det kreative samfunnet, mens Windows har blitt mer og mer workstation-unfriendly med Win8 i bakhodet. Siste årene har Apple mistet fokuset helt og kun snellet inn kunder for å mette øko-systemet på bekostning av kvalitet og andre ting. Tilogmed hardwaren de putter inn i de flotte overprisede Mac'ene er langt værre enn hva du får på et standard ASUS hovedkort eller i enkelte laptoper.

 

Nå ser det ut som Win8-modellen har komt for å bli, desværre. Win7 var langt bedre på workstation-oppgaver enn hva Win8 prøver å oppnå engang. Når jeg skal velge hardware og OS neste gang så sitter jeg i et dilemma. Skal jeg handle overprisede MACer med dårlig hardware og bra os? Skal jeg bygge selv med kvalitetshardware å bruke et rass-os? Kan bare håpe på at Adobe tar til fornuften å lanserer CC for linux.

 

Hva med å bygge en mac selv også instalere ios på den? Det virker ikke som om du er så kresen rundt designet, så hiv i samme maskinvare som står i en mac og viola, den kjører ios like bra som en mac gjør det, til halve prisen ca

Lenke til kommentar

"Jeg ønsker meg et Apple som ligner mindre på Nord-Korea og mer på det åpne og transparente samfunnet produktene deres har bidratt til med å skape."

 

Jeg ønsker meg journalister som frastår fra å sammenligne teknologiselskaper med et av verdens værste diktaturer.

 

Legg dog merke til hvordan Apple-hatere vil hoppe på sammenligningen hjertelig, uten å faktisk lese at Hans-Petter ikke faktisk hater på produktene, men syter om at Apple har "donotreply" som mail adresse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Jeg ønsker meg et Apple som ligner mindre på Nord-Korea og mer på det åpne og transparente samfunnet produktene deres har bidratt til med å skape."

 

Jeg ønsker meg journalister som frastår fra å sammenligne teknologiselskaper med et av verdens værste diktaturer.

 

Legg dog merke til hvordan Apple-hatere vil hoppe på sammenligningen hjertelig, uten å faktisk lese at Hans-Petter ikke faktisk hater på produktene, men syter om at Apple har "donotreply" som mail adresse.

 

Hvor er disse apple-haterene du snakker om? Som hopper på sammenlikningen?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det går jo dårligere for de enn det har gjort på lenge, det er du vel enig i?

 

AtW

 

Joda, aksjekursen har falt noe de siste måneder siden. Men nå skal det sies at aksjen til Apple var kunstig høy i mange måneder. Apple har fått god konkurranse de seneste årene, men få truer deres markedsdominans i enkelte deler av verden og deler av brukergruppen. De som kjøper en iPhone 5S, er nok ikke inne på tanken å kjøpe en Galaxy Note 3 og omvendt.

 

Apple har til salt i suppa og fortsetter å få svært gode anmeldelser jevnt over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Joda, aksjekursen har falt noe de siste måneder siden. Men nå skal det sies at aksjen til Apple var kunstig høy i mange måneder. Apple har fått god konkurranse de seneste årene, men få truer deres markedsdominans i enkelte deler av verden og deler av brukergruppen. De som kjøper en iPhone 5S, er nok ikke inne på tanken å kjøpe en Galaxy Note 3 og omvendt.

 

Apple har til salt i suppa og fortsetter å få svært gode anmeldelser jevnt over.

 

Vet nå ikke helt, Apple har tapt mye markedsandeler i det siste, er det noen grunn til å tro det er "vanttette skott", som det virekr som du insinuerer? Samme historien ser man på tabletfronten.

 

De har til salt i suppa ja, men det betyr ikke at utviklingen er positiv. (og selv om den var det, hva så? At det går framover betyr ikke at alt du gjør drar i riktig retning, eller motsatt for den saks skyld)

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Morsomt at denne mannen stadig slipper til med sitt søppel og kamp mot fortrinnsvis to selskaper/produkter

 

1 : Google Plus

2 : Apple

 

De aller fleste vet at denne totalt facebookifiserte mannen ikke er veldig verdt å lytte til.

 

Med overskriften han nå presterer å komme med..så sier det vel den sitt om at nå er "toppen av latterlighet" nådd, selv for en godt trenet "lavmåls-journalist" som denne Hansen!

 

Morsomt, men mest latterlig!

 

#Skjerpning

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

PS Mr Oppdatert.. Det har ALDRI gått så bra for Apple som nå ! De tjener penger så det renner av de, og ingen i samme bransje er engang i nærheten.... easy as that!

 

Ta nå Androidphonen deres og lev med det!

Makan til kritikk da...det går dårlig for de ??? ...kunne tro Apple kom til verden for å tilfredsstile enhver kjellersittende AndroidIOT !

 

#Scary !

Endret av SALHVALER
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...