Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av pc


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg vurderer en oppgradering av pc-en. Dette er så klart mest for å trykke ut litt mer fps i spill.

 

Her komponentene jeg har i dag og lurer på hva jeg burde vurdere å putte litt penger i:

 

Hovedkort: ASUS P7P55D PRO, P55, Socket-1156
Prosessor: Intel Core i5 Quad Processor i5-750
Minne: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9
Skjermkort: MSI Radeon HD 7870 2GB GDDR5
Håper på hjelp...tusen takk :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar.

 

vil ikke oppgradere for mye over 5000 akkurat nå.

 

PSU er Corsair HX 750W PSU

 

Drev å vurderte CPU og hovedkort i første runde så skjermkort litt senere. Men skulle hatt mer RAM, burde jeg da likegodt kjøpe ny eller kjøpe flere av samme type brikker?

 

En slik hovedkort, CPU oppdatering vil kanskje ikke merkes like mye på spill som ny GPU men det er en start?

Lenke til kommentar

Det er godt mulig den CPUen holder en stund til. Jeg ville først og fremst gått for et nytt grafikkort. Å gå for et R9 280X er ikke et vanvittig stort hopp. Jeg ville nok heller gått for R9 290 (merk at vifta bråker en del, men det går an å justere ned max vifte hastighet i driverne).

 

Dersom du da merker at CPUen er for treg, kan du alltids oppgradere den i ettertid. Du trenger muligens en ny strømforsyning, avhenger av hva du har i dag.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har nesten samme oppsett som deg.

 

Jeg gjorde en upgrade for 1 år siden.

Jeg la inn 8 gb RAM: 600 nok

Kjøpte en Noctua cpu vifte og overklokka til 4 ghz. : 550 nok

Kjøpte enda et 7850 kort som nå kjører i CF. og OC til 1000 mhz: 7870 koster: 1600 nok

 

totalt: 2750,-

 

Dette gir meg 57 fps i gjennomsnitt i BF4. Om jeg ikke husker feil er graphics preset satt på high.

 

OC kan være litt krevende, og kanskje ikke være verd prisen i forhold til å kjøpe nytt.

Hva med nytt HK, CPU (i5), og et ekstra hd 7870 kort.

Tror nok det skal holde en stund. koster ca 4500,- Da har du kanskje 500 extra til 4 gb til med minne.

Lenke til kommentar

takker for alle flotte svar.

 

Da tipper jeg det blir GPU og mer ram første omgang.

 

Men er det noe jeg burde tenke på ved innkjøp av ram? kjøpe nytt eller kjøpe flere av de jeg har fra før: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=491282#reviews ?

 

PSU er Corsair HX 750W PSU, dette er vel ikke nødvendig å gjøre noe med?

Endret av bitterzick
Lenke til kommentar

skulle jeg hatt to skjermkort så måtte jeg kanskje vurdert kraftigere PSU også?

 

blir nok 290 :)

 

Men med tanke på fremtidige oppdateringer så er det kanskje ikke dumt å kjøpe to nye på 8gb istede for to til på 4gb? tenker på antall ram slots på hovedkortet.

 

Tips?:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=801554#info

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585022#info

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...