Gå til innhold

FrP snur: Nekter å kjempe mot datalagringsdirektivet


Anbefalte innlegg

Prøvde å gjøre en endring ved å stemme i år, mitt første seriøse valg nå der jeg klarte å se utover horisonten og ta mine valg. Men alle løfter som jeg var for er brutt. En etter en.

 

Dersom FRP ikke klarer å få noe godt ut av sine fire år så boikotter jeg neste stortingsvalg :(

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når først FrP kommer inn i regjering for første gang så klarer de å ruinere det ved å bryte alle løfter de har holdt. Nå kan folk være sikre på at de aldri kommer inn igjen.. Håper virkelig Piratpartiet tar over deres plass, de kjemper iallefall for personvernet.

 

Her er det en god del som ikke skjønner hvordan demokratiet i Norge fungerer. For det første har ikke Frp brutt alle valgløfter, og for det andre har de bare 16% av stemmene. Det betyr at de ikke kan forvente å få gjennom det meste av politikken sin. Likevel vil de ha større innflytelse i regjering enn ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man burde øke sperregrensen til 8-10%. Blir ikke demokrati når småpartiene vipper vektskåla. Man vet jo aldri hvilken politikk man ender opp med grunnet alle disse hestehandlene. Partier ender opp med å fokusere på kjernesakene og ofrer gjerne enkelte prinsippsaker som dette nok en gang er beviset på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fins ikke norske politikere som står støtt når de møter motbør. Angela Merkel og Dilma Rousseff er "the real grand ladies" innen politikk, og jobber i disse dager heroisk for å få FN til å vedta en anti-spionasje lov:

 

http://rt.com/news/germany-brazil-un-spying-resolution-394/

 

Siv Jensen har jeg en viss respekt for som taler, men det overrasker meg ikke at de bare går dit vinden (Høyre) blåser.

 

Erna Solberg på den andre siden har opptrådt ekstremt likegyldig og uvitende i hele spionasje-saken, og hun vil nok aller helst bare fortsette å slikke skosåler med en norsk "forlengelse" av NSA i form av DLD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man burde øke sperregrensen til 8-10%. Blir ikke demokrati når småpartiene vipper vektskåla. Man vet jo aldri hvilken politikk man ender opp med grunnet alle disse hestehandlene. Partier ender opp med å fokusere på kjernesakene og ofrer gjerne enkelte prinsippsaker som dette nok en gang er beviset på.

Men om du gjør det vil det bli mye vanskeligere for småpartier å etablere seg. Er det bare Ola og Kari Nordmann som digger Grandiosa og Kurt Nilsen som skal ha noe særlig inflytelse?

 

Jeg må si at det fryder meg at småpartier i visse tilfeller kan få muligheten til å få gjennom sine kjernesaker i bytte mot å støtte en av blokkene. Men det kan hende at jeg tar det tilbake den dagen Kristent Samlingsparti i allianse med Mulim-demokratene får gjennom noen av sine hjertesaker med å gi støtte til den røde eller blå siden.

 

En interessant debatt er sperregrensen uansett.

Endret av Hertug Fluesopp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nå var akuratt dette punktet som fikk meg til å stemme blåblå men; Fy faen at det er lovlig?? Makan til frekkhet. Her sitter vi å stemmer frem partier som lover ditt og datt og så bryter dem løftene sine? KanDa er jo hele valget basert på løgn og bedrageri?? Ja til gjennvalg??

 

Du har vel strengt tatt bommet litt om du stemte blåblått for dette punktet. Da burde du stemt mer sentrumsorientert, kanskje, da Høyre er den største delen i blåblå regjering. Med flere stemmer mot Venstre, KrF og FrP hadde det vel vært nærmere mulig å faktisk støtte dette punktet.

 

Venstre har nå i hvert fall gått ut med noe slikt som: "Ikke opp til diskusjon igjen? Vi får se!" Så det er vel liten tvil om at dersom det var dette punktet du stemte etter, burde du valgt for eksempel Venstre. Eller Piratpartiet for den saks skyld.

Ooops, mente at det -ikke- var dette punktet som fikk meg til å stemme blåblått :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man burde øke sperregrensen til 8-10%. Blir ikke demokrati når småpartiene vipper vektskåla. Man vet jo aldri hvilken politikk man ender opp med grunnet alle disse hestehandlene. Partier ender opp med å fokusere på kjernesakene og ofrer gjerne enkelte prinsippsaker som dette nok en gang er beviset på.

 

Gjør ikke sperregrensen at tusenvis av mennesker i Norge ikke blir hørt på Stortinget?

Er det ikke slik at sperregrensen gjør at mandater overføres fra de minste og til de største? Og så får partiene støtte etter størrelse, så jo større man er desto mer støtte får man.

Lenke til kommentar

Prøvde å gjøre en endring ved å stemme i år, mitt første seriøse valg nå der jeg klarte å se utover horisonten og ta mine valg. Men alle løfter som jeg var for er brutt. En etter en.

 

Dersom FRP ikke klarer å få noe godt ut av sine fire år så boikotter jeg neste stortingsvalg :(

Du må huske at nåværende budjsettforslag er bare et lett justert rødgrønt budsjett, først neste år vil vi virkelig få se retningen regjeringen tar det. Begge regjeringspartiene har likevel fått gjort spor etter seg, for FrPs del inkl. litt mer veisatsning, lavere bompengeandel, mer til politi og mer til eldreomsorg. Hvis dette er bare begynnelsen så ligger de godt i rute til å holde løftene sine. (BTW: jeg stemte ikke FrP, så ingen skal tro at jeg representerer det partiet) Vi kan uansett ikke ennå klandre de borgerlige for løftebrudd, de små justeringene de har gjort på tre uker gjør at de ligger bedre an enn de rødgrønne gjorde etter åtte år. Vi må gi de noen år på å lykkes eller feile :) (langsiktige politiske endringer tar over fem år før de virkelig trer i kraft)

 

Du må tenke på det på følgende måte; vil du ha en borgerlig eller sosialistisk regjering. Deretter velger du vektingen innenfor hvert av regeringsalternativene. På borgerlig side vil det si H, Frp, Krf og V. Ingen av disse vil få gjennomslag for all sin politikk, men din stemme avgjør altså vektingen internt innenfor koalisjonene. Dette var også tilfelle med de rødgrønne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på Hardware.no sine sider helt siden advokatstudenten kranglet om prisen på deler for å bygge seg PC. Det var gratis den gang, og redaktør og fritidsmedarbeidere var glad for å få lesere.

Nå har jeg kjøpt abonnement for nærmere 300,- kroner.

Jeg mener dette er (og skal være) tekniske sider, noe som har interessert meg siden barndommen og var sånt som lærte meg å lese.

Jeg vil ikke ha politiske diskusjoner her!

Hvis jeg vil lese politikk flytter jeg mine trehundre kroner til et abonnement til de som driver med slikt!

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på Hardware.no sine sider helt siden advokatstudenten kranglet om prisen på deler for å bygge seg PC. Det var gratis den gang, og redaktør og fritidsmedarbeidere var glad for å få lesere.

Nå har jeg kjøpt abonnement for nærmere 300,- kroner.

Jeg mener dette er (og skal være) tekniske sider, noe som har interessert meg siden barndommen og var sånt som lærte meg å lese.

Jeg vil ikke ha politiske diskusjoner her!

Hvis jeg vil lese politikk flytter jeg mine trehundre kroner til et abonnement til de som driver med slikt!

 

Interessen for denne artikkelen tyder på at dette er noe folk setter pris på at blir satt et søkelys på. DLD angår i aller høyeste grad teknologer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

langsiktige politiske endringer tar over fem år før de virkelig trer i kraft

Da betyr det at virkningen av FRP/H politikken først trer i kraft lenge etter at r folk er blitt lei av dagens regjering

 

Da risikerer man at folk igjen stemmer AP &co og saken blir snudd på nytt

 

Når man ser slikt på det så er det jo egentlig dårlig politisk lapskaus som er resultatet

Lenke til kommentar

Fins ikke norske politikere som står støtt når de møter motbør. Angela Merkel og Dilma Rousseff er "the real grand ladies" innen politikk, og jobber i disse dager heroisk for å få FN til å vedta en anti-spionasje lov:

 

http://rt.com/news/germany-brazil-un-spying-resolution-394/

 

Siv Jensen har jeg en viss respekt for som taler, men det overrasker meg ikke at de bare går dit vinden (Høyre) blåser.

 

Erna Solberg på den andre siden har opptrådt ekstremt likegyldig og uvitende i hele spionasje-saken, og hun vil nok aller helst bare fortsette å slikke skosåler med en norsk "forlengelse" av NSA i form av DLD.

Ca det beste innlegget her inne. Dette burde få langt mer oppmerksomhet!

Lenke til kommentar

Da betyr det at virkningen av FRP/H politikken først trer i kraft lenge etter at r folk er blitt lei av dagens regjering

 

Da risikerer man at folk igjen stemmer AP &co og saken blir snudd på nytt

 

Når man ser slikt på det så er det jo egentlig dårlig politisk lapskaus som er resultatet

Ja men sånn er det bare. Det samme skjer i USA også; makten vipper mellom to leire som drar skuta i hver sin retning :S

Edit: Eller det er mye verre: en todelt folkeforsamling adskilt fra regjering som gjør at ofte ingen drar skuta i én retning, slik som nå.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...